Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ben ik de enige?

21-10-2020 12:29 151 berichten
Ik vraag me af of ik de enige ben die volop geniet van de (gedeeltelijke) lockdown, en het verplicht moeten inperken van sociaal contact en de daarbij horende activiteiten. Toen de regels net begonnen in maart was ik lichtelijk in paniek, maar gedurende de tijd werd ik steeds gelukkiger met alle rust om mij heen. Geen sociale verplichtingen meer, geen lange reistijden voor het werk (lees: uitslapen) en omdat ik niet meer uit (eten) ga, houd ik geld over.

Voor mijn gevoel heb ik mezelf helemaal opnieuw uitgevonden. Ik heb beter leren koken, heb een nieuwe taal geleerd, heb mijn droominterieur bij elkaar gespaard en gezocht, en ben gezonder en regelmatiger gaan leven. Daarnaast ben ik erachter gekomen welke mensen ik nu eigenlijk écht in mijn leven wil houden, omdat ik sommige mensen simpelweg niet miste.

Het feit dat er dit jaar geen borrels en bijeenkomsten zijn rondom kerst en oud & nieuw, is een enorme opluchting voor mij. Ik heb sowieso al niets met de feestdagen.

Begin dit jaar zou ik mijn leven nog niet eens een 2 hebben gegeven, inmiddels geef ik het een 9,5. Gewoon omdat ik zo gelukkig ben en de rust me heel goed doet. Begrijp me overigens niet verkeerd; ik vind het heel erg voor alle mensen die slachtoffer zijn geworden, de zelfstandige ondernemers en de zorg die overloopt.

Herkent iemand dit blije en rustige gevoel? Ik voel me bijna schuldig namelijk, omdat de meeste mensen om mij heen alleen maar klagen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent de allerenigste.

Alle gekheid op een stokje: nee, ik herken het absoluut niet. Maar fijn voor jou, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook niet. Af en toe een huismus modus is best lekker, maar als alleenstaande is het inclusief thuiswerken voor mij echt way too much.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dus ook heerlijk. Geen gedoe, geen afspraken. En afspraken of feestjes die er wel zijn kan ik gewoon ongegeneerd afzeggen.

Ik ben een zelfverklaarde extroverte - introvert. Ik hou van de rust om mij heen en vind het heel gezellig met vriendinnen. Maar deze bubbel bevalt me eigenlijk wel heel goed.
Tja, dit is het leven waar een aantal ballenschopsters zo tegen gestreden hebben vanaf de jaren 60 en zelfs als kind snapte ik daar helemaal niets van.
Het enige dat er werkelijk uit voort is gekomen is dat het sociale leven van velen op een laag pitje is komen te staan en vele gemeenschappen uit elkaar zijn gedreven omdat het verdienen van geld als god wordt beschouwd.
Van mij mag het weer worden zoals het ooit was. Ik heb het ook heerlijk naar mijn zin.
Alle reacties Link kopieren
nou, ik vind het ook wel lekker, maar moet zeggen dat ik erg de behoefte heb om gewoon lekker de hele nacht ouderwets uit te gaan in de stad een keertje, al denk ik niet dat dat ooit nog hetzelfde gaat worden...
Ik heb dit ook een beetje. Vooral dat ik niet naar verjaardagen hoef vind ik geen straf.
Nu zijn wij met z'n tweeën dus dat is gezelliger dan als je steeds alleen thuis zit en je vrienden niet op kunt zoeken/geen drankje in een horecagelegenheid kunt doen.
Ik amuseer me prima met t.v. kijken, wandelen fietsen enz.

En vrienden 1 op 1 of 2 aan 2 zien kan natuurlijk nog steeds.
Ik ben zelf ook wel een introverte huismus, dus ik vind het ook wel prima zo.
Al ga ik wel graag uiteten en hou ik ook wel van de feestdagen die dit jaar anders zullen zijn.
Ik vind het ook prima. Maar, eerlijk is eerlijk, ik werk nog buiten de deur en mijn pubers gaan naar school.
Als je echt compleet opgehokt zit lijkt me het vervelender.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de rust ook fijn. Ik vind het thuiswerken fijn. Geen reistijd meer, en niet meer in een drukke kantoortuin zitten. Verder andere sociale verplichtingen zijn ook een stuk minder.
Ik vind er ook nadelen aanzitten. Vooral dat je met verkoudheidsklachten binnen moet blijven. Met een baby op het KDV zijn ik en baby nu regelmatig verkouden. Ook ga ik minder makkelijk/snel even een boodschap doen.
Van mij mag het heel snel weer normaal worden.
Je word bijna aangekeken alsof je schurft heb.
*2020* schreef:
21-10-2020 12:37
Van mij mag het heel snel weer normaal worden.
Je word bijna aangekeken alsof je schurft heb.

Door wie en waarom?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-10-2020 12:37
Van mij mag het heel snel weer normaal worden.
Je word bijna aangekeken alsof je schurft heb.
Als je hoest of niest op straat?
herfstappeltaart schreef:
21-10-2020 12:38
Door wie en waarom?
Als je boodschappen doet word er angstvallig om je heen gelopen.
Je weet maar nooit.
Van mij mag alles heel snel terug naar het gewone leven.
*2020* schreef:
21-10-2020 12:39
Als je boodschappen doet word er angstvallig om je heen gelopen.
Je weet maar nooit.

Ja en terecht toch. Ik ben ook voorzichtig in de supermarkt. Schurft zal men niet hebben maar corona misschien hè, weet je nog?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-10-2020 12:39
Als je boodschappen doet word er angstvallig om je heen gelopen.
Je weet maar nooit.
Maar heel gek is dat toch ook niet dat er om je heen wordt gelopen? Ik zie in de winkels of op straat niet veel mensen angstvallig kijken trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel wat van je verhaal. Mijn normaal volgeplande weekenden zijn sinds maart opmerkelijk leeg. Het helpt mij vooral in uitzoeken wat ik nu écht leuk vindt en waarvan ik het echt heel jammer vindt dat het niet door is gegaan. Maar er zijn ook weekendjes weg / verjaardagen / etc. geweest waarvan ik het eigenlijk wel prima vond dat ik er niet heen hoefde en nu lekker thuis kon aanrommelen. Ik denk vooral dat ik 1-op-1 contact (wat nu vaak nog wel mondjesmaat plaatsvind) meer ben gaan waarderen dan het 'we gaan met een hele groep een feestje vieren'/'we zijn met de hele familie bij elkaar voor een verjaardag'.
Ik hoop dat ik na deze hele corona-periode ook beter zal zijn in herkennen wat ik echt leuk vind, en wat vaker "nee" zal zeggen op de rest van de uitnodigingen. Voorheen zei ik alleen "nee" als ik niet kon (bijvoorbeeld omdat ik al wat anders had gepland), in plaats van ook wel eens als ik gewoon ook wel eens thuis wilde blijven.
herfstappeltaart schreef:
21-10-2020 12:40
hè, weet je nog?
Ik ben weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld gezien mee eens.

Echter ben ik het wel moe om de paar echt goede vrienden die ik wel graag zie alleen digitaal tegelijk te zien.
Lekker samen eten, bankhangen en gewoon een knuffel bij het tot gauw.. samen in de auto stappen en spontaan een zaterdag in een wellness hangen.

En op mijn werk (niet alles kan thuis) ben ik echt een beetje beu om 700 meter te lopen naar wc, het koffieapparaat, etc. En daarbij een stapel kantoortuinen door te moeten terwijl het als het geen eenrichtingsverkeer was ik daar minder dan 40 meter aan kwijt ben.
dignity schreef:
21-10-2020 12:32
Ik herken het ook niet. Af en toe een huismus modus is best lekker, maar als alleenstaande is het inclusief thuiswerken voor mij echt way too much.
Dit dus. Ben in juli gestart in een nieuwe opdracht, is echt mega lastig om een team van 25 fte aan te sturen als je ze nooit irl ziet.
En ik word er ook niet gezelliger van dat allerlei festivals zijn doorgeschoven naar volgend jaar, mijn vakanties zijn geannuleerd, enz.

Hoogtepunt van de week een bezoek aan de supermarkt :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Niet om te klagen, maar ik heb een tegenovergestelde ervaring eigenlijk.

- Minder vaak reistijd, dus ik werk meer (wat niet helemaal eerlijk is, dat ligt meer aan het werk zelf wat ook weer coronagerelateerd is)

- Sociale dingen die ik als verpichting zag ging ik toch al nauwelijks heen. Blijft over sociale dingen, cursussen, sport wat ik WEL mis.

- Ik steun allerlei lokale winkels, dus ik geef veel meer geld uit aan wijn, kaas, brood, dat soort dingen, en het eten wat ik anders "uit" zou eten, halen we nu af. Is denk ik iets goedkoper, maar niet heel veel. Samen ben ik dus duurder uit.

En ook geen tijd om talen te leren, te klussen of wat dan ook. Hoe meer corona, hoe meer werk.
Alle reacties Link kopieren
vooral ook het spontaan naar de dierentuin gaan oid mis ik heel erg
Karl_Marx schreef:
21-10-2020 12:47
vooral ook het spontaan naar de dierentuin gaan oid mis ik heel erg
Kan toch gewoon?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-10-2020 12:39
Als je boodschappen doet word er angstvallig om je heen gelopen.
Je weet maar nooit.
Ik vind juist sinds het mondkapje dat het angstvallige vergeten is.
Mensen hangen nog net niet over me heen om ook even hun product te pakken, terwijl ik bezig was met pakken.

Moet echt zelf constant afstand nemen.

Maar over die bubbel, heerlijk hoor thuis.
Onze kinderen vinden het ook, oudste zoon is zelfs 2 kledingmaten gegroeid in de lengte.

Wij hebben onlangs een baby’tje gekregen en genieten enorm van de rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven