Zorgen om het klimaat
woensdag 3 augustus 2022 om 08:01
Ik had verwacht dat er wel een topic over dit onderwerp zou zijn, maar ik kan er geen vinden. Dus bij deze!
Maak jij je zorgen over het klimaat? Wat doe je zelf en wat vind je dat onze overheid moet doen?
Ik maak me absoluut zorgen. Deze zomer op vakantie in Portugal werd me al snel duidelijk dat landen in Zuid Europa langzaam onleefbaar aan het worden zijn. Het is te droog en te heet en de Portugezen maken zich grote zorgen over de oogsten en drinkwatervoorziening. En nee, dit is geen incident omdat het nu toevallig een warme zomer is, maar een proces dat jaren bezig is en steeds sneller gaat.
Zelf rij ik tegenwoordig elektrisch in deelauto’s, ik eet meestal vegetarisch en probeer veel tweedehands te kopen. Maar ik verwarm mijn huis wel met gas en ik vlieg, ook voor mijn werk, vooral dat laatste gaat steeds meer schuren. Ik ben dus zeker niet perfect en wil hier ook geen topic van maken waar we elkaar de maat nemen.
Tegelijk denk ik dat het een druppel op de gloeiende plaat is wat wij als burgers zelf kunnen doen. Overheden, ook in NL, moeten veel sneller gaan met de energietransitie. Er moeten harde beslissingen genomen worden overal.
Hoe voel jij je over het klimaat? Ik ben benieuwd!
Maak jij je zorgen over het klimaat? Wat doe je zelf en wat vind je dat onze overheid moet doen?
Ik maak me absoluut zorgen. Deze zomer op vakantie in Portugal werd me al snel duidelijk dat landen in Zuid Europa langzaam onleefbaar aan het worden zijn. Het is te droog en te heet en de Portugezen maken zich grote zorgen over de oogsten en drinkwatervoorziening. En nee, dit is geen incident omdat het nu toevallig een warme zomer is, maar een proces dat jaren bezig is en steeds sneller gaat.
Zelf rij ik tegenwoordig elektrisch in deelauto’s, ik eet meestal vegetarisch en probeer veel tweedehands te kopen. Maar ik verwarm mijn huis wel met gas en ik vlieg, ook voor mijn werk, vooral dat laatste gaat steeds meer schuren. Ik ben dus zeker niet perfect en wil hier ook geen topic van maken waar we elkaar de maat nemen.
Tegelijk denk ik dat het een druppel op de gloeiende plaat is wat wij als burgers zelf kunnen doen. Overheden, ook in NL, moeten veel sneller gaan met de energietransitie. Er moeten harde beslissingen genomen worden overal.
Hoe voel jij je over het klimaat? Ik ben benieuwd!
dinsdag 24 maart 2026 om 10:18
nogmaals. ik reageerde op : waarom doen we niets. .....Okernoot schreef: ↑23-03-2026 13:22Je stelling "we hebben een paar jaar geleden een fonds van 35 miljard opgetuigd om de aarde 0, 0000006 graden minder hard te laten verwarmen." klopt anders ook niet.
Dat fonds is al verkleind tot 22 miljard, en je doet net of het weggegooid geld is terwijl dit geld juist wordt geïnvesteerd in (hoofdzakelijk) kernenergie en verbetering van het elektriciteitsnet.
Als we langer geleden begonnen waren hadden we nu minder last gehad van de hoge olie- en gasprijs.
zullen we ophouden met woordspelletjes, daar schietenw e niets mee op.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
dinsdag 24 maart 2026 om 10:40
Prima, maar jij bent degene die met die woordspelletjes begon.
De energietransitie gaat verre van alleen over het klimaat. Het beschermt ons tegen de volatiele markt in fossiele brandstoffen, die ook nog eens opraken op termijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in