Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en effecten op jullie relatie: lachen en huilen

27-01-2021 22:10 344 berichten
Kon 1-2-3 geen topic hierover vinden. Plaats hem ook hier ipv Relaties, want denk echt dat het een Corona ding is. Even gal spuwen/hart luchten en hopelijk ook herkenning vinden. Gedeelde smart is halve smart :)

Situatie:
30ers. Jaar samen nu. Kenden/zijn samen een paar maanden toen de Corona echt los ging in maart 2020. Wonen samen in 2 huizen. Bonusmoeder van 2 jongens 5 en 8 jaar. Ivm Corona zijn ze nu wat vaker bij vriend om de zorgtaken te verdelen.

Ik heb een pittige baan in een cruciaal beroep die ik prima vanuit huis kan doen. Hij werkt ook veel thuis. En we zijn nu veel samen. Misschien nu teveel.... Ik kan niet werktelefoongjes plegen oid als de kinderen er zijn. Bij vriend thuis geen goede 2e werkplek. Dus het is echt even zoeken wie er met de kinderen bezig gaat en wie kan overleggen boven op bed of een geïmproviseerde bureau op de kinderkamer.

De laatste 2 weken zijn echt pittig. 2 kindweekenden achter elkaar en doordeweeks 2 avonden alleen gehad met elkaar. Ik merk de laatste dagen dat ik helemaal klaar ben met de situatie. Vriend zit sinds 2 weken ook slecht in zijn vel. Hij mist perspectief en de leuke dingen van het leven die nu niet kunnen door de Corona. Hij is chagrijnig, is vaak moe (slaapt ook lang en tussendoor ook dutjes) snauwerig naar mij en de kinderen. Probeert wel elke dag een stuk te lopen en dit helpt hem. Toen ik vorige week aangaf dat ik dit echt niet meer trek, schrok hij ervan en verbeterde het. Vandaag beiden 'vrij', maar kinderen hebben thuisonderwijs. In the end heb ik het meeste gedaan met zijn jongste kind. Lief kind en verdienen beiden echt mijn aandacht, maar vriendlief mag ook meer doen voor zijn kinderen.

Ik voel mij sinds vanvond leeg en vind hem en onze relatie stom. Ik ga morgen terug naar mijn eigen huis en daar kijk ik echt naar uit. Hij gaat mee terug omdat mijn kat ook mee terug gaat. Ik heb mijn auto thuis gelaten omdat ik dacht dat we deze 2 weken prima zouden gaan doen. Achteraf gezien was ik anders eerder naar eigen huis gegaan. Ben echt toe aan even niet al die ballen met de kinderen en werk. En ook even aan bijkomen en alleen zijn. Kan vriend ook (quality) tijd doorbrengen met zijn kinderen.

Onze relatie is warm en liefdevol. Nu met momenten is het wat moeilijker. Zeker omdat we zelf ook meer stress ervaren door de situatie. Niet gek. Het komt echt wel goed, maar het is wel even lastig als er weinig perspectief is. Dat vaccineren gebeurd gelukkig, maar voordat alles weer een beetje terug is.
Hoe is het met jullie relatie door de Corona? Gaat het slechter of juist beter? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Mag ook over kapot serviesgoed zijn Ik probeer met name de positiviteit en de kracht erin te houden :) Het komt echt wel weer goed.

Oh ja. Lief en leed delen met zussen en vriendinnen helpen. Relativeert enorm dat ik niet de enige ben dat ik met een chagrijnige vent op de bank zit :there:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2021 08:16
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Ik word al moe als ik het lees, maar fijn dat jullie blij zijn!
Hallelujah, wat een geanalyseer.
En het eerste weekend dat hij de kinderen heeft ben jij er weer. Een beetje een bord voor je kop heb je wel.
Maar ik hoop oprecht voor je dat het goed blijft gaan met jullie.
Waarom zo onverwachts langskomen? Dat lijkt me voor zijn kinderen erg onrustig. Hun vader heeft waarschijnlijk net gezegd dat ze een weekendje samen hebben en dan sta jij alweer onverwachts voor de deur, omdat je 'het ineens voelt'. Het komt erg onstabiel over allemaal.

Waarom nu weer als de kinderen er zijn ipv met z'n tweeën?
Rosalind schreef:
06-02-2021 23:56
Hallelujah, wat een geanalyseer.
En het eerste weekend dat hij de kinderen heeft ben jij er weer. Een beetje een bord voor je kop heb je wel.
Maar ik hoop oprecht voor je dat het goed blijft gaan met jullie.
Nou inderdaad, als de beste man nu eens al die energie in zijn kinderen stopt ipv in jou dan komen ze er wel. Ppfffttt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie al ingesneeuwd?
Majime schreef:
07-02-2021 08:43
Waarom zo onverwachts langskomen? Dat lijkt me voor zijn kinderen erg onrustig. Hun vader heeft waarschijnlijk net gezegd dat ze een weekendje samen hebben en dan sta jij alweer onverwachts voor de deur, omdat je 'het ineens voelt'. Het komt erg onstabiel over allemaal.

Waarom nu weer als de kinderen er zijn ipv met z'n tweeën?
Laat ook maar 😉
Heb mijn originele post maar weggehaald
We hadden afgesproken dat we het nog zouden bekijken. Hij wilde mij graag weer zien en had het voorgesteld. Ik heb dat afgehouden. Afspreken om het afspreken omdat hij dat wil zag ik niet zo zitten.

Kinderen vonden het leuk. Begonnen gelijk met druk vertellen over van alles en nog wat. Alsof ik niet weg was geweest :) Heb gevraagd aan vriend of het niet vervelend was voor de kinderen, maar die heeft het niet gemerkt. Kinderen vragen bijna altijd als vriend ze ophaalt of ze met zn 3en zijn of met zn 5en :cat: Ik ga ervan uit dat ze het eigenlijk wel leuk vinden als ik er ben. Dan alsnog vind ik het belangrijk dat hij tijd met ze alleen heeft. En ik tijd voor mijzelf alleen en vriend avonden alleen (als kinderen boven ligt te slapen).

Het is misschien zoeken naar een nieuw evenwicht. Kinderen zijn vandaag weer naar school en we werken prima samen zoals vanouds. Ik ben benieuwd hoe het gaat zo met ons :)
Er is dus na 14 ouwehoeren helemaal niks veranderd.

Kinderen weten soms niet zelf het beste wat goed voor ze is.
Mumper schreef:
08-02-2021 18:37
Er is dus na 14 ouwehoeren helemaal niks veranderd.

Kinderen weten soms niet zelf het beste wat goed voor ze is.
Maar binnenkort krijg je wel weer een soapdate!
Gezelligjes toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij voor je dat jij het zo positief ziet. Eerlijk gezegd vind ik je vriend manipulatief. Hij gaat mokken en kinderachtig doen als hij zijn zin niet krijgt (dat jij even alleen wil zijn).

Dat benoem je, en ook dat hij tijd met zijn kinderen door moet brengen. Daarna gooit hij het over een andere boeg en zegt wat je wil horen en tadaaa Lovestar komt tóch langs, zodat hij alsnog geen exclusieve aandacht aan de kinderen gaat besteden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
08-02-2021 19:11
Ik ben blij voor je dat jij het zo positief ziet. Eerlijk gezegd vind ik je vriend manipulatief. Hij gaat mokken en kinderachtig doen als hij zijn zin niet krijgt (dat jij even alleen wil zijn).

Dat benoem je, en ook dat hij tijd met zijn kinderen door moet brengen. Daarna gooit hij het over een andere boeg en zegt wat je wil horen en tadaaa Lovestar komt tóch langs, zodat hij alsnog geen exclusieve aandacht aan de kinderen gaat besteden.
Dat vind ik ook. Niet een leuke eigenschap, maar om eerlijk te zijn ben ik ook manipulatief. Ik probeer hier bewust van te zijn (maar het ging hier even niet om mij). Ik benoem het als het zich voordoet. Niet teveel in de jou-en stijl. Constructief. En te zien wat erachter ziet. Denk dat in veel dingen een behoefte achter zit. We hebben het hier goed over kunnen hebben en nu maar zien of hij hierin kan groeien. Goed, als ik het zo zeg klinkt het betuttelend en mijn vriend sociaal-emotioneel een puber. Is ie misschien soms ook wel op sommige gebieden. Ik verzand :)

Misschien heb ik mij laten manipuleren, maar wil ook geloven in zijn woorden. Dat mag hij in zijn gedrag laten zien.

Beetje cliché: ik ben niet perfect en hij ook niet. De leuke mannen waren al vergeven :P Onze relatie is niet perfect. Zeker hoe ik dingen aanpak ( of juist niet aanpak) en de keuzes die hij, ik en wij maakten. Ik probeer het beste te maken van deze relatie en ben grotendeels van de tijd gelukkig :heart:
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel leuke mannen op de wereld. Ik weet dat het lastig zoeken is met daten want je komt dan vaak kikkers en netnietleukgenoeg/net niet klik tegen. Maar je hoeft niet per se voor deze man te gaan.
Ik durf te wedden dat er ook voor jou een nóg leuker exemplaar is.
Je bedoelt het als grap, maar als je het zo zegt neem ik het toch wel letterlijk en serieus.

Een leuke man is in zijn daden betrouwbaar en verantwoordelijk. Hij laat daarin zijn prioriteiten zien.

Ik denk dat als ik een, in mijn ogen, verantwoordelijke man zou daten met kids, ik de eerste 1,5 jaar überhaupt niet gevraagd was om de zorg op me te nemen. De kinderen hadden me dan aan het einde van die periode af en toe gezien, maar dan meer als iemand die op bezoek kwam en kennis kwam maken, niet iemand die elke week of elke twee weken zou meedraaien in het gezin. Kinderen zullen later terugkijken en weten hoe hoog ze op de lijst van prioriteiten hebben gestaan van hun vader en/of moeder.
Je bent in contact vast een lieve vrouw en derhalve zul je het echt niet nu aan de kinderen merken.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook. Nu zijn ze nog jong en niet kritisch en eerder hem/jou willen pleasen, want ze zijn afhankelijk van zijn zorg en houden van is op deze leeftijd onvoorwaardelijk.

Maar ze zullen dit zich wel herinneren en later als ze volwassen zijn, dit wellicht hun vader kwalijk nemen, dat hij al zo snel jou erbij introduceerde, snauwerig deed, de zorgtaken aan een ander overliet en geen geduld had. Maar goed, dat is zijn probleem vind ik. Hij is de ouder, hij is verantwoordelijk en hij zou beter moeten weten. Kennelijk laat dat nogal te wensen over want jullie moeten constant zijn gedrag analyseren en verbeteren. Het is maar waar je zin in hebt.
Stressed is just desserts spelled backwards
In beiden berichten lees ik dingen waar ik mij in kan vinden. Er is sowieso veel gezegd hier wat mij tot inzichten en denken heb gezet.

Dat analyseren ed is iets wat met met name bij mij vandaan komt. Afhankelijk van de situatie is het een goede, maar ook een slechte karaktertrek van mij. Dat even gezegd hebbende.

Ik wil het allemaal niet wegwuiven van: komt wel goed, jullie hebben ongelijk etc. Maar ergens in het begin van het topic heb geroepen wat men van mij verwacht. Afscheid nemen van deze man en relatie? Ik moet zeggen dat ik niet zo goed ben in het incasseren en verwerken van de berichten hier. Een deel van de berichten voelt als: slechte vader, niet zo leuke partner. Wat moet je ermee. Een deel van de berichten gaat over mijn pleasende karakter en hoe ik mij opstel hier of in de relatie. Ik weet soms niet zo goed wat ik eigenlijk moet doen en hoe ik dicht bij mijzelf kan blijven. Soms wou ik dat ik wat beter in het minder aantrekken wat anderen vinden.

Ik heb de afgelopen periode ook nagedacht over relaties en mannen in het algemeen. Wanneer weet je of iemand een goede man is? (voor mij). Aan welke voorwaarden moet hij voldoen? Welke voorwaarden is minder erg als dat er niet is of als hij hierin nog moet verder groeien. Misschien stel ik wel te weinig en lage eisen. Wat zeggen bepaalde dingen over mij? Ik mis soms het stukje gesprek hier dat relaties en je partner eenmaal niet perfect is (zeker in bepaalde situaties). Dat maakt de relatie niet perse minder liefdevol of een slechte partnerkeuze.

Of hebben mensen hier een perfecte relatie en een perfecte partner gekozen? Maar goed, die zitten niet op de bank van de Vivarelatietherapeut :)
Ik heb geen perfecte relatie. Maar mijn vriend snauwt vrijwel nooit tegen mij. Hij gaat niet in bed liggen omdat hij moe is om dan de zorg voor bijv zijn moeder (wij hebben beiden geen kinderen, maar hij mantelzorgt voor zijn moeder, vandaar dit voorbeeld) aan mij over te laten. Hij vraagt überhaupt niet aan mij om enige mantelzorg voor zijn moeder over te nemen. Mijn vriend is wel eens chagrijnig maar reageert dat nooit op mij af.
Mijn relatie is niet perfect maar klinkt wel een stuk relaxter dan jouw relatie.

Ik lees hier niet dat jij je vriend direct aan de kant moet zetten. Ik lees hier wel dat je er goed aan zou doen terug te gaan naar LATten en elkaar alleen zien als hij de kinderen niet heeft. Zoals de meeste relaties van amper een jaar lang zijn, elkaar een paar dagen per week zien en niet continu bij elkaar.
Het lijkt alsof je ongezond veel met hem bezig bent en je zou je kunnen afvragen waar je jezelf op die manier van probeert af te leiden.
Klopt ook Marana. Ik ben naar huis gegaan toen hij de kinderen van school ging halen. Kinderen vroegen wel of ik er zou zijn :) Ik hoop dat we dit jaar een deel van de start van een nieuwe relatie kunnen krijgen. Dat zou ik onszelf wensen.
Verder trouwens prima dagen gehad samen. Op een paar hangry-buien van hem na. Hij heeft 0x op bed gelegen. En toen de avondklok verlengd zou worden, vond ie het prima. Hij zei ook dat ie gewoon moet stoppen met het nieuws te volgen hierover. Ik krijg een beetje de leuke man terug :) Ik ben positief gestemd. Tijd zal het leren.

Ik bedacht mij net dat met een topic, als ik berichten blijven posten, ik reacties blijf krijgen met diverse inhoud. Als ik dat niet goed kan hebben, dan moet ik stoppen. Oftewel, ik zeur :) Ik ben nog steeds dankbaar voor alle berichten en het gesprek dat we hierover gehad hebben. Wie weet was ik een beetje mutsig gebleven en minder kritisch.
Lovestar schreef:
10-02-2021 16:53

Knip

Wanneer weet je of iemand een goede man is? (voor mij). Aan welke voorwaarden moet hij voldoen? Welke voorwaarden is minder erg als dat er niet is of als hij hierin nog moet verder groeien. Misschien stel ik wel te weinig en lage eisen. Wat zeggen bepaalde dingen over mij? Ik mis soms het stukje gesprek hier dat relaties en je partner eenmaal niet perfect is (zeker in bepaalde situaties). Dat maakt de relatie niet perse minder liefdevol of een slechte partnerkeuze.

Of hebben mensen hier een perfecte relatie en een perfecte partner gekozen? Maar goed, die zitten niet op de bank van de Vivarelatietherapeut :)
Natuurlijk heb ik niet de perfecte partner en ben ik ook niet de perfecte partner.
Mijn man is wel een hele goede, betrokken vader die prima zonder mij voor zijn kinderen kan zorgen.
Dat maakt hem voor mij aantrekkelijk en betrouwbaar.
Iemand die al jaren vader is en dan nog moet groeien in die rol heeft mij betreft flinke steken laten vallen.
Dan heb je daarnaast ook nog zijn lamlendige gedrag.

Dat jij jouw minpunten steeds aanhaalt alszijnde een excuus voor hem om ook minpunten te mogen hebben gaat voor mij in dit geval niet op omdat zijn minpunt om de rol van zijn leven gaat. Zijn vaderschap.
Lovestar schreef:
10-02-2021 16:53
.....
Ik wil het allemaal niet wegwuiven van: komt wel goed, jullie hebben ongelijk etc. Maar ergens in het begin van het topic heb geroepen wat men van mij verwacht. Afscheid nemen van deze man en relatie? Ik moet zeggen dat ik niet zo goed ben in het incasseren en verwerken van de berichten hier. Een deel van de berichten voelt als: slechte vader, niet zo leuke partner. Wat moet je ermee. Een deel van de berichten gaat over mijn pleasende karakter en hoe ik mij opstel hier of in de relatie. Ik weet soms niet zo goed wat ik eigenlijk moet doen en hoe ik dicht bij mijzelf kan blijven. Soms wou ik dat ik wat beter in het minder aantrekken wat anderen vinden.
.....
Er waren maar weinig reacties in de richting van relatie verbreken.
De meesten zeiden: ga terug naar je eigen huis, ga weer latten en leer elkaar eens goed kennen. Ouderwets daten op de momenten dat hij de kinderen niet heeft, de boel rustig opbouwen. En hem zelf voor de kinderen laten zorgen.
En toch sta je in het eerstvolgende weekend dat hij de kinderen heeft weer bij hem op de stoep. Daar snap ik dan weinig van.
Maar goed, het is jouw relatie en je hoeft je natuurlijk niks van de reacties hier aan te trekken. Maar als je maar blijft zeggen dat de kinderen het leuk vonden en het zo leuk samen was, dan vind ik je best wat naïef want dan heb je toch weinig van de reacties begrepen.
Kinderen weten niet altijd wat goed voor hen is. Ze gaan zich aan je hechten en als het dan onverhoopt toch niet zou werken tussen jullie, dan moeten ze weer van iemand afscheid nemen. En daarbij is het gewoon goed voor hem en de kinderen om samen tijd door te brengen. Voor hun band maar ook zodat hij zelf voor ze leert zorgen. Maar dat is eerder ook allemaal gezegd.
Ik snap best dat jij graag bij hem en de kinderen bent maar besef ook dat het daar de vorige keer juist mis ging. Voor jou. Maar daarbij heeft de kinderen er zoveel bij betrekken ook gevolgen voor hen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven