Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 10)

20-03-2020 00:39 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9
Ik lees weer mee. Bij ons gaat er toch grensbewaking komen, schijnbaar toch nog veel Nederlanders die de oversteek maken (voor tanken, tabak) en dat willen ze voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Grensbewaking dat is lang geleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-03-2020 07:38
Grensbewaking dat is lang geleden.
Ja ik zie op Telegraaf site dat er lange files staan met vrachtwagens. Vrachtwagens met levende dieren dus ook :cry:
Alle reacties Link kopieren
Fout
smulrol wijzigde dit bericht op 20-03-2020 07:44
98.13% gewijzigd
laatbloeiertje schreef:
20-03-2020 07:38
Ik lees weer mee. Bij ons gaat er toch grensbewaking komen, schijnbaar toch nog veel Nederlanders die de oversteek maken (voor tanken, tabak) en dat willen ze voorkomen.
Ohjee, ik moet de grens nog over om mijn pneumokokkenvax op te halen. Maar goed, met 'n doktersrecept in handen zullen ze me wel toelaten denk ik.
Tanken hoeft op zich toch geen probleem te zijn?
Je kunt vaak ook met een pas tanken zonder enige interactie met andere mensen.
En de meeste tankstations hebben allemaal een glazen scherm bij de kassa.
Ik zou me daar een stuk veiliger voelen dan in een supermarkt bijv.
ik zou die gehaktstaven etc wel laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
20-03-2020 07:38
Ik lees weer mee. Bij ons gaat er toch grensbewaking komen, schijnbaar toch nog veel Nederlanders die de oversteek maken (voor tanken, tabak) en dat willen ze voorkomen.
Ja, gisteren kon je nog probleemloos BE inrijden. Vandaag niet meer (als het goed is). Zag hier gisteren trouwens ook best wat Belgen rijden, maar wellicht werken ze hier:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-03-2020 07:38
Grensbewaking dat is lang geleden.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit grensbewaking aan de Nederlandse grens heb meegemaakt.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-03-2020 07:04
Klopt wel dat er ook een gewone griep rondgaat. Vriend die was een week ziek geweest en nu ben ik aan het hoesten en verkouden.


Ik heb niet het idee dat ik de huisarts moet inschakelen. Dit voelt niet anders, dan wat ik meestal heb rond deze periode.
Je hoeft niet de huisarts in de schakelen, als je maar wel binnen blijft ondanks dat het ‘niet anders voelt’.
Alle reacties Link kopieren
Irritante tvp
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
marechaussee doet grensbewaking toch? Hebben we daar zoveel van om alle grensovergangen dicht te krijgen?
En wie met bij de lockdown de boetes gaan uitdelen omdat Annie onderweg naar haar wekelijkse supermarkt ronde toch even te lang buiten blijft omdat ze even een praatje ging maken onderweg?
Ik ga er van uit dat de politie beters te doen heeft met kleine bezetting
Alle reacties Link kopieren
gebruikersnaambestaatal1 schreef:
20-03-2020 07:37
Hoi iedereen,

Ik heb al heel lang niks op het forum gepost, maar dit wil ik graag even kwijt.

Ik las hier dat een aantal van jullie ouderen kennen die op dit moment heel eenzaam zijn. Dit grijpt mij enorm aan. Omdat ik op dit moment thuis zit, maar toch graag iets wil doen, ben ik begonnen met kaartjes maken voor ouderen. Het helpt natuurlijk niet tegen de eenzaamheid, maar misschien fleurt het wel een klein beetje op.

Als je het leuk vindt dat ik iets stuur, stuur me dan een privéberichtje. :)
Op Facebook vind je hier ook allerlei initiatieven voor, vaak ook binnen je eigen woonplaats.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
20-03-2020 07:53
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit grensbewaking aan de Nederlandse grens heb meegemaakt.
Nee, alleen grenscontroles.
De Belgen kunnen een boete tot 500 euro verwachten als ze de regels overtreden. Weet niet hoe dat met Hollanders zit.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog maar iets over het buitenspelen erin van jaap van dissel (nu):

Niet te slap omgaan met maatregelen'

En naar de speeltuin met je kind? Kan dat dan wel? Volgens de man die de afgelopen weken meermaals naast premier Mark Rutte stond om maatregelen af te kondigen, kan dat wel, maar dan wel als de speeltuin grotendeels leeg is.

"Het is geen probleem als je gaat op het moment dat er geen anderen zijn. Het is heel belangrijk dat je op voldoende afstand blijft van elkaar en dat moet je ook voor je kinderen realiseren."
Ik moet helaas binnenblijven (ziek) anders was ik wel even gaan kijken
laatbloeiertje schreef:
20-03-2020 08:10
Ik moet helaas binnenblijven (ziek) anders was ik wel even gaan kijken
Gaan kijken? Waar dan?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
20-03-2020 07:54
Je hoeft niet de huisarts in de schakelen, als je maar wel binnen blijft ondanks dat het ‘niet anders voelt’.
Dit dus.

Eigenlijk is het een 'bel/ga vooral niet naar de huisarts, tenzij de boel verslechtert'. Ik zit ook al een paar dagen thuis met grieperige klachten. En of het nu corona is of niet, je wil in deze tijden niemand met wat dan ook aansteken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-03-2020 05:27
En dus 98 maal iets anders.
Dit idd. Sterkt mijn vermoeden dat mijn kind geen corona heeft. Maar ff afwachten of wij ook ziek worden.
ik lees weer mee.
Ik verwachtte nog wel dat Koning Willem Alexander ons volk bemoedigend zou toespreken . Of heeft hij dat al gedaan en heb ik dat gemist ... ? :mrgreen:
starbright schreef:
20-03-2020 08:12
Gaan kijken? Waar dan?
Aan de grens, ik hoef er maar een aantal meter voor te lopen namelijk.
Ja, uit nieuwsgierigheid. 😌Grenscontroles aan eigen grens maak je niet dagelijks mee.
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:16
Ik verwachtte nog wel dat Koning Willem Alexander ons volk bemoedigend zou toespreken . Of heeft hij dat al gedaan en heb ik dat gemist ... ? :mrgreen:
Nog niet meen ik. Ik moet zeggen dat ik dat toch ook al ergens verwacht had.
Zal ongetwijfeld nog komen.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:16
Ik verwachtte nog wel dat Koning Willem Alexander ons volk bemoedigend zou toespreken . Of heeft hij dat al gedaan en heb ik dat gemist ... ? :mrgreen:

Hij zit in zelf-isolatie na Lech :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven