Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Afspreken of niet?

30-07-2021 13:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Normaal lees ik vooral mee hier maar nu zit ik zelf met een vraag.

Aankomende woensdag heb ik afgesproken met een goede vriend. Ik heb hem in verband met eind studiejaar en natuurlijk corona, al best een tijd niet gezien. Daarnaast heeft hij best een pittige tijd achter de rug, dus ik keek er naar uit hem weer te zien en te horen hoe het nu met hem gaat.

Alleen is hij momenteel echt ontzettend verkouden, hoesten, alles er op en er aan. Hij heeft een aantal sneltests gedaan, maar deze zijn negatief. Eigenlijk spreek ik liever niet met hem af als hij geen negatieve PCR test doet, omdat mijn vriend en ik de week daarop op vakantie gaan en ik weinig zin heb net voor onze vakantie corona op te lopen (of überhaupt welk virus dan ook) en sneltesten over het algemeen niet ontzettend betrouwbaar zijn. Hij vindt het zelf echter niet nodig om een PCR test te doen, omdat hij er van overtuigd is dat het geen corona is, want gevaccineerd, en zijn sneltest is immers negatief.

Ik zit er ondertussen aan te denken om de afspraak dan maar gewoon af te zeggen. Maar merk dat ik me hier toch wel wat lullig over voel. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt voor de reacties :)
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! :(

Is het een optie om de afspraak te verzetten tot ná je vakantie?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
ooijtje schreef:
30-07-2021 13:25
Eigenlijk spreek ik liever niet met hem af als hij geen negatieve PCR test doet, omdat mijn vriend en ik de week daarop op vakantie gaan en ik weinig zin heb net voor onze vakantie corona op te lopen (of überhaupt welk virus dan ook) en sneltesten over het algemeen niet ontzettend betrouwbaar zijn.

Hier heb je je antwoord denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als het voor jou niet goed voelt, dan niet doen.
Zelftesten zijn niet volledig betrouwbaar en dat hij gevaccineerd is betekent niet dat hij geen corona kan krijgen. De kans is kleiner en hij heeft er dan minder last van, maar de kans is er nog steeds.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Afzeggen tot na je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je met sneltests thuistests of antigeentests bij een commerciële teststraat?

Sowieso, als je je er niet lekker bij voelt moet je het niet doen. Ook al is het geen corona, dan nog denk ik dat het ook niet prettig is om, zo vlak voor je vakantie, die verkoudheid over te nemen en je vriend vervolgens weer aan te steken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzoon was deze week snipverkouden. Zelftest positief, PCR negatief.
Zo'n test zegt dus niet zoveel. Ik zou die afspraak verzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het verzetten zeker als je op vakantie gaat bijna. In deze tijd zeg ik zelf af als ik loop te hoesten met alles erop en eraan ook al heb ik een negatieve pcr test
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Ik heb aangegeven dat ik niet wil afspreken in verband met vakantie als hij nog verkouden is. Dat begreep hij gelukkig heel goed.

We kijken het woensdag even aan en laten het even afhangen van of hij dan nog verkouden is, en spreken sowieso in de buitenlucht af.

Bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Niet afspreken voor je vakantie, straks steekt hij je nog aan. Dat risico kun je beter niet nemen hoor. Ik heb van de week wel een pcr test laten doen en geen corona, maar ik voel me wel al een paar dagen behoorlijk beroerd. Voor je vakantie wil je dat echt niet oplopen!
Ik zou niet afspreken, ook niet als hij een negatieve PCR test heeft. Voor hetzelfde geldt steekt hij jou aan met die verkoudheid en dan moet jij ook weer testen en moet je misschien ook weer van alles afzeggen omdat je klachten hebt. Bij mijn tandarts kom je er niet in als je verkouden bent, maakt niet uit of je negatief getest bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de afspraak ook verzetten tot na je vakantie. Zelfs al is het een verkoudheid, dan zit jij straks met klachten op vakantie of evt in een vliegtuig. Lijkt me niet handig op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Zonder de reacties gelezen te hebben zeg ik: Afspraak annuleren en op een ander moment een nieuwe afspraak maken.
Hoe vervelend dat ook voelt. Het voelt nóg vervelender als de vriend straks toch wel Corona onder de leden had en je niet op vakantie kunt of misschien wel heel ziek wordt.

Oh, mosterd zie ik
Niet afwachten, maar verzetten
Alle reacties Link kopieren
Zeker met het oog op je aanstaande vakantie zou ik de afspraak voorlopig even uitstellen. Niet alleen vanwege Corona, maar ook omdat je tijdens je vakantie niet snotverkouden wil zijn. Ik hoop zelf eigenlijk heel hard dat de ‘nieuwe norm’ wordt: Verkouden? Grieperig? Blijf lekker thuis en steek anderen niet aan.

Het in Japan bij griep & verkoudheid al jaren heel gebruikelijke mondkapje: laten we dat fijn overnemen (in plaats van ‘heel sociaal’ bacillen overal rond te hoesten). Ook ná Covid.
Alle reacties Link kopieren
Voor covid sprak ik al liever niet af met mensen die ziek zijn, laat staan voor een geplande vakantie of tijdens een pandemie. Ook een pcr test kan een valse uitslag geven.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan!
Ik heb nu Corona omdat iemand ervan overtuigd was gewoon een verkoudheid te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik baalde er voor corona altijd al van als ik geconfronteerd werd met iemand die snipverkouden bleek. Gewoon asociaal om anderen met een virus op te zadelen.
Verzetten dus. Maar dat is mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Dank nog voor de reacties! Bij nader inzien inderdaad maar over de vakantie heen getild!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven