Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en werken

02-04-2020 15:38 39 berichten
Hoi,

Hoe kijken jullie tegen deze situatie aan?

Mijn vriend woont op zichzelf, ik kom daar vaak maar ik ‘woon’ nog thuis. Ik werk in het ziekenhuis op de afdeling bloedafname. Hij zei gister dat hij liever heeft dat ik X aantal uur/dagen thuisblijf na het werken in het ziekenhuis om te kijken of ik klachten krijg voordat ik weer naar hem ga. Hij is zelf 22 jaar en heeft wel astma/allergiën.

Ps: ik moet tot nu toe alleen zaterdags werken.
anoniem_370245 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 15:40
6.01% gewijzigd
Hij klinkt zeer verstandig. Luister naar hem.
Alle reacties Link kopieren
waar komt hij zelf allemaal en hoe lang blijft hij geïsoleerd als hij bij anderen in de buurt is geweest?
Maar in je vorige topics was je toch net naar hem toe verhuisd?
gizzmo-returns schreef:
02-04-2020 15:39
Hij klinkt zeer verstandig. Luister naar hem.
Zeker!
Was even benieuwd hoe andere dit in deze tijd aanpakken.
Op een of andere manier kwam het toch een beetje ‘binnen’ omdat hij verder wel gewoon z’n gangetje gaat in de zin van; hij ziet nog wel mensen (niet massaal hoor) maar ivm de verhuizing is hij toch nog met mensen in
‘contact’.
gizzmo-returns schreef:
02-04-2020 15:41
Maar in je vorige topics was je toch net naar hem toe verhuisd?
Nee, ik ben er wel vaak maar eigenlijk woon ik wel thuis.
Jullie relatie liep toch al niet zo lekker? Misschien is dit een manier van hem om afstand van je te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Het heeft geen incubatie tijd van een paar uur of een paar dagen dus wat hij voorstelt slaat opzich nergens op tenzij je hem niet ziet tot het einde van deze crisis. De incubatie tijd is namelijk vermoedelijk twee weken.

Mensen zeggen en doen steeds meer irrationele dingen tgv deze crisis.

Daarnaast loopt iemand met luchtwegenproblemen geen extra risico om besmet te raken. Kijk maar op de website van het longfonds.

Jullie zullen zelf de keuze moeten maken of je elkaar ziet en hoe maar wat je vriend voor stelt geeft hem geen garantie dat hij niet besmet raakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met die mensen kan hij wellicht makkelijker op minimaal 1,5 meter afstand blijven dan met 'n vriendin die bij hem in bed wil slapen en wil zoenen.

Verstandig van hem dat hij jou niet wil zien zolang jij met een risicogroep werkt. Wellicht kun je wel af en toe samen wat drinken in de tuin.
gizzmo-returns schreef:
02-04-2020 15:42
Jullie relatie liep toch al niet zo lekker? Misschien is dit een manier van hem om afstand van je te nemen?
Dit. Ik denk dat het heel verstandig is om even wat minder op elkaars lip te zitten.
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:42
Het heeft geen incubatie tijd van een paar uur of een paar dagen dus wat hij voorstelt slaat opzich nergens op tenzij je hem niet ziet tot het einde van deze crisis. De incubatie tijd is namelijk vermoedelijk twee weken.

Mensen zeggen en doen steeds meer irrationele dingen tgv deze crisis.

Daarnaast loopt iemand met luchtwegenproblemen geen extra risico om besmet te raken. Kijk maar op de website van het longfonds.

Jullie zullen zelf de keuze moeten maken of je elkaar ziet en hoe maar wat je vriend voor stelt geeft hem geen garantie dat hij niet besmet raakt.
De incubatietijd varieert, en ligt tussen de 2 en 14 dagen vermoedelijk. De incubatietijd is niet standaard twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Bespreek dit eens met je collega's, hoe staat zij hier tegenover. Jullie werken op dit moment toch nog zorgvuldiger dan voorheen? Wat is je taak in het ziekenhuis? Neem jij zelf bloed af? Heb jij direct contact met patienten of bloed? Werk je met mensen die verdacht worden van corona, of met de andere groep?

Jij gaat wel terug naar je ouders? En je collega's gaan ook weer naar huis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
02-04-2020 15:48
Bespreek dit eens met je collega's, hoe staat zij hier tegenover. Jullie werken op dit moment toch nog zorgvuldiger dan voorheen? Wat is je taak in het ziekenhuis? Neem jij zelf bloed af? Heb jij direct contact met patienten of bloed? Werk je met mensen die verdacht worden van corona, of met de andere groep?

Jij gaat wel terug naar je ouders? En je collega's gaan ook weer naar huis.
Ik neem zelf bloed af en heb wel direct contact met patiënten en bloed. Extra maatregelen zullen getroffen worden.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem200033 schreef:
02-04-2020 15:42
Nee, ik ben er wel vaak maar eigenlijk woon ik wel thuis.
3 dagen geleden was je al 3 weken aan het verhuizen
#hoedan??
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan je werkgever om regelmatige Coronatesten.
lilalinda schreef:
02-04-2020 15:52
3 dagen geleden was je al 3 weken aan het verhuizen
#hoedan??
Ik help hem.
Alle reacties Link kopieren
Oh dus dat mocht wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem200033 schreef:
02-04-2020 15:57
Ik help hem.
je vriend is een lul, wist je dat al??
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:59
Oh dus dat mocht wel?
Heb in die tussentijd niet meer gewerkt.
lilalinda schreef:
02-04-2020 16:05
je vriend is een lul, wist je dat al??
?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem200033 schreef:
02-04-2020 16:05
Heb in die tussentijd niet meer gewerkt.
Je hebt 3 weken niet gewerkt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Lalinda gelijk heeft. Jij bent extreem onzeker en je vriend maakt daar nogal misbruik van door zich als een eikel te gedragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem200033 schreef:
02-04-2020 16:05
?
je mag komen opdagen als hij je nodig heeft
je mag hem helpen met zijn verhuizing
hij loopt op je te bekken
jullie hebben ruzie

ach, en je weet het al, je wilde het vorige week nog uitmaken
viva-amber schreef:
02-04-2020 16:08
Je hebt 3 weken niet gewerkt?
Heb 0 uren contract (daarnaast school) en in de tussentijd zo rustig gehad dat ze me niet nodig hadden, wel aangeboden.
lilalinda schreef:
02-04-2020 16:10
je mag komen opdagen als hij je nodig heeft
je mag hem helpen met zijn verhuizing
hij loopt op je te bekken
jullie hebben ruzie

ach, en je weet het al, je wilde het vorige week nog uitmaken
Nou dit weet ik dus ook. Maar door de reacties van andere mensen ben ik gaan twijfelen over mezelf omdat die mijn vriend toch wel vaak begrepen in mijn geschreven situaties, waardoor ik het nu niet meer weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven