Vriendschap met diepgang

20-01-2021 16:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben Madeleine, 54 jaar, alleenwonend en best happy met mezelf. Ben heel sportief en houd van wandelen, klimbossen, op de bank een film kijken en doorloper puzzels.

Ik ben graag bezig met persoonlijke groei, wat filosoferen over het leven en spiritualiteit, maar ben geen zweverig type.

In mijn omgeving heb ik vooral mensen die van small talk houden. Helemaal oke als je dat allebei gezellig vindt, maar ik mis dan toch wat diepgang. Vind 't ook best raar als het amper over elkaars wel en wee gaat, maar vooral over die vervelende buurvrouw, het weer en de lekke band van de auto.

Als jij nu denkt: dat wil ik eigenlijk ook wel met iemand delen, mail me dan even.

Leeftijd ongeveer 45-65, omgeving Nijmegen
Alle reacties Link kopieren
Oh, kan iemand de ; uit diepgang halen?
Alle reacties Link kopieren
Madeleine66 schreef:
20-01-2021 16:12
Oh, kan iemand de ; uit diepgang halen?
vragen op het mod-topic
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vriendinnenonline.nl al gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Zoek iemand met asperger. Die mensen zijn niet in staat tot small talk. Bij hen moet het altijd ergens over gaan. Dat is hun kracht. (veralgemeniserend natuurlijk)

Ik heb zelf geen asperger, maar ik ben ook niet goed in small talk. Daarom vind ik feesten soms moeilijk, omdat het dan meestal nergens over gaat. Alleen maar over andere mensen, maar nooit écht ergens over.

Jammer dat je niet hier woont.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
20-01-2021 19:02
.... Daarom vind ik feesten soms moeilijk, omdat het dan meestal nergens over gaat. Alleen maar over andere mensen, maar nooit écht ergens over.

Precies, dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Daarom vind ik het vreselijk om naar feesten met veel mensen te gaan. Ik hou van kleine gezelschappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al niet meer naar bijeenkomsten met (te)veel mensen. Wordt niet altijd begrepen.
Niet zweverig maar wel spiritueel zijn.. lijkt mij onmogelijk. ;-)

Maar zijn daar geen site of fora's over waar je terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
Is spiritueel dan hetzelfde als zweverig?
Hai, ik haak ook even aan, ik herken wel wat je schrijft. Ik had ook wat mensen om mij heen maar voelde totaal geen verbinding. Het was tralala gebabbel, wat ook gezellig is maar zodra het ergens over ging dan werd het min of meer afgekapt.

Zit er al een poos over te denken om zelf een oproep te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon helaas niet echt in de buurt. Heb ook niet veel mensen in mijn omgeving met wie ik meer diepgang heb. Ligt soms ook aan mezelf, want e moet wel een basisvertrouwen zijn. Als ik die niet voel, stel ik me ook minder open...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwam ik er achter dat ik drie reacties op mijn oproepje had. Maar wat vreemd dat ik die niet eerder gezien heb. Ik heb ook geen melding gehad.

Ik heb meteen een reactie gestuurd. Hoewel er één à anderhalve maand tussen zit, hoop ik dat degenen die mij een pb stuurden nog een keer contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdek op dit forum ook altijd heel laat dat ik een pbtje heb gekregen. Dit forum laat dat ook niet duidelijk zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven