Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Angststoornis en quarantaine

29-03-2020 15:12 8 berichten
Hallo allemaal,

Ik voel me heel angstig vandaag en overstuur. Zit niet lekker in mijn vel en niks lijkt me te helpen qua afleiding. Ik weet niet meer wat ik kan doen, voel me even radeloos. Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Iemand bellen voor een gezellig praatje?
Lekkere muziek aanzetten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je niemand die je kunt bellen? Waar je mee kunt skypen? Zoiets?

Kinderen zouden de kindertelefoon kunnen bellen. Ik heb geen idee of zoiets ook voor volwassenen bestaat.

En iets doen? Echt iets doen bedoel ik. Zoals keukenkastjes helemaal leeg halen, uitsoppen, alles sorteren, weg wat weg kan en weer inruimen. Of die ene kast, die je niet zo mooi vindt, schuren en verven. Rommelhok/zolder/kelder/schuurtje uitmesten. Ik word daar altijd heel relaxed van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als ik me angstig voel helpt het vaak om iets heel actiefs te gaan doen, om de adrenaline te benutten in plaats van het aan mezelf te laten vreten.
Dus: lichaamsbeweging zoals een beetje springen, schoonmaken, (dweilen ofzoiets), trappen lopen, dansen op muziek waar je veel van houdt.
Hopelijk kun je dat opbrengen nu, het maakt je namelijk echt los uit een fuik :rose:

Normaal ga ik naar buiten maar dat is misschien niet zo'n goed idee nu, afhankelijk van waar je woont.
nounou
https://wijzijnmind.nl/corona
Als je geen bekende kunt bellen, dan misschien Mind?
Alle reacties Link kopieren
[quote=Ceylon post_id=31168901 time=1585487772 user_id=265497]

Kinderen zouden de kindertelefoon kunnen bellen. Ik heb geen idee of zoiets ook voor volwassenen bestaat.

Snowkitty schreef:
29-03-2020 15:43
https://wijzijnmind.nl/corona
Als je geen bekende kunt bellen, dan misschien Mind?
Dank je wel, ik denk dat ik dit inderdaad ga doen. Zie dat ze ook een livestream hebben elke werkdag. Ga ik maar eens naar kijken. Bedankt voor de tip!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven