Een vraag aan mensen die in Noorwegen wonen

21-09-2020 11:01 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Zoals de topictitel al zegt: ik heb een vraag aan mensen (of 1 mens is genoeg eigenlijk) die in Noorwegen wonen.

Mijn ouders zijn afgelopen winter naar Noorwegen op vakantie geweest en daar hebben ze bij de Europris een roze eenhoornknuffel voor mijn 4 jarige dochter gekocht. Dit werd mijn dochters allerbeste vriend en je raadt het al... ze is hem verloren. We zijn hem kwijtgeraakt in de dierentuin en hij is daar nu, na 5 dagen, nog steeds niet gevonden en ook niet ingeleverd bij de receptie. Iemand anders vond hem blijkbaar ook mooi. :@

Mijn dochter is een meisje dat het niet zo makkelijk heeft. De wereld is heel regelmatig veel te groots en heftig voor haar. "Titi" (zo heet de eenhoorn) heeft haar al door menig moeilijk moment gesleept en nu is haar maatje dus weg. Een onvoorstelbaar groot gemis en veel verdriet dus voor mijn kleintje. Ze is doodongelukkig, slaapt slecht, huilbuien...

Ik heb de winkel gebeld, gemaild en benaderd via facebook maar helaas, ze verzenden geen spullen. De enige persoon die ik ken in Noorwegen woont niet ook maar enigszins in de buurt van een filiaal waar ze hem nog verkopen. Dus vandaar mijn oproep: wie oh wie is zo lief om het verdriet van een kleutertje te stillen en wil een nieuwe Titi kopen en deze naar ons verzenden? Uiteraard vergoed ik alle kosten.

Hij is niet meer bij alle filialen op voorraad en het is ook nog eens een "gemengd assorti artikel" dus op de website is enkel te zien of ze de serie knuffels op voorraad hebben, niet specifiek de eenhoorn. Maar als iemand in de buurt van een Europris woont en zou willen kijken... Ik zou diegene zo enórm dankbaar zijn!

Ik hoor het heel graag als iemand ons kan helpen.

Dit is trouwens de link: https://www.europris.no/p-plysj-17-cm-m ... s_tab_main
krootje wijzigde dit bericht op 21-09-2020 11:05
3.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe er dan meteen maar 2...
Alle reacties Link kopieren
Mocht het nou echt niet lukken, er zijn wel veel soortgelijke ;

https://www.thystoys.nl/ty-beanie-boo-x ... gK3YPD_BwE

Of

https://www.grandado.com/products/6-ty- ... gK6IfD_BwE


Of

https://www.knuffelparadijs.nl/product/ ... gIcBvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Oh die eerste en laatste zijn hetzelfde, maar er zijn er heel veel!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde inderdaad ook al de Beanie Boos van Ty noemen. :) Ze lijken er heel erg op, maar zijn net anders.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
21-09-2020 11:17
Oh die eerste en laatste zijn hetzelfde, maar er zijn er heel veel!
Ja, klopt en heel lief dat je bent gaan zoeken, maar volgens mijn dochter zijn dat tantes en nichtjes van Titi en die zijn wel heel lief... Maar niet Titi.

Ze maakt zich ook echt zorgen om Titi. Dat hij ergens ligt en het koud heeft of dat hij bij iemand is die niet lief genoeg is voor hem. En ik kan uitleggen wat ik wil over dat het maar een knuffel is, maar dat komt niet aan. Titi leeft. Punt. Aldus dochter...
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
21-09-2020 11:04
Doe er dan meteen maar 2...
Ik wilde eerst niet via alle kanalen tegelijk een oproep doen omdat ik bang was dat ik dan straks 5 titi's zou hebben , maar inmiddels mogen er wat mij betreft 20 komen.
SombraOnline schreef:
21-09-2020 11:20
Ik wilde inderdaad ook al de Beanie Boos van Ty noemen. :) Ze lijken er heel erg op, maar zijn net anders.
Dit had ik ook!
Misschien is je dochter ook heel blij met een beanie boo. Die lijken er echt heel erg op TO!
Daar hebben ze ook een roze eenhoorn van.
Alle reacties Link kopieren
Die Ty knuffel hebben wij.. die mag je zo hebben misschien kan je vertellen dat het fifi is het zusje van...
Alle reacties Link kopieren
Krootje schreef:
21-09-2020 11:22
Ja, klopt en heel lief dat je bent gaan zoeken, maar volgens mijn dochter zijn dat tantes en nichtjes van Titi en die zijn wel heel lief... Maar niet Titi.

Ze maakt zich ook echt zorgen om Titi. Dat hij ergens ligt en het koud heeft of dat hij bij iemand is die niet lief genoeg is voor hem. En ik kan uitleggen wat ik wil over dat het maar een knuffel is, maar dat komt niet aan. Titi leeft. Punt. Aldus dochter...
Nou ja, Titi is dus bij iemand die hem zo ontzettend lief vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens zoeken naar een expat forum voor mensen in noorwegen, daar heb je waarschijnlijk meer kans.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet een facebookgroep voor nederlanders in noorwegen? Of anders de ‘knuffels gezocht’ facebook? Wieweet kan iemand je daar helpen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
21-09-2020 11:26
Nou ja, Titi is dus bij iemand die hem zo ontzettend lief vindt.
Haha ja, dat is heel leuk gezegd, maar zo makkelijk werkt haar hoofdje niet. Het idee dat iemand anders met Titi knuffelt doet haar vreselijk veel pijn.
Och wat sneu.
De knuffels van mijn dochter leven ook. Van haar meest favoriete heeft ze een vervanger, die precies hetzelfde is, maar minder oud. En ze zijn absoluut niet inwisselbaar. De oude is en blijft favoriet.
Ik hoop dat Titi alsnog gevonden wordt, of dat je anders een zelfde knuffel kunt krijgen.
Is er geen Facebook groep Nederlanders in Noorwegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me inmiddels inderdaad ook aangemeld bij allerlei facebookgroepen, maar ben nog niet geaccepteerd. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je dochter tijdelijk voor een nichtje/neefje van Titi zorgen,want Titi is niet binnen 2/3 dagen vervangen denk ik.

Dan heb jij de tijd om meer hultroepen te zoeken.
In welke stad is Titi verloren, wellicht is het bij de gemeente gemeld?
Heb je reeds op de website van de gemeente gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Krootje schreef:
21-09-2020 11:22
Ja, klopt en heel lief dat je bent gaan zoeken, maar volgens mijn dochter zijn dat tantes en nichtjes van Titi en die zijn wel heel lief... Maar niet Titi.

Ze maakt zich ook echt zorgen om Titi. Dat hij ergens ligt en het koud heeft of dat hij bij iemand is die niet lief genoeg is voor hem. En ik kan uitleggen wat ik wil over dat het maar een knuffel is, maar dat komt niet aan. Titi leeft. Punt. Aldus dochter...

Maar de oude Titi was niet dusdanig versleten/kapotgeknuffeld dat de nieuwe Titi ook niet wordt geaccepteerd als vervanging?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Krootje schreef:
21-09-2020 11:22
Ja, klopt en heel lief dat je bent gaan zoeken, maar volgens mijn dochter zijn dat tantes en nichtjes van Titi en die zijn wel heel lief... Maar niet Titi.

Ze maakt zich ook echt zorgen om Titi. Dat hij ergens ligt en het koud heeft of dat hij bij iemand is die niet lief genoeg is voor hem. En ik kan uitleggen wat ik wil over dat het maar een knuffel is, maar dat komt niet aan. Titi leeft. Punt. Aldus dochter...
Ohh ik snap dat zo goed... ik had dat ook als kind met knuffels. Kan ik nu nog hebben. :proud: :facepalm:
Arme schat! Succes met je zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-09-2020 11:36
Maar de oude Titi was niet dusdanig versleten/kapotgeknuffeld dat de nieuwe Titi ook niet wordt geaccepteerd als vervanging?
Nee, gelukkig niet, Titi zag er nog verbazingwekkend nieuw uit!
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
21-09-2020 11:30
Misschien kan je dochter tijdelijk voor een nichtje/neefje van Titi zorgen,want Titi is niet binnen 2/3 dagen vervangen denk ik.

Dan heb jij de tijd om meer hultroepen te zoeken.
In welke stad is Titi verloren, wellicht is het bij de gemeente gemeld?
Heb je reeds op de website van de gemeente gekeken?
Ze heeft inmiddels inderdaad een andere eenhoorn gekregen van ons en die troost haar en praat ze tegen over Titi. Dat helpt dus wel echt, maar nog steeds veel verdriet dus.

De gemeente is ook nog een goeie, dank!
https://star.aliexpress.com/share/share ... ocialShare

Deze lijkt er ook op, maar niet helemaal hetzelfde geloof ik?
Stel je vraag even in de groep wereldvrouwen op FB. Wonen er ook een aantal in Noorwegen!
De knuffel is online uitverkocht dus vrees dat zelfs iemand in Noorwegen hem niet kan bestellen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
21-09-2020 11:48
https://star.aliexpress.com/share/share ... ocialShare

Deze lijkt er ook op, maar niet helemaal hetzelfde geloof ik?
Nee, is anders inderdaad. Lief dat je meezoekt!
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
21-09-2020 11:51
De knuffel is online uitverkocht dus vrees dat zelfs iemand in Noorwegen hem niet kan bestellen voor je.
Je kan per filiaal bekijken of ze op voorraad zijn en dat zijn ze bij sommige filialen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven