Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boosterprik langer dan 9 maanden na laatste prik

08-12-2021 19:15 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik even niet de juiste info over vindt. Mijn man werkt in de zorg en heeft in februari dit jaar zijn 2e vaccinatie gehad. Nu heeft hij deze week zijn boosterprik gehad. Er zit dus 10 maanden tussen de 2e prik en de boosterprik.

Als ik bepaalde nieuwsberichten lees, lees ik dat je binnen 9 maanden na je vaccinatie de boosterprik moet hebben ontvangen om de 'europese' qrcode te blijven behouden voor reizen. Of bedoelen ze dat per 1 februari komend jaar je ' laatste prik' niet langer dan 9 maanden geleden mag zijn gezet ?


Alvast bedankt voor de info
Dat laatste denk ik
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Of je wacht gewoon eerst es af wat er nou uiteindelijk beslist wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dit is het voorstel en ik wil graag begrijpen wat dat voorstel inhoudt. Ik weet dat die beslissing volgende week pas wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
kiddo2 schreef:
08-12-2021 19:32
Dit is het voorstel en ik wil graag begrijpen wat dat voorstel inhoudt. Ik weet dat die beslissing volgende week pas wordt gemaakt.
En pas als de beslissing genomen is zullen er aanvullende beslissingen komen voor al die uitzonderingsgevallen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nou, op je wenken bediend:

https://www.nu.nl/coronavaccins/6172046 ... rprik.html
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen die de booster niet op tijd hebben betekent dat dan waarschijnlijk dat er nog een vierde prik gezet moet worden? Hopelijk maken ze daar dan goede afspraken over.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
08-12-2021 19:54
Voor mensen die de booster niet op tijd hebben betekent dat dan waarschijnlijk dat er nog een vierde prik gezet moet worden? Hopelijk maken ze daar dan goede afspraken over.
Of dat ze na hun booster gewoon weer een geldige coronapas hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hier net anders maar ik ga het ook niet halen binnen 9 maanden vrees ik. Ik heb in de eerste dagen van mei mijn 2e vaccinatie gehad ivm ziekte en daardoor in de hoog medisch risicogroep te vallen. Nu krijg ik echter geen voorrang meer en gaan ze van oud naar jong, gezien ik begin 30 ben geloof ik nooit dat ik met het huidige tempo en beleid uiterlijk de eerste week van februari een booster kan krijgen.

Geen idee wat ze er aan gaan doen, maar ik ben bang dat ik dan tegen die tijd 2 keer moet en dat terwijl ik de vorige keer wel van beide prikken veel last heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou je dan ineens 2 prikken moeten?
Er is toch helemaal niet gezegd dat als er langer dan 9 maanden tussen zit dat dan een booster niet meer genoeg is?
Er is gezegd dat als je laatste prik langer dan 9 maanden geleden is, dat je dan even geen reis-corona-pas hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de 9 maanden na de 2e prik ook niet halen. Mijn 2e prik was in mei. Maar in oktober jl. had ik (weer) corona. Ik moet dus wachten tot medio april voor ik de booster mag. Er moet 6 maanden tussen 2e prik of besmetting zitten. Maar goed mijn herstelbewijs is internationaal ook geldig tot april. Dus voorlopig zit ik goed.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik het heb begrepen is dat je binnen 9 maanden na je 2e vaccinatie de booster gehad moet hebben om de reiscode te houden. Maar wat er dan gebeurt als dat niet lukt....
Alle reacties Link kopieren
Euhm, wat?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Na de booster heb je gewoon weer een geldige QR-code en in tussentijd zal er wel een oplossing komen voor mensen die even geen code hebben.

Hoe komen jullie in godsnaam aan twee prikken?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Leslie Knobe schreef:
08-12-2021 20:20
Hoe ik het heb begrepen is dat je binnen 9 maanden na je 2e vaccinatie de booster gehad moet hebben om de reiscode te houden. Maar wat er dan gebeurt als dat niet lukt....
Dan kun je dus niet reizen.

Maar ik lees hier dat mensen denken dat je dan opnieuw een volledige vaccinatie (dus 2 prikken) moet halen.

Terwijl dat nergens staat.

Ik gok dat als je 10 maanden na je laatste prik een booster krijgt dat die gewoon zal werken en je dan ook gewoon weer een reiscode krijgt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik het ook begrepen (binnen 9 maanden de booster om internationale qr te kunnen houden).

Ik red het ook niet binnen 9 maanden. Werk in een verpleeghuis en heb begin februari de 2e prik gehad en krijg volgende week de booster.

Zou het echt belachelijk vinden.
En een 4 prik ga ik ook echt niet nemen. Ik wil zoveel prikken nemen als nodig om de mensen om mij heen en mijzelf te beschermen maar ik ga geen prik nemen om een qr te krijgen omdat de overheid te laat begonnen is met boosteren.

Daarnaast ben ik eind 30 en op deze leeftijd zou de bescherming door de prik ook minder snel afnemen dan op oudere leeftijd dat ik toch?
Alle reacties Link kopieren
Die 9 maanden gaat alleen over die internationale QR code hè! Als je de booster hebt, is die weer geldig, klaar. Kan zijn dat je net een weekje zonder code zit ofzo.

puknijmegen, volgende week heb jij gewoon weer een nieuwe QR code en klaar. Geen vierde prik hoor. Maakt geen bal uit of het net na die 9 maanden is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vervalt de QR na 9 maanden maar wordt deze weer geactiveerd na de booster. Er is geen sprake van een 4e prik als er meer dan 9 maanden tussen zat. Ik denk hooguit dat de 4e prik in september/oktober komt als Omikron gevaarlijker blijft. Uiteindelijk worden coronaprikken dan een soort griepprik. In eerste instantie nog iedereen om genoeg bescherming in de maatschappij te krijgen en uiteindelijk alleen voor de "griepprik" groepen. Corona gaat niet meer weg, er moeten het alleen qua ziekenhuiszorg onder controle houden
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel ook de qr code om te reizen. In NL blijft de qrcode geldig. Maar stel ik wil in juni met mijn man binnen Europa op vakantie , dan is hij 3 keer gevaccineerd maar zou hij niet mogen reizen omdat zijn boosterprik een maand te laat gezet is?
kiddo2 wijzigde dit bericht op 08-12-2021 20:35
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-12-2021 20:24
Dan kun je dus niet reizen.

Maar ik lees hier dat mensen denken dat je dan opnieuw een volledige vaccinatie (dus 2 prikken) moet halen.

Terwijl dat nergens staat.

Ik gok dat als je 10 maanden na je laatste prik een booster krijgt dat die gewoon zal werken en je dan ook gewoon weer een reiscode krijgt.
Thanks, dat is de meest logische gang van zaken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
kiddo2 schreef:
08-12-2021 20:34
Ik bedoel ook de qr code om te reizen. In NL blijft de qrcode geldig. Maar stel ik wil in juni met mijn man binnen Europa op vakantie , dan is hij 3 keer gevaccineerd maar zou hij niet mogen reizen omdat zijn boosterprik een maand te laat gezet is?
Dan zou hij na de booster wel mogen reizen. Maar niet tussen de 9-maanden grens en de booster.
Alle reacties Link kopieren
kiddo2 schreef:
08-12-2021 20:34
Ik bedoel ook de qr code om te reizen. In NL blijft de qrcode geldig. Maar stel ik wil in juni met mijn man binnen Europa op vakantie , dan is hij 3 keer gevaccineerd maar zou hij niet mogen reizen omdat zijn boosterprik een maand te laat gezet is?
Je man heeft gewoon weer een geldige code hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Leslie Knobe schreef:
08-12-2021 20:36
Dan zou hij na de booster wel mogen reizen. Maar niet tussen de 9-maanden grens en de booster.
Maar dat zou dan pas ingaan per 1 februari. Ze zijn al bij 1948. De 60'rs oproepen voor 1 januari gaat lukken. Heb je januari voor de 30-50. En dan februari voor 12+. Ondertussen zullen ook de 5-11-jarigen voor de eerste prik mogen. Op het hoogtepunt van het prikken gingen er een miljoen in een week de armen in. Dus met 3 maanden zijn we echt wel klaar. Voor de wintersport wordt het spannend voor de jeugd/jongeren. Maar die zijn vaak pas na juni/juli geprikt en zitten dan net wel/net niet in de 9 maanden. En mensen die in deze piek gevaccineerd besmet zijn, mogen de prik pas 6 maanden na besmetting en geldt het herstelbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen, excuus!
Dan zal idd mijn internationale qr volgende week na de booster weer geldig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven