Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boodschappen , kinderen mee

15-10-2020 09:07 485 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ontkomt er niet aan.
De boodschappen.
En als je ‘kleine’ kinderen heb kun je die niet thuis laten.

Bezorgen is een optie en dat doen/deden we elke week. Nu wilde ik bestellen en is de eerstvolgende leverdatum ineens volgende week vrijdag pas...

Dus toch zelf boodschappen doen.

Op fb lees ik regelmatig irritaties van mensen die vinden “ kom alleen je boodschappen doen”
Waarom met z’n’ alle?

Mijn man gaat dus dit weekend de grote week boodschappen doen, alleen.
Maar dat betekent wel dat ik toch regelmatig ook naar de winkel moet voor de vergeten dingen, of verse producten etc.
Zowiezo kunnen wij met de grote van ons gezin niet voor de hele week in 1 keer halen. Het zou letterlijk niet in de kasten en koelkast/vriezer passen.

Toch voel ik me nu regelmatig bezwaard wanneer ik met vier kleuters/peuters door de supermarkt loop. Ze luisteren best goed maar ja nog niet altijd natuurlijk, daar zijn het kinderen voor.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
En daarnaast heeft niet iedereen ouders die willen of kunnen oppassen. Met mijn ouders geen contact. Schoonvader heeft hartfalen dus kan geen peuter hebben en schoonmoeder werkt +40 uur per week. Mijn kinderen zijn nog nooit alleen geweest overigens bij opa en oma, dus is niet enkel vanwege corona.
Ook wordt er juist gezegd dat grootouders vallen onder de risico groep, dus daar je kinderen brengen mag niet eens. Hier heb ik al eens gehoord bij de supermarkt dat ik mijn kind maar buiten moest laten wachten. Hij is 3 :whip: Bij een supermarkt met een heel drukke parkeerplaats.
Ik vind dat we doorslaan.
bolletje88 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 09:31
Reden: Aanvulling
9.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abby83 schreef:
26-10-2020 09:14
Mijn fatsoen zegt me dat ik je op je woord moet geloven, maar op welke schoenen ben je naar de winkel gegaan dan? Geen regenlaars in de berging? Sportschoen of zomerschoen in huis die je kan gebruiken? Heb je echt maar 1 paar schoeisel voor jezelf?
Online shoppen is maximaal 3 dagen wachten.
Je geeft aan dat je ptss hebt, mijn kennis is dat het veel moeite en energie kost om te plannen en organiseren en probleemoplossend denken terwijl je dat liever besteed aan je herstel. Beterschap toegewenst.
Grappig. De mond vol van je eigen 'fatsoen' maar meteen aangeven dat je haar helemaal niet op haar woord gelooft. Wie echt fatsoenlijk is, neemt aan dat de ander van goede wil is als deze dat zelf verklaart. Die post hier niet om de haverklap om anderen er even fijntjes op te wijzen dat ze hun zaakjes niet goed georganiseerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso dat gelet op elkaar, ik denk er niks van als ik een ouder met een jong kind zie in de supermarkt. Vind het niet meer dan logisch, dat wantrouwende gedoe en geoordeel over een ander. Zorg maar dat je jezelf aan de regels houdt.
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
26-10-2020 09:29
En daarnaast heeft niet iedereen ouders die willen of kunnen oppassen. Met mijn ouders geen contact. Schoonvader heeft hartfalen dus kan geen peuter hebben en schoonmoeder werkt +40 uur per week. Mijn kinderen zijn nog nooit alleen geweest overigens bij opa en oma, dus is niet enkel vanwege corona.
Ook wordt er juist gezegd dat grootouders vallen onder de risico groep, dus daar je kinderen brengen mag niet eens. Hier heb ik al eens gehoord bij de supermarkt dat ik mijn kind maar buiten moest laten wachten. Hij is 3 :whip: Bij een supermarkt met een heel drukke parkeerplaats.
Ik vind dat we doorslaan.
Mee eens, gaat echt nergens over. Ik heb geen kinderen maar het zou niet in mij opkomen om mijn kind achter te laten, laat staan verwachten van iemand anders om dat te doen! Zolang ze niet rondrennen zie ik het probleem echt niet hoor.

En ja, ik ga wel eens met 2 naar de supermarkt. Zal ook wel het hele forum over mij heen gestort krijgen. Ik moet kiezen tussen 3-4x per week alleen of 1x met zijn 2e. Vriend werkt 40 uur en ik studeer thuis. Dus ja, boodschappen doen komt anders op mij neer. Ik kan door omstandigheden niet veel in 1 keer meenemen dus sjeesen we 1x per week de supermarkt samen door ;-) (met mondkapje uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
26-10-2020 08:55
Ja, je kan ook heel erg gaan invullen natuurlijk. De to is iemand die de overheid de schuld geeft en gaat demonstreren natuurlijk.

Sociaal zijn met elkaar werkt trouwens twee kanten op, niet alleen van de ander naar jou.
Dat is toch het woord 'sociaal'? Rekening houden met elkaar. En ik heb ook gezegd dat ik me echt niet erger aan een ouder die een kind meeneemt naar de supermarkt. Er zal ongetwijfeld een goede reden zijn.

Ik erger me wel aan volwassen stellen die nog steeds 'samen' gezellig boodschappen moeten doen. Daar is geen enkele aanleiding of noodzaak toe. En ik erger me ook aan Truus achter me van wie ik letterlijk kan ruiken wat ze heeft gegeten, de avond daarvoor omdat ze vertikt afstand te houden van me. Daar is namelijk geen enkele reden toe. Ik hoef geen rekening te houden met Truus die geen afstand bewaart. Truus moet van mij gewoon achteruit en dat zeg ik dan ook netjes. Als ik dan een grote bek terug krijg doet me dat niet zo veel. Truus gaat naar achteren.

De samen boodschappen stellen, daar zeg ik niks van. Daar erger ik me alleen aan.
buzziebee wijzigde dit bericht op 26-10-2020 09:39
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een brave burger en krijg graag complimentjes, maar de dag dat ik mij op een forum meen te moeten verantwoorden voor wat ik wel en niet doe en anderen daarbij de gelegenheid geef om mij zogenaamd behulpzaam van 'tips' te voorzien, is de dag dat ik me laat anonimiseren. Koekoek.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet de TO geen topic openen. Blijkbaar voelt ze de behoefte tot, ja wat eigenlijk? Iets ofzo. Anders heb je toch gewoon maling aan wat anderen denken en open je er toch geen topic over? Ze vraagt letterlijk ‘hoe staan jullie daar tegenover’. En wil dus meningen.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
26-10-2020 09:45
Dan moet de TO geen topic openen. Blijkbaar voelt ze de behoefte tot, ja wat eigenlijk? Iets ofzo. Anders heb je toch gewoon maling aan wat anderen denken en open je er toch geen topic over? Ze vraagt letterlijk ‘hoe staan jullie daar tegenover’. En wil dus meningen.
Ik denk dat ze daar inmiddels spijt van heeft. En terecht.
Alle reacties Link kopieren
Tja maar spijt is wat de koe schijt in dit geval natuurlijk. Je opent zo'n topic terwijl je gewoon weet dat dit gaat gebeuren. De TO is niet 'nieuw' op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
26-10-2020 09:32
Grappig. De mond vol van je eigen 'fatsoen' maar meteen aangeven dat je haar helemaal niet op haar woord gelooft. Wie echt fatsoenlijk is, neemt aan dat de ander van goede wil is als deze dat zelf verklaart. Die post hier niet om de haverklap om anderen er even fijntjes op te wijzen dat ze hun zaakjes niet goed georganiseerd hebben.
Gelukkig las degene tegen wie ik het had precies zoals ik het bedoeld heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven