Coronavirus COVID-19 alle pijlers

€7,50 voor een test als je een dagje uit wil plannen/ terr

17-04-2021 00:04 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juli gaan wij betalen voor de testen, aldus het nieuws.

Je wil een dagje weg met je gezin kost je al gauw €40 a €50. Je hebt dan nog niets gedaan Serieus?
Een hele dag op pad ben je zo €250 armer.
Mensen met een mindere portemonnee kunnen het niets eens betalen en wat dacht je van al die jongeren, voor hun is dat 3 pilsjes op een zaterdagavond in de kroeg. Ik voorzie heel veel problemen, park gehang en eventueel nieuwe maatregelen gekoppeld aan de testen.

Ik zie al een tweedeling ontstaan. Mensen die meer te besteden hebben kunnen zich dat veroorloven en de andere niet.


Wat vinden jullie nou van dit briljante idee?

https://www.nu.nl/coronavirus/6128087/t ... lk_wrapper
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 17-04-2021 00:24
11.70% gewijzigd
Duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze wel alles op alles moeten zetten om de zeer zwaar getroffen ondernemers in ieder geval een kans te geven om te kunnen overleven of in ieder geval iets van schade te kunnen beperken.

Er zullen genoeg mensen zijn die met alle liefde die 7,50 p.p. extra neerleggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ook wel terecht dat je het zelf moet betalen rn niet de belastingbetaler...
Alle reacties Link kopieren
En hoe zit dat met de overvolle drukte bij de teststraten? Dit is helemaal niet doordacht door het outbreak management team. Ik wil morgen naar een horecagelegenheid, ik ga mij vandaag testen en morgen regent het, dan kan ik niet op een terras gaan zitten. Als ik met zoon even wat wil eten of iets wil ondernemen, krijgt hij steeds een staaf in zijn neus.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet is tegen die tijd iedereen ingeënt en het testen niet meer nodig als he gevaccineerd bent.

Mensen die zich niet willen inenten maar wel leuke dingen willen doen hebben er die 7,50 vast voor over.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
17-04-2021 00:10
En hoe zit dat met de overvolle drukte bij de teststraten? Dit is helemaal niet doordacht door het outbreak management team. Ik wil morgen naar een horecagelegenheid, ik ga mij vandaag testen en morgen regent het, dan kan ik niet op een terras gaan zitten. Als ik met zoon even wat wil eten of iets wil ondernemen, krijgt hij steeds een staaf in zijn neus.
Die toegangstest voor de horeca gaan ze echt niet afnemen in de reguliere teststraten...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nou ja met name voor iets als een terrasje vind ik het duur. Voor een heel dagje weg niet zozeer. Dat is sowieso duur met een heel gezin.

Voor een terrasje zal het wel een belemmering zijn maar misschien is dat ook wel de bedoeling. In ieder geval mag ik hopen dat zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg is het hiervoor als eerste verdwijnt.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 00:13
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-04-2021 00:10
Ik denk dat ze wel alles op alles moeten zetten om de zeer zwaar getroffen ondernemers in ieder geval een kans te geven om te kunnen overleven of in ieder geval iets van schade te kunnen beperken.

Er zullen genoeg mensen zijn die met alle liefde die 7,50 p.p. extra neerleggen.
Ik wil best extra betalen als ik op een terrasje zit, om de horeca te ondersteunen. Dan ben ik al €15 verder, alleen om te testen. En dan nog eten en wat drinken €35 euro verder.
Alle reacties Link kopieren
Ligt ws aan mij, maar waar vindt je dit nieuws? :huh:
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
17-04-2021 00:13
Ik wil best extra betalen als ik op een terrasje zit, om de horeca te ondersteunen. Dan ben ik al €15 verder, alleen om te testen. En dan nog eten en wat drinken €35 euro verder.
Wat stel je dan voor? Niet testen en horeca nog langer afknijpen door ze dicht te houden? Of iedereen laten meebetalen voor andermans fun?
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
17-04-2021 00:10
Ik denk dat ze wel alles op alles moeten zetten om de zeer zwaar getroffen ondernemers in ieder geval een kans te geven om te kunnen overleven of in ieder geval iets van schade te kunnen beperken.

Er zullen genoeg mensen zijn die met alle liefde die 7,50 p.p. extra neerleggen.

Dit.

Ik betaal graag.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-04-2021 00:13
Ligt ws aan mij, maar waar vindt je dit nieuws? :huh:
https://www.missethoreca.nl/horeca/nie ... 1618611141
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
17-04-2021 00:10
Wie weet is tegen die tijd iedereen ingeënt en het testen niet meer nodig als he gevaccineerd bent.

Mensen die zich niet willen inenten maar wel leuke dingen willen doen hebben er die 7,50 vast voor over.
Dat is ook maar de vraag wanneer de mensen zonder cruciaal beroep of onderliggende ziektes ingeënt worden. Ik denk dat het pas in het najaar wordt.
Die van de Liddl gaat geloof ik 3 euro kosten en 250 euro voor een regulier weekenduitstapje is best over the top. Daar kunnen die paar testen nog wel bij.
Alle reacties Link kopieren
Ter vergelijking: ik lap nu 69,- p.p. (3 gezinsleden) om te kunnen wandelen in Duits gebied bij wijze van ‘uitstapje’ en een testbewijs te kunnen laten zien aan de grens.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hoe gaat dat eigenlijk voor de 12-18 jarigen als de 18plussers allemaal ingeënt zijn. Zijn die wel voor alles de lul voor een test?
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-04-2021 00:14
Wat stel je dan voor? Niet testen en horeca nog langer afknijpen door ze dicht te houden? Of iedereen laten meebetalen voor andermans fun?
Natuurlijk niet. Voor een groot deel van de mensen is het niet haalbaar om een terrasje te pakken. Net als vorig zomer, zonder testen. Kijk naar de UK. De kwetsbare mensen zijn voor een groot deel al ingeënt.
Alle reacties Link kopieren
In zulke gevallen komt de vraag op, wie wordt er beter van?
Wie profiteert er van die vele testen?
Ik had het er met mijn vriend over. Wij kunnen een test makkelijk betalen, maar als een bevriend gezin met 2 kinderen dat het beduidend lastiger heeft toch iets met ze zou willen doen in een vakantie, dan is 30 euro wel een pak geld dat er nog bovenop komt. Ik denk ik dat ze allicht omwille daarvan geen uitstapje zouden doen. Het helpt dus zeker niet om de kloof tussen arm en rijk te dichten, in tegendeel.
DuchessMeganMarkle schreef:
17-04-2021 00:19
Natuurlijk niet. Voor een groot deel van de mensen is het niet haalbaar om een terrasje te pakken. Net als vorig zomer, zonder testen. Kijk naar de UK. De kwetsbare mensen zijn voor een groot deel al ingeënt.
Dat is het voor een groot deel van de mensen sowieso al niet.
Je hoeft alleen die van jezelf te betalen, je kind hoeft niet eens getest te worden. Die 3 euro moet wel lukken toch?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
17-04-2021 00:19
Natuurlijk niet. Voor een groot deel van de mensen is het niet haalbaar om een terrasje te pakken. Net als vorig zomer, zonder testen. Kijk naar de UK. De kwetsbare mensen zijn voor een groot deel al ingeënt.
Jouw punt ontgaat mij ben ik bang.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
17-04-2021 00:19
In zulke gevallen komt de vraag op, wie wordt er beter van?
Wie profiteert er van die vele testen?
Nou, ik zou willen dat ik een particulier lab had op het moment :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens een wetsvoorstel, dat nog in de Tweede en Eerste Kamer besproken moet worden.
Dus hoe het gaat uitpakken is nog helemaal niet duidelijk.
nounou
https://nos.nl/l/2376902#UPDATE-container-52483362

Voor 3 euro moeten al die uitjes vast lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven