Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronatest en wachten

04-07-2020 15:16 897 berichten
Gistermiddag heb ik een test gedaan en nu dus afwachten.. ik weet dat het 2 dagen kan duren maar gebeurd het ook vaak dat ze toch al na 1 dag bellen? Hoe was dat bij jullie? (Voor degenen die getest zijn)
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
17-11-2020 18:25
Waarom mag ze vrijdag dan alweer uit quarantaine? Het is toch ook 10 dagen voor haar aangezien ze klachten heeft?
Ze zien verlies van reuk/smaak niet als 'klacht'. Dat kan in theorie namelijk maanden duren. Dan gaan ze uit van 7 dagen in quarantaine vanaf de eerste dag. 10 dagen is de quarantaine voor mensen die in contact zijn geweest met een coronapatient. Ivm incubatietijd
Alle reacties Link kopieren
RIVM;
'U mag weer uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 7 dagen geleden is dat u ziek werd.'
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Doortjee schreef:
17-11-2020 20:12
Belde bij iemand de GGD nog na 20.00?
Ggd al gesproken?

Ik zou gewoon uitgaan van de digid uitslag. Negatief.

Wellicht stond man nog in bellijst.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
18-11-2020 12:02
Ggd al gesproken?

Ik zou gewoon uitgaan van de digid uitslag. Negatief.

Wellicht stond man nog in bellijst.
Precies! Dit was het!! Hij had zijn uitslag nog niet gelezen en ze hadden toevallig tijd om na te bellen dus vandaar dat ze hem gebeld hebben..
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er inmiddels geen lange wachttijden meer waren in het bco? Hier maandagochtend test, maandagavond heel laat positieve uitslag online. GGD heeft nog niet gebeld
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die echt alleen keelpijn hadden als symptoom (zonder koorts of hoesten) en toch positief testten? Ik las een paar pagina's terug iemand die dat volgens mij had. Ik ben benieuwd of er nog andere klachten zijn bijgekomen of dat dat het was.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft alleen reuk en smaak verlies gehad, ongeveer 5 dagen, komt nu alweer terug. Ze is 14
Alle reacties Link kopieren
Ik had uiteindelijk binnen 24 uur de uitslag! De volgende dag voor negen uur 's ochtends stond het er al op!
Alle reacties Link kopieren
Euphorby schreef:
19-11-2020 16:28
Ik had uiteindelijk binnen 24 uur de uitslag! De volgende dag voor negen uur 's ochtends stond het er al op!
Netjes. Ik wacht nu 23 uur maar ze zeiden uitslag tussen 24 - 48 uur dus ik ben nogal ongeduldig maar zou het ook graag nu willen weten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen 9.30 een test gedaan. Ben benieuwd...
En ik heb nu al de uitslag: Negatief.

Dus binnen de 12 uur uitslag, supersnel. Kon ook al zo snel terecht.
moon-alisa wijzigde dit bericht op 23-11-2020 21:37
50.23% gewijzigd
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Euphorby schreef:
19-11-2020 16:28
Ik had uiteindelijk binnen 24 uur de uitslag! De volgende dag voor negen uur 's ochtends stond het er al op!
Hier ook; zo’n 21 uur tussen test en uitslag, kun je verder niks van zeggen!
En negatief, dus ik mocht vandaag de straat alweer op!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Het wachten duurt mij nu al te lang, vanmorgen getest. Collega is positief en ik snotter al een paar dagen.

Aantal weken terug sneltest gehad op kosten van de baas, toen had ik dezelfde avond nog de uitslag, maar omdat ik nu gelijk bij de GGD terecht kon, hebben ze dat deze keer niet geregeld. (Vorige keer kon ik pas 3 dagen later terecht)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik word straks getest. Lig al 2 nachten te hoesten.
Heb gebeld. De verwachting is tussen 24 en 48 uur de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te wachten op uitslag. Ben snipverkouden. Kan me haast niet voorstellen dat dit Corona is. Overal snot en niezen maar geen hoest of keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben helaas positief, zijn nu aan het wachten op de uitslagen van de rest van het gezin.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
28-11-2020 07:38
Ben helaas positief, zijn nu aan het wachten op de uitslagen van de rest van het gezin.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik werd om 16 uur vandaag al gebeld. Negatief gelukkig!
Hopelijk zijn de hoestbuien ook snel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen getest (gistermiddag aangevraagd dus kon heel snel terecht). Ben benieuwd hoe lang het duurt tot de uitslag er is.
Alle reacties Link kopieren
Viroloog Marion Koopmans, al vanaf het begin tot de ‘corona’kern van de overheid behorend, heeft bij NPO Radio-1 toegegeven dat de PCR-test niet kan aantonen of iemand besmet is met het coronavirus (of met wat voor virus dan ook).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag om 9 uur getest, woensdagnacht iets na 00:00 de uitslag
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
30-11-2020 11:02
Viroloog Marion Koopmans, al vanaf het begin tot de ‘corona’kern van de overheid behorend, heeft bij NPO Radio-1 toegegeven dat de PCR-test niet kan aantonen of iemand besmet is met het coronavirus (of met wat voor virus dan ook).

Ga je deze leugen nu in elk topic verspreiden?

https://open.decorrespondent.nl/11860/h ... b/app-open

"Toch nog even over de kwaliteit van de PCR-test. Men zegt, ze vallen ook positief uit als er amper virus aanwezig is. Dan heeft het ten onrechte grote impact op de maatschappij.
‘Dit is een hardnekkig dossier. Het klopt. De PCR toont het virale genoom aan. En voor een deel doen ze dat ook kwantitatief. Als mensen zijn blootgesteld aan de infectie begint die gemiddeld na vijf dagen op te komen. Dan test je positief. Daarna zakt het af maar dat gaat geleidelijk. Sommige mensen bijven daarna dus nog wel zes weken zwak-positief testen. Dat is niet fout-positief, wat wel gezegd wordt, dat we dan dus voor niks worden opgesloten. Nee, je bent niet positief als je de infectie niet hebt gehad. De test zegt, je hebt dit virus bij je gehad. Het lastige is, wanneer hou je op met mensen in isolatie zetten? Daarom wil je eigenlijk een besmettelijkheidstest hebben. Die is er ook, dat is kweek, maar die duurt gemiddeld een week. Want dat bootst precies na wat ook tussen personen gebeurt, dus dat duurt te lang, dat helpt niet. Daar komen dan de antigeen sneltesten in beeld; omdat ze minder gevoelig zijn hebben ze meer virus nodig om positief te worden. Verhoudingsgewijs testen meer mensen minder lang positief. Dan raak je een deel van dat probleem kwijt.’

Dus nog even voor Dummies: De test geeft WEL aan dat iemand besmet is, maar NIET hoe besmettelijk iemand nog is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven