Xenos gaat plaats maken voor Casa

13-03-2018 15:51 64 berichten
De eerste vijftig Casa-winkels zullen aan het einde van dit jaar hun deuren openen. Daar is het filiaal van Xenos aan de Smedenstraat in Deventer er één van deze wordt Casa.

----------------------------------------------------------------------------------
Xenos verdwijnt. Jammer?
Ze hadden veel producten die de Action ook verkocht maar Action was goedkoper.
Ben benieuwd of Casa het wel kan overleven want het is van Blokker en lijkt op Xenos,wat is dan de meerwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
23-03-2018 13:19
Action krijgt concurrentie,Normal komt eraan! Hadden ze ook beter in de Xenos kunnen doen ipv Casa.

https://www.ad.nl/economie/nieuwe-disco ... ~a1bdf029/
Je bedoelt: nog meer goedkope troep? Van een race to the bottom is uiteindelijk nog nooit iemand beter geworden (buiten de venture capitalists dan).
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
26-03-2018 19:38
Je bedoelt: nog meer goedkope troep? Van een race to the bottom is uiteindelijk nog nooit iemand beter geworden (buiten de venture capitalists dan).
Nou inderdaad.
Habbekratz schreef:
13-03-2018 17:37
https://be.casashops.com/nl/

Even rondgekeken op hun site.
Tot nu toe niet enthousiast.
Nope, ik ook niet.
Ben mijn huis opnieuw aan het inrichten, zodoende even wat bekeken maar niet echt geweldig. Hoog Ikea gehalte maar niets bijzonders, wel prijzig hier en daar.
Heb het nog niet in het echt gezien dingen kunnen enorm tegenvallen in het echt of juist mooier zijn.
Ben benieuwd, bij mij zit een Blokker (véél te duur, chagrijnig personeel) een Xenos, Action, Hema en Leen Bakker in het winkelcentrum vlakbij.

Voor maffe dingetjes ook SoLow, Halloweenversiering bv maar ik heb daar ook best veel dingen gezien die ze bij de Action voor de helft verkopen...
Beddengoed vind ik van de Hema weer verrassend goed en betaalbaar zeker in de aanbieding. Koop dan wel het duurste, katoenzijde maar is echt prima spul en heel belangrijk: goed te wassen en je hoeft het niet te strijken want dat verdom ik :P

Alleen de bezorgkosten van Leen Bakker vond ik zo irritant hoog dat ik daar geen eettafel of bank ga kopen. En ook het feit dat de 2 verkopers in de zaak alles wat ik vroeg over de binnenkant in de banken op moesten zoeken, voor gingen staan lezen van de pc en toen ik vroeg wat er zo goed of slecht aan was ik serieus als antwoord kreeg: ja, kweeniemeer, heb het ooit op een cursus gehad maar ben het alweer vergeten..

Bij Roobol heel bijzonder: ik vroeg een offerte voor vloerbedekking hele huis en gordijnen incl. leggen/ophangen.
Mw. zei de prijs, zo'n 5000,- wat nogal veel was imo maar ik mocht de offerte pas zien als ik 1500,- aanbetaalde. Huh? Ik zei dat ik wilde zien wat ze dan rekenden voor de werkzaamheden enz. maar nee: eerst een aanbetaling doen van min. 1500,-
Daar zien ze me dus NOOIT meer, toen ik zei: ik ga geen 1500,- betalen om een offerte te mogen bekijken werd mw. boos: het was nu al na sluitingstijd en ze was een uur bezig geweest.

Ja, dan moet je van tevoren zeggen dat een offerte pas ingezien mag worden als je een aanbetaling doet. Ik overwoog het zelf te doen met wat hulp en vroeg me gewoon af, dat zei ik ook voor ze een offerte ging maken wat het zou kosten om alles te laten doen. Lekker makkelijk. Dat kan daar dus niet.
Vind het nog steeds heel vreemd maar goed.

Nog even kijken, leuk maar vermoeiend zeg een heel huis in één keer. (hoezo luxeprobleem ;) )
Cookiequeen schreef:
20-03-2018 09:21
Dus de ene goedkope shitwinkel wordt nu een andere goedkope shitwinkel.
Heftig.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
1500 euro betalen om een offerte in te mogen zien? :rofl:
minnimouse schreef:
29-03-2018 08:04
1500 euro betalen om een offerte in te mogen zien? :rofl:

Wat ongelofelijk absurd!!
:rofl:

Zelfs Brugman maakt het volgens mij niet zo bont.
Vreemd. Casa is meer Blokkerachtig dan Xenosachtig. En duurrrr voor wat het is!

:nope:
fluttershy schreef:
29-03-2018 20:49
Vreemd. Casa is meer Blokkerachtig dan Xenosachtig. En duurrrr voor wat het is!
In Deventer verdwijnt Blokker ook.Op Funda staat het pand te huur voor 190.000 euro per jaar.Daarvoor moet je heel wat omzetten en dan nog personeelskosten,G/W/L etc.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zag ik bij de Xenos allerlei bijzondere smaken Lays chips (o.a. smokey bacon, die ik heb genomen en die héérlijk is).

Om dit soort dingen zal ik de Xenos echt heel erg gaan missen.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vanavond dus voor het eerst geweest. Het is hier een groot filiaal in als het ware twee helften. Bij de eerste lijkt het meer op de wat luxere producten; een hele rij stoffen servetten in allerlei kleuren, dure borden en bestek, maar het heeft toch iets van wil wel maar kan niet.
In de tweede helft zijn meer gebruiksartikelen die je spontaan koopt, en de ontwerpen zijn vaak mooier dan bij Xenos. Al met al een overzichtelijkere en minder stoffige winkel. Er was meer personeel dan bij Xenos, maar ook meer personeel dan klanten....ik was de enige en dat terwijl ik er toch best een tijdje heb gestruind, maar geen andere klant gezien.
Er is nu wel -in tegenstelling tot wat bij Xenos meestal het geval was- iets aan m'n handen blijven plakken namelijk twee geurkaarsen en een zeepje van 1,50 euro.

Oh en bij de kerstuitstalling stonden fluffy alpaca's inclusief zachte vacht waar je spontaan een aai aan gaf. Ze staan niet op de website maar deze wel.

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Casa in Utrecht bekeken. 3 miljoen alpaca's en verder deed de deco me aan V&D denken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
14-03-2018 20:19
Ik kom af en toe bij de Xenos maar koop er bijna nooit iets.
Ze hebben wel een leuke afdeling met feestartikelen.
Casa ken ik uit België. Is toch een heel ander soort winkel hoor. De Casa die ik ken verkoopt voornamelijk decoratiemateriaal voor binnen en buiten en wat kookboeken enzo. Niet heel boeiend.
Toevallig liep ik er afgelopen weekend doorheen. Ik had kruidenpotjes nodig en bij de Xenos hebben ze veel keus. Het was nu een Casa en de keuze was heel beperkt, enkel van die vierkante glazen potten. Verder vooral veel decoratiespul en meubels. Voor dingen waar je altijd goed bij de Xenos terecht kon zoals servies, keukenspulletjes, potten, eten enz. die zag ik niet bij de Casa. Mooie winkel, zeker, maar ik denk niet dat ik er nu nog vaak zal komen. Xenos was toch een winkel waar ze van alles en nog wat hadden en vaak had je keus uit meerdere opties. Wat ook allemaal niet meer van toepassing is bij de Blokker.

Gelukkig is er bij ons nog een Xenos-winkel die nog niet omgebouwd was. Ik heb de potjes daar maar gekocht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de Xenos gelukkig gebleven, ben er blij mee.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ïk was pas even in de vestiging in Rotterdam, maar ik zie het nog niet gebeuren dat deze winkel (op deze manier) succesvol gaat worden tussen het andere winkelaanbod. In de directe omgeving zijn veel leukere winkels te vinden (die echt niet veel duurder zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven