Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona app CoronaMelder

16-08-2020 20:58 240 berichten
Vannacht is de corona app CoronaMelder te downloaden en vanaf 1 september wordt deze gelanceerd.

Wie gaat hem downloaden en gebruiken?
Hecamel schreef:
18-08-2020 15:25
En dan worden ze op hun vingers getikt en moeten ze het aanpassen.

Weet je wat het leuke is, ook bij de overheid werken maar gewoon mensen. En de partijen die de applicaties bouwen ook. Waar gewerkt wordt vallen spaanders. En daarom zijn er allerlei controlerende instanties die de overheid controleren. Daarom zijn er ethische hackers om lekken te ontdekken. De meeste lekken worden gevonden voordat er gegevens gestolen zijn. En daar doen ze niet geheimzinnig over of zo.

Maar goed. Had van jou ook niet verwacht dat je er “in zou trappen”.
Ja foei dan worden ze op de vingers getikt. Ze passen het aan..... maar de privacy gevoelige informatie ligt ondertussen wel op straat.
Bij mij komt de app niet op de telefoon niet vanwege de privacy. Maar omdat ik het totaal onnodig vind.
Aantal jaar geleden hoe het griepvirus meer doden op haar geweten had dan nu, kregen we ook geen app.
Yggdrasil schreef:
18-08-2020 14:19
Ga je dan ook van viva af? Al die cookies die zij bewaren lijkt me ook slecht voor de lijn dan.

Ik denk altijd maar zo: als je niks te verbergen hebt wat moet de overheid dan met informatie van mij. Ik ben echt totaal onbelangrijk voor ze. En ik ga er van uit dat vrijwel iedereen dat is in de wereld. Tenzij je Trump heet ofzo.
Hoezo van viva af? Dat ik de app niet installeer heeft voor mij niets met privacy te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
18-08-2020 18:00
Hoezo van viva af? Dat ik de app niet installeer heeft voor mij niets met privacy te maken.
En al had het dat wel, dan nog bepaal JIJ wat je doet en wat niet in een vrij land als Nederland, mag ik hopen. Als je in deze coronatijd tegen de adviezen en maatregelen van de regering ingaat, word je gesommeerd daar goede redenen voor aan te leveren. En die redenen zijn in hun ogen nooit goed genoeg. Jouw bronnen zijn onbetrouwbaar, het enige juiste verhaal komt van Rutte, de Jonge en het RIVM. Luisteren zal je, naar de door hen aangewezen experts. Zo niet, ben je onverantwoordelijk, dom en gevaarlijk.
Ik volsta daarom met een simpel ‘Nee, ik doe daar niet aan mee’. Dat maakt m’n leven een stukje makkelijker in deze gekke tijd.
Voor mij geen Corona-app.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft het aan als je een kwartier of langer minder dan 1,5 m afstand gehouden hebt bij iemand die later aan geeft corona positief te zijn getest.

Mijn werk is dusdanig dat ik afstand kan houden, veel alleen werk en elke week dezelfde mensen zie. Ik zie voor mij het nut niet.
Dus ik ga hem niet downloaden of gebruiken.
Gisteren was ik ergens waar de app zeker verstandig was geweest, maar ik ben m vergeten in te schakelen ;-D
Ik heb hem gedownload en hij draait. Alleen werkt het nog niet in mijn provincie. Verwacht ook weinig of geen meldingen te krijgen.
Nou, dat was van korte duur. We horen er ook niks meer over.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
17-09-2020 00:10
Nou, dat was van korte duur. We horen er ook niks meer over.
Misschien vrijdag in de persco :lol:

Dat een of andere geïrriteerde journalist gaat vragen hoe het nou eindelijk met die app staat..
Alle reacties Link kopieren
Toch privacyprobleem in corona-app: patiënten zouden onder druk kunnen worden gezet

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be3d0c8b/
60 meldingen gedaan lees ik. Wow..not.
Die app gaat hem niet worden.
Hij staat al weken op m’n telefoon maar mooi voor niks dus.
Julus schreef:
29-09-2020 20:48
60 meldingen gedaan lees ik. Wow..not.
Die app gaat hem niet worden.
Alleen al 60 meldingen in die paar regio's waar de GGD de app gebruikt voor meldingen.
Alleen al 60 meldingen in de periode dat het aantal besmettingen niet zo hoog was.
Alleen al 60 meldingen terwijl nog geen 10% van de bevolking de app in gebruik heeft.

Volgens mij heeft die app zijn nut nu al bewezen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
29-09-2020 20:48
60 meldingen gedaan lees ik. Wow..not.
Die app gaat hem niet worden.
Maar het de app is officieel niet eens live. En dan toch al 60 meldingen.

Als het nog steeds ongeveer een miljoen downloads zijn dan zit je dus op iets minder dan 8% van de bevolking. En het wordt maar in 5 of 6 regio’s gebruikt. Dus de kans dat iemand in je omgeving die app heeft, en Corona is niet heel groot. Want er zijn 200.000 mensen besmettelijk. Stel dat ook van hen maar 8% de app, 16.000 mensen dus, heeft is de kans dat je elkaar treft dus niet heel groot. En dan toch al 60 meldingen.

Ik vind het dus al geslaagd.
Mariejan schreef:
29-09-2020 20:08
Toch privacyprobleem in corona-app: patiënten zouden onder druk kunnen worden gezet

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be3d0c8b/
Als je het stuk gelezen had wist je dat de kop weer eens overdreven is:
In de definitieve versie zal dit probleem verholpen zijn, belooft hij. Sterker nog: ‘We hadden dit nodig in de testversie.’
Het betreft gegevens die nu nog door GGD-personeel inzichtelijk zijn. Die mensen hebben sowieso al toegang tot privacy-gevoelige informatie.
Als de app straks life gaat wordt deze info ook ontoegankelijk.
Geen reden tot ophef dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven