Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Astra zeneca en bijwerkingen

23-02-2021 09:35 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff klagen hoor. Ik heb afgelopen zondag het vaccin gehad en ben nu zo ziek als een hond. Zere arm op de prikplek, hoofdpijn, koude rillingen. En vannacht dreef ik mijn bed uit vd koorts. Spierpijn over mijn hele lichaam, net of ik uitelkaar getrokken ben.

Iemand ook dit vaccin gehad? Hoelang hielden de bijwerkingen aan? Hoor wel meer mensen die ziek zijn geworden vd Astra zeneca. Toch meer als van Pfizer. Moet donderdag weer werken nl. Maar voel mij nu echt een vaatdoek. Heb net twee pcm gehad en dan gaat het redelijk maar jeetje is het eindelijk mooi weer, voel ik mij zo....bah.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-05-2021 12:29
Yep, maar niet via de website, via een bevriende huisarts
Ah, jammer. Ik hoopte eindelijk een voorbeeld te kennen van iemand die een prullenbakvaccin had gehad :)

Zou hij ondertussen niet sneller klaar geweest zijn als hij op zijn leeftijdsgroep gewacht had (omdat bij Pfizer/moderna de tweede prik veel sneller na de eerste komt dan bij AZ)?
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
22-05-2021 12:33
Ah, jammer. Ik hoopte eindelijk een voorbeeld te kennen van iemand die een prullenbakvaccin had gehad :)

Zou hij ondertussen niet sneller klaar geweest zijn als hij op zijn leeftijdsgroep gewacht had (omdat bij Pfizer/moderna de tweede prik veel sneller na de eerste komt dan bij AZ)?
Dat denk ik niet, want ik verwacht niet dat we voor 1 juli aan de beurt komen dus dan zou de tweede prik in augustus zijn en nu is die halverwege juli.

Maar vooral de eerste prik maakt veel verschil, en die heb je nu dan wel 1,5-2 maanden eerder.

En bovendien maakt het hem niet uit welke prik hij krijgt en andere mensen misschien wel. Dus ook een beetje voor het totale groepsgevoel: doe mij die AZ maar, dan is er misschien iemand anders die sneller geprikt wordt.

Als ik niet zwanger was zou ik het ook gedaan hebben, nu wacht ik toch maar op een mRNA vaccin.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-05-2021 12:42
Dat denk ik niet, want ik verwacht niet dat we voor 1 juli aan de beurt komen dus dan zou de tweede prik in augustus zijn en nu is die halverwege juli.

Maar vooral de eerste prik maakt veel verschil, en die heb je nu dan wel 1,5-2 maanden eerder.

En bovendien maakt het hem niet uit welke prik hij krijgt en andere mensen misschien wel. Dus ook een beetje voor het totale groepsgevoel: doe mij die AZ maar, dan is er misschien iemand anders die sneller geprikt wordt.

Als ik niet zwanger was zou ik het ook gedaan hebben, nu wacht ik toch maar op een mRNA vaccin.
Oh, dan is de tijd tussen eerste en tweede prik bij hem alweer wat ingekort. Ik heb de eerste drie weken geleden gehad (ook met het idee dat dat de belangrijkste was en die maar vast binnen was) en krijg de tweede ook half juli.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
22-05-2021 12:33
Ah, jammer. Ik hoopte eindelijk een voorbeeld te kennen van iemand die een prullenbakvaccin had gehad :)

Zou hij ondertussen niet sneller klaar geweest zijn als hij op zijn leeftijdsgroep gewacht had (omdat bij Pfizer/moderna de tweede prik veel sneller na de eerste komt dan bij AZ)?
Mijn man heeft afgelopen week de eerste shot AZ gehad via de huisarts. Ikzelf en onze inwonende zorgverlener hebben de eerste shot AZ al in maart gekregen omdat we geregistreerd staan als zorgverleners voor onze thuiswonende gehandicapte zoon. Man staat dat niet en mocht dus niet. Dus toen ik een paar weken geleden bij de huisarts was vroeg ik of man kon komen als er over was en van AZ was dat er dus. Hij krijgt een maand later shot 2 terwijl er bij mij 2,5 maand tussen zit. Ik mag tweede week juni en hij de derde. Wij zijn dus voor de zomervakantie allemaal volledig gevaccineerd met AZ.

Ben wel benieuwd hoe mensen de tweede ervaren. Ik was van de eerst 1-2 dagen behoorlijk ziek.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Van de eerste matige last en van de 2de (gisteren gezet) nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Van de eerste ben ik echt een week ziek geweest, eergister de tweede gehad en geen last van. Alleen een beetje een pijnlijke arm, maar dat heb ik meestal na prikjes.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
26-05-2021 08:37
Mijn man heeft afgelopen week de eerste shot AZ gehad via de huisarts. Ikzelf en onze inwonende zorgverlener hebben de eerste shot AZ al in maart gekregen omdat we geregistreerd staan als zorgverleners voor onze thuiswonende gehandicapte zoon. Man staat dat niet en mocht dus niet. Dus toen ik een paar weken geleden bij de huisarts was vroeg ik of man kon komen als er over was en van AZ was dat er dus. Hij krijgt een maand later shot 2 terwijl er bij mij 2,5 maand tussen zit. Ik mag tweede week juni en hij de derde. Wij zijn dus voor de zomervakantie allemaal volledig gevaccineerd met AZ.

Ben wel benieuwd hoe mensen de tweede ervaren. Ik was van de eerst 1-2 dagen behoorlijk ziek.
Bij de eerste lang last van mijn arm, bij de tweede (nu ruim een week geleden) een paar dagen flink moe geweest.
Honey, you should see me in a crown
Ik krijg volgende week mijn 2e AZ, ben 1 van de laatste onder de 60 die hem in maart gehad heeft...
Heb geen enkele directe "ziek-zijn" bijwerking gehad van de eerste prik dus zie wat dat betreft niet op tegen nr2.
Ik heb aleen vanaf na de eerste prik naar mijn idee last van mijn benen, vooral kuitspieren die "trillen" en/of steken. Herkend iemand dit of is dit volkomen psycho-somatisch :-D
Alle reacties Link kopieren
Isabelle82 schreef:
01-06-2021 10:31
Ik krijg volgende week mijn 2e AZ, ben 1 van de laatste onder de 60 die hem in maart gehad heeft...
Heb geen enkele directe "ziek-zijn" bijwerking gehad van de eerste prik dus zie wat dat betreft niet op tegen nr2.
Ik heb aleen vanaf na de eerste prik naar mijn idee last van mijn benen, vooral kuitspieren die "trillen" en/of steken. Herkend iemand dit of is dit volkomen psycho-somatisch :-D
Mijn kuiten hebben ontzettend zeer gedaan toen ik corona had...
fanatic schreef:
01-06-2021 10:34
Mijn kuiten hebben ontzettend zeer gedaan toen ik corona had...
Aha, heeft dat bij jou ook erg lang aangehouden? Het is niet functie beperkend hier maar best irritant
Alle reacties Link kopieren
Isabelle82 schreef:
01-06-2021 10:31
Ik krijg volgende week mijn 2e AZ, ben 1 van de laatste onder de 60 die hem in maart gehad heeft...
Heb geen enkele directe "ziek-zijn" bijwerking gehad van de eerste prik dus zie wat dat betreft niet op tegen nr2.
Ik heb aleen vanaf na de eerste prik naar mijn idee last van mijn benen, vooral kuitspieren die "trillen" en/of steken. Herkend iemand dit of is dit volkomen psycho-somatisch :-D
Ja hier! Na de eerste prik heb ik redelijk wat pijn gehad in mijn been maar dan niet in kuit maar in scheenbeen. Heel vervelend, heeft ook lang aangehouden.
Nou weer gaan het beleven. Vanmiddag op mijn werk bleef er 1 dosis over tijdens prikmiddag dus ik heb hem nu al gehad. Kijken of dat nog effect gaat hebben op mijn benen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven