Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronatoegangsbewijs na vaccinatie in de UK

28-09-2021 09:44 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!
Een goede vriend uit Engeland komt volgende week logeren. Hij is (dubbel) gevaccineerd.

We willen natuurlijk graag uiteten maar komen er niet uit met het corona toegangsbewijs. Als je in de EU bent gevaccineerd kun je dit uploaden in de Coronacheck-app maar de UK hoort niet meer bij de EU.

De enige optie die ik nu kan vinden is dat hij zich laat testen. Hij blijft vier dagen en zou zich dan elke dag moeten testen omdat het slechts 24 uur geldig blijft. Dat kan natuurlijk, maar echt leuk is anders.

Weet iemand hier toevallig hoe we toch aan een QR code kunnen komen?

Ik heb al gezien bij restaurants dat ze echt alleen die Coronacheck app willen zien en geen papieren bewijzen oid. Snap ik ook, ze zijn geen handhaver en willen dus niet individuele gevallen bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 12:47
Dat is inderdaad heel kort door de bocht. Het zou al schelen als dit in het visumproces zou kunnen worden meegenomen of als er een servicepunt op Schiphol zou staan waar je jouw buitenlandse vaccinatiebewijzen kan omzetten naar een QR code voor Europa. En dan niet moeilijk doen als het een ander vaccin in dan wat we hier in Europa gebruiken. Er zijn er namelijk meer dan AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Janssen.
Maar dan loop je er alsnog tegenaan dat sommige landen het echt slecht registreren.
Is een vodje papier dan genoeg? Voor de UK en de US kun je nog je balie inrichten maar het is moeilijk om alle registraties goed te keuren.
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
28-09-2021 12:42
Amerika gaat echt niet regelen dat je hier naar het restaurant kan. Land van herkomst regelt meer dat je het land in kan, daarna houdt het op.

Fam lid komt uit een 3e wereld land. Overheid in dat land regelt niks in dat land zelf, laat staan hier
Maar ik snap het al, die mensen zijn niet welkom hier.
Maar vind je dan dat Amerika wel moet regelen dat ik daar naar een restaurant kan?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 13:01
Maar dan loop je er alsnog tegenaan dat sommige landen het echt slecht registreren.
Is een vodje papier dan genoeg? Voor de UK en de US kun je nog je balie inrichten maar het is moeilijk om alle registraties goed te keuren.
Het is geen vod papier. Het is een geplastificeerde kaart met QR-code van het land van herkomst plus etiket van de ampul vaccin plus datum plus waar het is gezet plus contactgegevens van de instelling waar het is gezet. En dat vaccin was AstraZeneca
Dat zet jij weg als vod papier? Echt weer typisch
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 13:01
Maar vind je dan dat Amerika wel moet regelen dat ik daar naar een restaurant kan?
Om eerlijk te zijn: ja
Het is een belachelijke bureaucratische regel en als ze die willen handhaven moeten ze het zelf doen en niet neerleggen bij het restaurant.

de NL overheid heeft liever bureaucratie dan gezond verstand
Ze zijn zo paranoïde dat we hier in de toekomst krijgen dat je gevaccineerd bent maar dat men je niet wil geloven en je dan problemen krijgt in je dagelijks leven, werk, noem het allemaal maar op. We krijgen een extreme maatschappij en de overheid faciliteert het.

Bah
Ik walg ervan
-april- wijzigde dit bericht op 28-09-2021 13:39
27.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
28-09-2021 13:30
Het is geen vod papier. Het is een geplastificeerde kaart met QR-code van het land van herkomst plus etiket van de ampul vaccin plus datum plus waar het is gezet plus contactgegevens van de instelling waar het is gezet. En dat vaccin was AstraZeneca
Dat zet jij weg als vod papier? Echt weer typisch
Nee ik reageer op dat elk bewijs van elk land geaccepteerd zou moeten worden.
Ik zeg ook nog dat ik me kan voorstellen dat de US en UK nog wel te realiseren zijn (want komt zo vaak voor dat je duidelijk één lijn kan trekken) maar waar trek je dan de lijn? Want misschien komt iemand uit Uruguay of Tanzania wel met een handgeschreven briefje aan, ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 13:39
Nee ik reageer op dat elk bewijs van elk land geaccepteerd zou moeten worden.
Ik zeg ook nog dat ik me kan voorstellen dat de US en UK nog wel te realiseren zijn (want komt zo vaak voor dat je duidelijk één lijn kan trekken) maar waar trek je dan de lijn? Want misschien komt iemand uit Uruguay of Tanzania wel met een handgeschreven briefje aan, ik weet het niet.
Pure irrationele angst en niks anders is het
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
28-09-2021 13:40
Pure irrationele angst en niks anders is het
Angst?
Wie heeft het over angst?

Ik zeg puur dat ik snap dat er geen beginnen aan is om dat allemaal op te gaan tuigen voor die paar maanden. Dan moeten die toeristen zich maar tijdelijk elke dag testen. Of wachten met hun trip.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 13:01
Maar dan loop je er alsnog tegenaan dat sommige landen het echt slecht registreren.
Is een vodje papier dan genoeg? Voor de UK en de US kun je nog je balie inrichten maar het is moeilijk om alle registraties goed te keuren.
Dat het geen westerse landen zijn wil niet zeggen dat er slecht geregistreerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
meringue-123 schreef:
28-09-2021 10:05
Van de week was ik uit lunchen en daar deden ze vrij pittig over het bewijs. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben! Maar het restaurant van te voren bellen is een goed idee inderdaad, om te vragen of een papieren bewijs ook goed is
Papieren bewijs met QR-code moet ook geaccepteerd worden. Er zijn genoeg mensen zonder smartphone en dus ook zonder app gebruik zouden moeten kunnen maken van de horeca e.d.. Als de Britse app elders in Europa wel werkt, zou de app het hier toch ook moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 13:43
Angst?
Wie heeft het over angst?

Ik zeg puur dat ik snap dat er geen beginnen aan is om dat allemaal op te gaan tuigen voor die paar maanden. Dan moeten die toeristen zich maar tijdelijk elke dag testen. Of wachten met hun trip.
Het zijn niet allemaal toeristen he? Ook weer heel kort door de bocht. Er zijn genoeg mensen die hun familie willen bezoeken, (groot)ouders, (klein)kinderen, broers, zussen of hun geliefden.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 14:12
Dat het geen westerse landen zijn wil niet zeggen dat er slecht geregistreerd wordt.
Ik zeg ook niet dat dat altijd zo is, maar voor alle landen gaan regelen dat ze hun vaccinatiebewijs om kunnen zetten is gewoon niet te doen. En vind ik ook niet de taak voor onze overheid.

Als je graag wil dat je burgers in alle vrijheid op vakantie kunnen dan moet je dat als overheid voor jouw eigen burgers regelen. Dat is niet aan de overheid ter plaatse. En anders kunnen ze altijd testen.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 14:15
Het zijn niet allemaal toeristen he? Ook weer heel kort door de bocht. Er zijn genoeg mensen die hun familie willen bezoeken, (groot)ouders, (klein)kinderen, broers, zussen of hun geliefden.
Ook die mensen kunnen gewoon testen.
Waarom zou onze overheid dit voor ze moeten regelen? Het is niet alsof ze naar Nederland mòeten komen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 14:15
Ik zeg ook niet dat dat altijd zo is, maar voor alle landen gaan regelen dat ze hun vaccinatiebewijs om kunnen zetten is gewoon niet te doen. En vind ik ook niet de taak voor onze overheid.

Als je graag wil dat je burgers in alle vrijheid op vakantie kunnen dan moet je dat als overheid voor jouw eigen burgers regelen. Dat is niet aan de overheid ter plaatse. En anders kunnen ze altijd testen.
Ik vind het wel een taak om als je dit testen voor toegang beleid implementeert dat je dan ook rekening houdt met gevaccineerden buiten de EU en dat je daar ook een oplossing voor verzint aangezien die niet de qr code kunnen regelen. Hoeveel moeite is het nu om daar iets voor in te regelen op Schiphol?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 14:18
Ook die mensen kunnen gewoon testen.
Waarom zou onze overheid dit voor ze moeten regelen? Het is niet alsof ze naar Nederland mòeten komen.
Elke dag testen vind jij een oplossing terwijl mensen al volledig gevaccineerd zijn? Veel empathie heb je ook al niet, zal toch wel prettig zijn als mensen familie en geliefden weer kunnen zien aangezien dat de afgelopen anderhalf jaar praktisch onmogelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 14:28
Elke dag testen vind jij een oplossing terwijl mensen al volledig gevaccineerd zijn? Veel empathie heb je ook al niet, zal toch wel prettig zijn als mensen familie en geliefden weer kunnen zien aangezien dat de afgelopen anderhalf jaar praktisch onmogelijk was.
Dat kan ook gewoon.
Alleen om uit eten te gaan of iets te bezoeken moet je testen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 28-09-2021 14:31
2.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 14:27
Ik vind het wel een taak om als je dit testen voor toegang beleid implementeert dat je dan ook rekening houdt met gevaccineerden buiten de EU en dat je daar ook een oplossing voor verzint aangezien die niet de qr code kunnen regelen. Hoeveel moeite is het nu om daar iets voor in te regelen op Schiphol?
Heel veel moeite dus.
Er zijn bijna 200 landen in de wereld, die allemaal anders registeren.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 14:31
Heel veel moeite dus.
Er zijn bijna 200 landen in de wereld, die allemaal anders registeren.
Wat fijn dat het grootste deel van deze landen gewoon een visum moeten aanvragen en dat de ambassade daar precies weet hoe het zit met vaccinatiebewijzen daar. Als ze dit toch eens meteen zouden meenemen in het visumproces :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 14:15
Het zijn niet allemaal toeristen he? Ook weer heel kort door de bocht. Er zijn genoeg mensen die hun familie willen bezoeken, (groot)ouders, (klein)kinderen, broers, zussen of hun geliefden.
Joh het is toch duidelijk dat Apple nog iets bol van de vooroordelen staat.
Familielid van mij is hier voor iets werkgerelateerds. Niks vakantie. En moet nu testen om de bedrijfskantine in te mogen ondanks AstraZeneca vaccin. Hapje eten in een restaurant hetzelfde verhaal

Ik heb r gezegd dat ik me schaam voor Nederland en dat we met z’n allen een aanfluiting zijn
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 13:43
Angst?
Wie heeft het over angst?

Ik zeg puur dat ik snap dat er geen beginnen aan is om dat allemaal op te gaan tuigen voor die paar maanden. Dan moeten die toeristen zich maar tijdelijk elke dag testen. Of wachten met hun trip.
Dat jij en de overheid het beiden logisch vinden dat gevaccineerde mensen zich elke dag testen is pure irrationele angst. Daar hoeven we niet over te discussiëren, in mijn hoofd is dat een feit
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
28-09-2021 14:50
Joh het is toch duidelijk dat Apple nog iets bol van de vooroordelen staat.
Familielid van mij is hier voor iets werkgerelateerds. Niks vakantie. En moet nu testen om de bedrijfskantine in te mogen ondanks AstraZeneca vaccin. Hapje eten in een restaurant hetzelfde verhaal

Ik heb r gezegd dat ik me schaam voor Nederland en dat we met z’n allen een aanfluiting zijn
Sorry? Vooroordelen?
Echt wat een onzin is dit.

Ik snap gewoon dat het bureaucratisch gezien niet te regelen is om dit allemaal op te zetten. Zeker omdat er gewoon een andere optie is: testen.
Als jij liever hebt dat onze overheid zich bezig houdt met dit allemaal opzetten ipv iets voor eigen burgers doen dan kan dat, ik snap dat dat geen prioriteit heeft op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
28-09-2021 14:50

Ik heb r gezegd dat ik me schaam voor Nederland en dat we met z’n allen een aanfluiting zijn
Waarom zou je je schamen? Ik denk dat het zo werkt in veel EU landen. Het zijn nu eenmaal onderlinge afspraken die gemaakt zijn. Als wij naar de UK willen moeten wij ook nog een paar keer testen ondanks volledige vaccinatie. Gewoon om er te verblijven, niet eens om uit eten te gaan.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 28-09-2021 15:13
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-09-2021 14:54
Als jij liever hebt dat onze overheid zich bezig houdt met dit allemaal opzetten ipv iets voor eigen burgers doen dan kan dat, ik snap dat dat geen prioriteit heeft op dit moment.
Jep dat vind ik. Dat ze alles voor iedereen moeten opzetten. Regel het of maak niet zulke stomme “maatregels” die onderscheid maken tussen EU burgers en niet-EU burgers (alsof EU burgers minder gevaarlijk zijn ofzo)

Als de ene gevaccineerde persoon niet hoeft te testen hoeft de andere het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
28-09-2021 12:47
Dat is inderdaad heel kort door de bocht. Het zou al schelen als dit in het visumproces zou kunnen worden meegenomen of als er een servicepunt op Schiphol zou staan waar je jouw buitenlandse vaccinatiebewijzen kan omzetten naar een QR code voor Europa. En dan niet moeilijk doen als het een ander vaccin in dan wat we hier in Europa gebruiken. Er zijn er namelijk meer dan AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Janssen.
Alles wat door de EMA of de who is goedgekeurd, wordt door Nederland erkend. Lijkt me een keurige regeling.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
28-09-2021 15:31
Alles wat door de EMA of de who is goedgekeurd, wordt door Nederland erkend. Lijkt me een keurige regeling.
Schijnbaar niet want voor volledig gevaccineerden buiten de EU die tijdelijk in Nederland verblijven is het onmogelijk een QR code hiervoor te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
28-09-2021 15:02
Jep dat vind ik. Dat ze alles voor iedereen moeten opzetten. Regel het of maak niet zulke stomme “maatregels” die onderscheid maken tussen EU burgers en niet-EU burgers (alsof EU burgers minder gevaarlijk zijn ofzo)

Als de ene gevaccineerde persoon niet hoeft te testen hoeft de andere het ook niet.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat de EU is en doet. Binnen de EU landen zijn zaken op elkaar afgestemd zodat we weten wat in andere landen het beleid is. Daarvoor zitten een hoop mensen dagelijks informatie uit te wisselen. Als landen niet bij de EU horen is het logisch dat ze ook niet meedoen met die informatie-uitwisseling. 1 van de zaken die daar uit is gekomen is een uniforme manier om de informatie in een internationale QR code te zetten. Dat is een afspraak gemaakt tussen de EU landen.

Kortom: best wel handig, die EU. En dat Britten het opeens lastig hebben is hun eigen schuld. Hadden ze hun hersens een paar jaar terug maar moeten gebruiken bij het referendum. Zij wilde niet meer met de EU te maken hebben, dan kunnen ze nu op de blaren zitten. Jammer voor de mensen die geen brexit wilde, maar de meerderheid kotste de EU uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven