Zorgpersoneel 1000 euro bonus

25-06-2020 13:30 555 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zorgpersoneel (geen artsen) krijgen 1000 euro bonus heeft minister de Jonge gezegd.

https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html


Ik vroeg mij af, zijn er ook mensen die het hier oneens mee zijn? En waarom dan?

Zorgpersoneel heeft die 1000 euro dubbel en dwars verdiend

Totaal aantal stemmen: 320

Ja (74%)
Nee (15%)
Anders (11%)
karl_marx wijzigde dit bericht op 25-06-2020 13:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
14-11-2020 21:27
Qua uren begrijp ik wel een verschil.
Zou echter niet zo moeten zijn dat een manager ergens weer meer krijgt dan mensen die het echte, harde werk doen
Nee dat zeg ik toch ook niet, juist andersom. Ik vind het normaal dat iemand op de IC meer krijgt dan iemand die er verder vanaf staat. En zo zijn de bedragen hier in Duitsland ook verdeeld. Mensen op kantoor krijgen hier sowieso niks, alleen de mensen die er direct mee te maken hebben gehad op de werkvloer dus. En dat vind ik ook fair.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-11-2020 15:40
Volgens mij zijn er maar heel weinig bedrijven die op dit moment de lonen verhogen.

Dat het verschil tussen werken en uitkering groter mag worden ben ik met je eens, maar dat is een ander verhaal.

Mijn verhaal is: eerst de crisis door zijn en dan pas kijken waar het geld naartoe moet. Na een forse crisis is er vaak geen geld voor leuke dingen, eerder een gebrek aan noodzakelijk geld om de gaten te dichten.
Klopt, op het moment zijn er weinig bedrijven die de lonen verhogen. Webwinkels, bouwbedrijven en supermarkten doen het uitstekend. Geen idee of ze daar wat mee doen.
Maar de horeca (sorry horeca, ik gebruik jullie als voorbeeld), vraagt toch ook niet als ze hun loon verhogen omdat het super loopt bij hun, of het in de zorg of onderwijs wel goed loopt?

Ben het overigens wel eebs met dat de crisis eerst voorbij moet zijn en dan pas het geld verdelen.
Aan de andere kant, je snapt dat dit lokkertjes zijn, om meer personeel te vinden? Want dát is het probleem.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
15-11-2020 10:30
Klopt, op het moment zijn er weinig bedrijven die de lonen verhogen. Webwinkels, bouwbedrijven en supermarkten doen het uitstekend. Geen idee of ze daar wat mee doen.
Maar de horeca (sorry horeca, ik gebruik jullie als voorbeeld), vraagt toch ook niet als ze hun loon verhogen omdat het super loopt bij hun, of het in de zorg of onderwijs wel goed loopt?

Ben het overigens wel eebs met dat de crisis eerst voorbij moet zijn en dan pas het geld verdelen.
Aan de andere kant, je snapt dat dit lokkertjes zijn, om meer personeel te vinden? Want dát is het probleem.
Als dat het doel is, dan vrees ik dat ze op het verkeerde pad zitten. Dan moet je je werk leuker maken, betere kinderopvang/voorzieningen zodat er minder reden is om minder te gaan werken als er kinderen komen, enz.

Mijn mening.

Maar ook mijn ervaring. Ontevreden personeel die 2.500 euro per maand verdienen gaan met een 20% loonsverhoging omvormen naar ontevreden personeel die 3.000 euro per maand verdienen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-11-2020 10:37
Als dat het doel is, dan vrees ik dat ze op het verkeerde pad zitten. Dan moet je je werk leuker maken, betere kinderopvang/voorzieningen zodat er minder reden is om minder te gaan werken als er kinderen komen, enz.

Mijn mening.

Maar ook mijn ervaring. Ontevreden personeel die 2.500 euro per maand verdienen gaan met een 20% loonsverhoging omvormen naar ontevreden personeel die 3.000 euro per maand verdienen.

Ja, je hebt gelijk. Dat roep ik al heel lang.
Ik denk dat ze denken dat dit een "goedkope" (relatief he) oplossing is.
Meer fte hebben we nodig. Er is al te kort aan personeel, maar het zou ook fijn zijn dat je b.v. niet standaard op 7 volledig rolstoelafhankelijke clienten sraat, maar met 2 personeel!

* €2500.... i wish
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
15-11-2020 10:30
Klopt, op het moment zijn er weinig bedrijven die de lonen verhogen. Webwinkels, bouwbedrijven en supermarkten doen het uitstekend. Geen idee of ze daar wat mee doen.
Maar de horeca (sorry horeca, ik gebruik jullie als voorbeeld), vraagt toch ook niet als ze hun loon verhogen omdat het super loopt bij hun, of het in de zorg of onderwijs wel goed loopt?

Ben het overigens wel eebs met dat de crisis eerst voorbij moet zijn en dan pas het geld verdelen.
Aan de andere kant, je snapt dat dit lokkertjes zijn, om meer personeel te vinden? Want dát is het probleem.
Precies. Het is geen aantrekkelijke sector om in te gaan werken. En over de loonsverhoging. De afgelopen 10 jaar was de gemiddelde salarisstijging minder dan de inflatie. We zijn er dus helemaal niet op vooruit gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven