Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Advies gevraagd omtrent test!

28-07-2021 09:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Midden augustus ga ik op vakantie. Afgelopen zondag heb ik een bruiloft bijgewoond, waarbij er helaas geen rekening werd gehouden met de Corona maatregelen. Heb zelf nu geen klachten, maar ben voorzichtig.
Is het een idee om nu al te testen?
Zo weet ik of ik Corona heb en dan kan ik in quarantaine en mocht ik het nu krijgen dan ben ik misschien net op tijd hersteld voor mijn vakantie.


Zouden jullie een ggd test doen of een antigeen test?
Nee, want als je je niet prettig voelt bij hoe het daar ging kun je gewoon in quarantaine gaan, test of niet. En als je corona hebt gekregen maakt het voor je tijdige herstel niet uit of je nu test of niet.

En de GGD test is niet bedoeld voor dit soort situaties. Tenzij je zeker weet dat er iemand met corona op de bruiloft was?
Alle reacties Link kopieren
PogingTwee schreef:
28-07-2021 09:41
Nee, want als je je niet prettig voelt bij hoe het daar ging kun je gewoon in quarantaine gaan, test of niet. En als je corona hebt gekregen maakt het voor je tijdige herstel niet uit of je nu test of niet.

En de GGD test is niet bedoeld voor dit soort situaties. Tenzij je zeker weet dat er iemand met corona op de bruiloft was?
Ja dat is ook waar! Ik vond het zeker niet prettig, maar weet ook niet zeker of er iemand was met Corona.
Alle reacties Link kopieren
Travelfreak123 schreef:
28-07-2021 09:38
Heb zelf nu geen klachten, maar ben voorzichtig.
Is het een idee om nu al te testen?
Zo weet ik of ik Corona heb en dan kan ik in quarantaine en mocht ik het nu krijgen dan ben ik misschien net op tijd hersteld voor mijn vakantie.


Zouden jullie een ggd test doen of een antigeen test?
Als je nu geen klachten hebt kun je een thuis test doen.

Van in quarantaine gaan wordt je niet beter, dus ik snap niet wat dat te maken heeft met optijd hersteld zijn.

Maak jij je niet veel te druk?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een beetje vroeg om vandaag al te testen. Gemiddeld is de incubatietijd 5/6 dagen. Dat is ook de tijd die je in quarantaine moet nadat je nauw contact hebt gehad. Als je dan negatief test, mag je uit quarantaine. Ik zou dus 5 dagen na de bruiloft testen, als je graag wil testen.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
28-07-2021 09:43
Als je nu geen klachten hebt kun je een thuis test doen.

Van in quarantaine gaan wordt je niet beter, dus ik snap niet wat dat te maken heeft met optijd hersteld zijn.

Maak jij je niet veel te druk?
Yes ik ben helaas een drama queen ahahaha!
Alle reacties Link kopieren
Overigens is een herstelbewijs pas 12 dagen na een positieve test geldig. Dus het is te hopen voor je dat je niet besmet bent geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Travelfreak123 schreef:
28-07-2021 09:47
Yes ik ben helaas een drama queen ahahaha!
Daar heb je dan nu meer last van dan de minimale kans op COVID.
Misschien moet je daar wat aan doen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Nu testen zou te vroeg zijn. Je kan pas testen 5 dagen na zondag dus dat is aanstaande vrijdag.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Heb je bericht gekregen dat iemand die op de bruiloft was positief is getest?
Iemand dan dan besmettelijk was moet op twee dagen later positief getest worden om jou te hebben kunnen besmetten. Dat was gisteren.

Dus als je daar vandaag of morgen niets over hoort zal ik me niet teveel zorgen maken, denk ik.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Elodea schreef:
28-07-2021 09:44
Het lijkt me een beetje vroeg om vandaag al te testen. Gemiddeld is de incubatietijd 5/6 dagen. Dat is ook de tijd die je in quarantaine moet nadat je nauw contact hebt gehad. Als je dan negatief test, mag je uit quarantaine. Ik zou dus 5 dagen na de bruiloft testen, als je graag wil testen.
Dit. Ik zou over een paar dagen testen. Thuis en eventueel GGD daarna.

Tot die tijd zelf wel opletten en liefst zo min mogelijk contact met anderen.
Waarom ben je niet naar huis gegaan als nergens rekening mee gehouden werd. Oprechte vraag...
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
28-07-2021 10:16
Waarom ben je niet naar huis gegaan als nergens rekening mee gehouden werd. Oprechte vraag...
Het was twee uur rijden.
PogingTwee schreef:
28-07-2021 09:41
Nee, want als je je niet prettig voelt bij hoe het daar ging kun je gewoon in quarantaine gaan, test of niet. En als je corona hebt gekregen maakt het voor je tijdige herstel niet uit of je nu test of niet.

En de GGD test is niet bedoeld voor dit soort situaties. Tenzij je zeker weet dat er iemand met corona op de bruiloft was?

Om een officiële diagnose te documenteren en zo de klok te starten voor een herstelbewijs kan het wel nuttig zijn.

Wij hadden een annuleringstermijn voor onderdelen van onze vakantie en hebben vlak voordat die verliep voor de zekerheid een zelftest gedaan. Was die positief geweest, dan is de bedoeling dat je je alsnog bij GGD laat testen.
Travelfreak123 schreef:
28-07-2021 10:20
Het was twee uur rijden.
Dus reistijd was belangrijker dan gezondheid?
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
28-07-2021 10:16
Waarom ben je niet naar huis gegaan als nergens rekening mee gehouden werd. Oprechte vraag...
Dat idd..

En wat ik ook bijzonder vind is dat je zelf altijd de maatregelen nog kan volgen; ondanks dat een ander dat niet doet.
Je kan toch gewoon afstand houden.. zo moeilijk is dat toch niet?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Travelfreak123 schreef:
28-07-2021 10:20
Het was twee uur rijden.
Dat moest je toch rijden, of je dat nou een paar uur eerder of later doet verandert daar niets aan.
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
28-07-2021 10:40
Dus reistijd was belangrijker dan gezondheid?
Dit dan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Elodea schreef:
28-07-2021 09:51
Overigens is een herstelbewijs pas 12 dagen na een positieve test geldig. Dus het is te hopen voor je dat je niet besmet bent geraakt.
Dus hoe eerder een officiële positieve test hoe beter. Voor terugkeer vanaf vakantie adviseren ze nu toch ook te testen op dag 2 en op dag 5? Ik zou die test gewoon inplannen, maar er rekening mee houden dat als de test negatief is, je ook op de vijfde dag (dat is dus vrijdag) nog een test moet doen.
Alle reacties Link kopieren
TO ben je gevaccineerd?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
28-07-2021 11:00
Dat idd..

En wat ik ook bijzonder vind is dat je zelf altijd de maatregelen nog kan volgen; ondanks dat een ander dat niet doet.
Je kan toch gewoon afstand houden.. zo moeilijk is dat toch niet?
Op een bruiloft? Dat zou ik knap vinden.
Alle reacties Link kopieren
Travelfreak123 schreef:
28-07-2021 09:38
Goedemorgen,

...Afgelopen zondag heb ik een bruiloft bijgewoond, waarbij er helaas geen rekening werd gehouden met de Corona maatregelen.

Slap excuus. Aan de maatregelen houden moet je zelf doen. Dat kan niemand voor je doen. En dat je niet weg bent gegaan omdat het twee uur rijden is natuurlijk onzin, want je moet toch een keer naar huis.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
28-07-2021 12:16
TO ben je gevaccineerd?
1 x! De tweede krijg ik volgende week.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
28-07-2021 11:00
Dat idd..

En wat ik ook bijzonder vind is dat je zelf altijd de maatregelen nog kan volgen; ondanks dat een ander dat niet doet.
Je kan toch gewoon afstand houden.. zo moeilijk is dat toch niet?
Totale onzin! Gaat een beetje moeilijk als je in een boot zit en als de fotograaf aandringt op een groepsfoto.
Je hebt in potentie je eigen vakantie daar bij ook op het spel gezet. Dat zou ik er niet voor over hebben gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven