Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronaprik voor baby?

20-09-2021 14:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat er onderzoek wordt gedaan naar de pfizerprik voor kinderen tussen de 6 maanden en 5 jaar. Ik zou het toch wel een beetje spannend vinden om mijn baby te laten vaccineren terwijl ik er voor mezelf geen problemen mee had. Zouden jullie je baby laten vaccineren? En zo nee, vanaf welke leeftijd wel?

Zou jij je baby laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 146

Ja (32%)
Nee (68%)
Alle reacties Link kopieren
Wat is het nut? Zulke kleine kinderen worden zelf amper ziek en zijn ook geen grote verspreiders?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg via onze IBCLC lactatiekundige bericht dat gevaccineerde zwangeren anti-stoffen meegeven via de borstvoeding. Persoonlijk wil ik me daar op richten (en zelfs kijken of ik extra kan gaan kolven na de bevalling voor onze andere zoon - dan een peuter) om ze op die manier te beschermen.

Vaccineren doen we volgens het rijksvaccinatieprogramma. Als dat wordt opgenomen dan zullen we daar in meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zie geen enkel nut om een kind van basisschoolleeftijd of jonger te laten vaccineren tegen covid. Tenzij ze lijden aan een onderliggende aandoening waarvan bekend is dat door die aandoening covid gevaarlijk is. Meestal hebben jonge kinderen 0 klachten van covid of ze zijn een beetje verkouden. Zelfs voor mijn veel te vroeg geboren dochter was covid geen risico (aldus de kinderarts). Ik heb liever dat ze voor baby's een vaccinatie tegen het RS virus regelen binnen het rijksvaccinatieprogramma. Daar zie ik eerder het nut van in want dat is gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar en jaarlijks is er wel een golf die ervoor zorgt dat er weinig tot geen capaciteit is op de kinderafdelingen.
Pergamon schreef:
20-09-2021 15:01
Ik kreeg via onze IBCLC lactatiekundige bericht dat gevaccineerde zwangeren anti-stoffen meegeven via de borstvoeding. Persoonlijk wil ik me daar op richten (en zelfs kijken of ik extra kan gaan kolven na de bevalling voor onze andere zoon - dan een peuter) om ze op die manier te beschermen.

Vaccineren doen we volgens het rijksvaccinatieprogramma. Als dat wordt opgenomen dan zullen we daar in meegaan.
Dit beschermd veel minder dan vaccinatie!

Ik krijg elk jaar de griepprik. Toen de griep uitbrak werd mijn baby enorm ziek ( 3 weken ) en ik had nergens last van.

Ik lees niet goed, je hebt de vaccinatie ontvangen in de zwangerschap! Dan heb je de antistoffen als het goed is doorgegeven. Maar ik weet niet hoeveel maanden die bescherming duurt.
Las je dat in de press release over de gepubliceerde resultaten voor kinderen tussen 5 en 11 jaar?

Daarin staat ook: “ “Since July, pediatric cases of COVID-19 have risen by about 240 percent in the U.S. – underscoring the public health need for vaccination.”

De doses voor jonge kinderen zijn aangepast: 10 µg voor kinderen 5 - 11 jaar en 3 µg voor onder 5 jaar, vergeleken met 30 µg voor volwassenen.

”About the Phase 1/2/3 Trial in Children
The Phase 1/2/3 trial initially enrolled up to 4,500 children ages 6 months to 11 years of age in the United States, Finland, Poland, and Spain from more than 90 clinical trial sites. It was designed to evaluate the safety, tolerability, and immunogenicity of the Pfizer-BioNTech vaccine on a two-dose schedule (approximately 21 days apart) in three age groups: ages 5 to 11 years; ages 2 to 5 years; and ages 6 months to 2 years. Based on the Phase 1 dose-escalation portion of the trial, children ages 5 to 11 years received two-dose schedule of 10 µg each while children under age 5 received a lower 3 µg dose for each injection in the Phase 2/3 study. The trial enrolled children with or without prior evidence of SARS-CoV-2 infection.”
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 20-09-2021 15:39
70.80% gewijzigd
Ik neem even aan dat misschien wel handig is voor de kinderen die niet gezond zijn in die leeftijdscategorie.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou mijn kinderen (11 maanden en 4 jaar) vooralsnog niet laten vaccineren, aangezien de infectie bij kinderen van hun leeftijd vrijwel asymptomatisch verloopt. Als we een heel kwetsbaar iemand in ons midden zouden hebben zou ik het denk ik wel doen, maar dat is niet zo, dus dan voel ik geen dringende indicatie.

Zodra het landelijk advies wordt zal ik het nog eens heroverwegen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
20-09-2021 15:16
Nee, ik zie geen enkel nut om een kind van basisschoolleeftijd of jonger te laten vaccineren tegen covid. Tenzij ze lijden aan een onderliggende aandoening waarvan bekend is dat door die aandoening covid gevaarlijk is. Meestal hebben jonge kinderen 0 klachten van covid of ze zijn een beetje verkouden. Zelfs voor mijn veel te vroeg geboren dochter was covid geen risico (aldus de kinderarts). Ik heb liever dat ze voor baby's een vaccinatie tegen het RS virus regelen binnen het rijksvaccinatieprogramma. Daar zie ik eerder het nut van in want dat is gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar en jaarlijks is er wel een golf die ervoor zorgt dat er weinig tot geen capaciteit is op de kinderafdelingen.
Scheelt mij weer typen. Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
20-09-2021 15:37
Ik neem even aan dat misschien wel handig is voor de kinderen die niet gezond zijn in die leeftijdscategorie.
Ja dit

Mijn gezonde peuter was nauwelijks ziek toen ze corona had. Moe en hangerig en een dag verhoging. Geen reden om te vaccineren.
En dus is het waard om dat te onderzoeken. Alleen al om de reden dat niet ieder kind gezond is en andere ouders wel graag een vaccin zouden willen voor hun kinderen.

Dus wil je het niet, prima lijkt me. Maar dan kunnen ze het toch prima wel onderzoeken toch?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kind tussen 5 en 12 jaar vind ik het net zo spannend hoor.
Voor mezelf vind ik het prima dat ik gevaccineerd ben. Voor mijn kinderen wil ik toch eerst meer duidelijkheid over de gevolgen op lange termijn. Zolang dat niet bekend is, laat ik ze niet prikken.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
20-09-2021 15:43
En dus is het waard om dat te onderzoeken. Alleen al om de reden dat niet ieder kind gezond is en andere ouders wel graag een vaccin zouden willen voor hun kinderen.

Dus wil je het niet, prima lijkt me. Maar dan kunnen ze het toch prima wel onderzoeken toch?
Dat is de vraag toch niet? De vraag is of je jouw baby zou laten vaccineren. Van mij mogen ze dit prima onderzoeken, graag zelfs voor kwetsbare kinderen. Voor gezonde kinderen zie ik inderdaad het nut niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
20-09-2021 15:54
Voor mezelf vind ik het prima dat ik gevaccineerd ben. Voor mijn kinderen wil ik toch eerst meer duidelijkheid over de gevolgen op lange termijn. Zolang dat niet bekend is, laat ik ze niet prikken.
Waarom vind je het voor jezelf geen probleem dat de gevolgen op lange termijn niet bekend zijn?
(Gewoon nieuwsgierig)
De kans dat dit uiteindelijk gewoon word opgenomen in vaccinatiebeleid zoals die er al is voor kinderen is anders best groot.

Misschien niet nu maar uiteindelijk wel.
Miek_ schreef:
20-09-2021 15:54
Dat is de vraag toch niet? De vraag is of je jouw baby zou laten vaccineren. Van mij mogen ze dit prima onderzoeken, graag zelfs voor kwetsbare kinderen. Voor gezonde kinderen zie ik inderdaad het nut niet.
Ow, dan wel. Maar er zullen geen baby's meer komen hier.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
20-09-2021 16:02
De kans dat dit uiteindelijk gewoon word opgenomen in vaccinatiebeleid zoals die er al is voor kinderen is anders best groot.

Misschien niet nu maar uiteindelijk wel.
Waarom denk je dat? De Mexicaanse griep is ook nooit opgenomen in het rijksvaccinatiebeleid voor kinderen.
Miek_ schreef:
20-09-2021 16:13
Waarom denk je dat? De Mexicaanse griep is ook nooit opgenomen in het rijksvaccinatiebeleid voor kinderen.
Omdat die totaal niet te vergelijken is met corona?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
20-09-2021 15:01
Vaccineren doen we volgens het rijksvaccinatieprogramma. Als dat wordt opgenomen dan zullen we daar in meegaan.
Eens.

Maar mijn jongste beeb is 19, dus ik hoef er niet over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Als het zou worden opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma, dan zou ik het overwegen. Voor kinderen met een onderliggende ziekte zou het wel een uitkomt zijn. Er wordt in NL ook onderzoek gedaan naar long covid onder kinderen. Mijn zoontje van toen 11 heeft nog weken af en toe hoofdpijn gehad dus zo gek dat er ook naar kinderen vanaf zes maanden wordt gekeken, vind ik in ieder geval niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
20-09-2021 16:15
Omdat die totaal niet te vergelijken is met corona?
Is inderdaad niet te vergelijken. Juist omdat kinderen van de mexicaanse griep overwegend veel ernstiger ziek werden/ worden was het dan toch juist logischer geweest om de kinderen daartegen te blijven vaccineren ipv tegen corona?

Ik ben niet van plan mijn jonge kinderen tegen corona te laten vaccineren. Er is altijd benadrukt dat ze er niet zo ziek van worden en dat ze het minder snel doorgeven dus kan me niet voorstellen dat er nu ineens noodzaak voor zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het betreffende artikel niet vinden en wil het graag lezen.
Heb je een link TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de aanbevelingen volgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-09-2021 17:16
Ik kan het betreffende artikel niet vinden en wil het graag lezen.
Heb je een link TO?
Hier onder andere:

https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 33410.html
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20210920_94281651

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven