De grootste verandering
dinsdag 21 april 2020 om 16:01
En dit.redbulletje schreef: ↑21-04-2020 15:26We zitten straks zelf aan de grond en moeten voor onze eigen mensen zorgen, laten we dat vooral bekend maken bij de vluchtelingen dat er geen gedekt bedje meer voor ze klaarstaat in Europa, zodat ze niet meer deze kant op komen en hopelijk gaan we de grenzen gewoon goed dichttimmeren van de EU ipv toch elke keer weer binnen te laten.
dinsdag 21 april 2020 om 16:02
Ik denk dat er een hausse komt als we weer veilig denken te zijn. Over een jaar, of twee jaar? Online kopen, lokaal kopen, auto rijden, allemaal de straat op, nog meer kinderen krijgen. Ik denk dat de mensheid nog eens extra gas gaat geven richting totale ineenstorting van de ecologische systemen.
Weet je waarom ik dat denk? Omdat we ons beperkt voelen met de maatregelen en dan gaan we compenseren, want daar hebben we recht op vinden we. Ook al hebben we nu ook alles wat ons hartje begeert, we willen meer.
Weet je waarom ik dat denk? Omdat we ons beperkt voelen met de maatregelen en dan gaan we compenseren, want daar hebben we recht op vinden we. Ook al hebben we nu ook alles wat ons hartje begeert, we willen meer.
dinsdag 21 april 2020 om 16:14
Je hoeft de mensen die al thuis zitten met hun kinderen niet over te halen om geen kinderen meer te krijgen :p die hebben al kinderen...redbulletje schreef: ↑21-04-2020 14:35Ik hoop dat mensen massaal blijven thuiswerken (want minder verkeer op de weg, dus minder files)
En ik hoop dat er minder kinderen genomen worden nu men ervaart wat 't is om er mee thuis te moeten zitten
En ik hoop dat vliegreizen wel terug betaalbaar worden
dinsdag 21 april 2020 om 16:17
Het is te zien in je opmerkingen dat je de volgende generatie niet zo belangrijk vind... Heeft u zelf kinderen?redbulletje schreef: ↑21-04-2020 15:43De wereld zou veel beter af zijn zonder ons, ook dat maakt deze crisis ons duidelijk
Enige wat ik wil is nog een paar jaar (wellicht zelfs wel 10 of 15) met comfort en reismogelijkheid leven.
De volgende generatie vind ik dan weer niet zo interessant.
dinsdag 21 april 2020 om 16:19
Het is niet zo dat als de één een beter leven krijgt de rest erop achteruit gaat...MarvelousMrsMaisel schreef: ↑21-04-2020 15:59Waarom mag jij eigenlijk wel reizen en de aarde bevuilen, maar mogen die vluchtelingen van jou uit nood niet hier komen?
Snap jij wel waarom jouw bedje zo lekker gespreid is hier in Nederland? Welke ellende we daarvoor hebben aangericht elders op de wereld?
Ik hoop dat mensen wat vredelievender worden. Mensen zoals jij bijvoorbeeld.
dinsdag 21 april 2020 om 16:21
Medicatie ga je in NL de grondstoffen niet voor vinden... En mondkapjes zullen te duur worden...Subnautica schreef: ↑21-04-2020 15:44Ik hoop dat een van de belangrijkste veranderingen voor ons als land zal zijn dat de overheid beseft dat het niet handig is om afhankelijk te zijn van China. Denk aan de mondkapjes en medicatie. Dat zouden we echt veel meer zelf in de hand moeten hebben als land.
dinsdag 21 april 2020 om 16:27
Minder massa immigratie, dat liep de laatste jaren echt de spuigaten uit. Dat zal flink minder worden en meer grenscontroles, zeker aan de buitengrenzen van Europa.
Duurdere vliegtickets, dus niet meer voor 20 euro met Ryan Air naar de Costa’s.
Meer afstand tussen mensen, minder grote events, minder handen schudden en geen 3 zoenen.
Meer thuiswerken.
Duurdere vliegtickets, dus niet meer voor 20 euro met Ryan Air naar de Costa’s.
Meer afstand tussen mensen, minder grote events, minder handen schudden en geen 3 zoenen.
Meer thuiswerken.
dinsdag 21 april 2020 om 16:29
De grenzen van de EU moeten dus niet zo dicht dat jij er niet af en toe uit kan....redbulletje schreef: ↑21-04-2020 15:43De wereld zou veel beter af zijn zonder ons, ook dat maakt deze crisis ons duidelijk
Enige wat ik wil is nog een paar jaar (wellicht zelfs wel 10 of 15) met comfort en reismogelijkheid leven.
De volgende generatie vind ik dan weer niet zo interessant.
En het klimaat is toch al kut.
Eigenlijk mag de hele wereld naar de klote, maar pas als jij er niet meer bent en nog even zonder lasten van alle lusten gebruik kan maken.
dinsdag 21 april 2020 om 16:30
Mwah, wellicht dat er toch wat mensen zich bedenken die voor de crisis nog serieus dachten voor 'n tweede, derde of zelfs vierde te willen gaan
dinsdag 21 april 2020 om 16:32
Dit inderdaad, en misschien dat onderwijs op afstand makkelijker is geworden, maar dat zal alleen ingezet worden in speciale gevallen, verder gaan kinderen zodra het kan weer normaal naar school, verwacht ik.Luci_Morgenster schreef: ↑21-04-2020 15:12Op wat meer thuiswerknormalisering na gaat er denk ik niets veranderen.
Ik hoop daarnaast op wat minder gevlieg, zeker zakelijk, maar dat zal ook wel tegen vallen. En het was mooi geweest als daarna wat meer regionaal/ nationaal product in Nederland zelf blijft hangen.
Dus dat wij minder vlees exporteren om daarna massaal Iers vlees te gaan kopen bij de Appie en de keurslager.
Bijvoorbeeld.
Maar ook daar heb ik een hard hoofd in.
En de 1,5 meter maatschappij is na vaccin hopelijk verdwenen.
Verder denk ik niet dat er op lange termijn heel veel verandert als dit voorbij is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 21 april 2020 om 16:34
Ik geniet ervan om met mijn gezin thuis te zijn, maar het coronaprobleem heeft mij wel doen inzien wat overbevolking voor gevolgen kan hebben. Dat zou voor mij, als ik nu voor de keuze zou staan, misschien wel een reden zijn om daar niet verder aan bij te dragen.redbulletje schreef: ↑21-04-2020 14:35En ik hoop dat er minder kinderen genomen worden nu men ervaart wat 't is om er mee thuis te moeten zitten
dinsdag 21 april 2020 om 16:35
Oké, en ook geen man of iets dergelijks? Waarom zouden andere ook gek moeten worden van kinderen?
dinsdag 21 april 2020 om 16:37
Statistisch gezien moet je niet in Nederland daarover gaan praten. Maar in Afrika. Spreek je al een woordje Frans bijvoorbeeld? Dan kun je naar Afrika gaan om uw boodschap te verkondigen!redbulletje schreef: ↑21-04-2020 16:30Mwah, wellicht dat er toch wat mensen zich bedenken die voor de crisis nog serieus dachten voor 'n tweede, derde of zelfs vierde te willen gaan![]()
dinsdag 21 april 2020 om 16:39
Yup.Ab_Normaal schreef: ↑21-04-2020 16:29De grenzen van de EU moeten dus niet zo dicht dat jij er niet af en toe uit kan....
Eigenlijk mag de hele wereld naar de klote, maar pas als jij er niet meer bent en nog even zonder lasten van alle lusten gebruik kan maken.
Geen kindjes meer nemen hoor, ik wil graag nog de hele wereld overvliegen.
En ik gok zomaar lekker vlees eten en gebruik maken van sociale voorzieningen die door deze maar ook de volgende generatie ( dus de kinderen van nu) betaald gaat worden. En het eind van de wereld gaat zij ook heus niet mee maken.
Bizar egocentrisch geblaat vanuit kinderhaat.
dinsdag 21 april 2020 om 16:40
Eens.Luci_Morgenster schreef: ↑21-04-2020 15:35Precies. Alsof die ouders het allemaal zo erg vinden. Het is vooral moeilijk als je ook nog moet werken en de meeste ouders willen gewoon goed onderwijs voor hun kinderen.
Ik word ook echt moe van dat soort dom geblaat. Maar goed het komt dan ook van de Vivahuiskinderhaatster.![]()
![]()
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 21 april 2020 om 16:43
Ik neem aan dat redbulletje gewoon netjes haar eigen vliegticket betaald, haar eigen zakcentje op reis meeneemt en na 2-3 weekjes weer naar huis gaat. Ze past zich netjes aan aan het land waar ze naartoe reist, dringt haar geloof niet op etc.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑21-04-2020 15:59Waarom mag jij eigenlijk wel reizen en de aarde bevuilen, maar mogen die vluchtelingen van jou uit nood niet hier komen?
Snap jij wel waarom jouw bedje zo lekker gespreid is hier in Nederland? Welke ellende we daarvoor hebben aangericht elders op de wereld?
Ik hoop dat mensen wat vredelievender worden. Mensen zoals jij bijvoorbeeld.
Wat deze crisis goed duidelijk maakt is dat er voor deze vluchtelingen geen plek is in Europa. We kunnen al amper voor onze eigen Europese burgers zorgen (zie Italië, Spanje, Portugal die allemaal geld nodg hebben).
Opvang in eigen regio dus. Beter voor iedereen
dinsdag 21 april 2020 om 16:46
Iedereen is egoïstisch. Ook de mensen die recht hebben op kinderen zoveel als ze willen. Ook dan mag de wereld best naar de kloten, zolang het gezinnetje er nog maar even geen last van heeft.Ab_Normaal schreef: ↑21-04-2020 16:29De grenzen van de EU moeten dus niet zo dicht dat jij er niet af en toe uit kan....
En even over mij: ik ben even egoïstisch. Voor mij hoeven de vliegreizen niet zo nodig, maar ik wil wel mijn plastic troep en mijn auto en een heleboel batterijen. Die laat ik niet liggen om een latere generatie mensen te helpen.
dinsdag 21 april 2020 om 16:48
Kloptparbleumondieu schreef: ↑21-04-2020 16:46Iedereen is egoïstisch. Ook de mensen die recht hebben op kinderen zoveel als ze willen. Ook dan mag de wereld best naar de kloten, zolang het gezinnetje er nog maar even geen last van heeft.
En even over mij: ik ben even egoïstisch. Voor mij hoeven de vliegreizen niet zo nodig, maar ik wil wel mijn plastic troep en mijn auto en een heleboel batterijen. Die laat ik niet liggen om een latere generatie mensen te helpen.
Maar je hebt een beetje egoïstisch, of wat meer egoïstisch, of de rest interesseert me geen kloten, het gaat mij alleen maar om mij
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 16:49
2.64% gewijzigd
dinsdag 21 april 2020 om 16:55
Ik geef toe dat ik egoistisch ben, maar ik loop nu niet te drammen dat ik mijn pleziertjes wellicht minimaal een jaar moet missen terwijl blijkbaar veel mensen geen greintje geduld kunnen opbrengen en alleen maar lopen zeuren wanneer ze weer uit kunnen gaan bijv. en ondertussen ook nog de vandaal uithangen door vanalles te vernielen.Ab_Normaal schreef: ↑21-04-2020 16:48Klopt
Maar je hebt een beetje egoïstisch, of wat meer egoïstisch, of de rest interesseert me geen kloten, het gaat mij alleen maar om mij
dinsdag 21 april 2020 om 16:56
Dat hoop ik ook niet, dan heb ik geen werk meer.redbulletje schreef: ↑21-04-2020 14:35Ik hoop dat mensen massaal blijven thuiswerken (want minder verkeer op de weg, dus minder files)
En ik hoop dat er minder kinderen genomen worden nu men ervaart wat 't is om er mee thuis te moeten zitten
En ik hoop dat vliegreizen wel terug betaalbaar worden
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
dinsdag 21 april 2020 om 17:35
Dat alles veel duurder word. De medische zorg, vaccins en het steunpakket moeten toch ergens van betaald worden.
Dus een hogere: ziektenkostenpremie, eigen risico omhoog, verzekeringspremie, belastingen, energiekosten, kosten ov, kosten voor eten en drinken, kosten voor medicatir, kosten voor persoonlijke verzorging, kosten voor de kapper, kosten voor tv, interner, telefonie.
En verder ga je meer betalen voor de dierentuinen, pretpark, sportschool, horeca, kleding.
Kortom, alles word de komende jaren veel duurder.
Dus een hogere: ziektenkostenpremie, eigen risico omhoog, verzekeringspremie, belastingen, energiekosten, kosten ov, kosten voor eten en drinken, kosten voor medicatir, kosten voor persoonlijke verzorging, kosten voor de kapper, kosten voor tv, interner, telefonie.
En verder ga je meer betalen voor de dierentuinen, pretpark, sportschool, horeca, kleding.
Kortom, alles word de komende jaren veel duurder.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
dinsdag 21 april 2020 om 17:57
RB geeft het gewoon toe. De rest van ons moffelt het egoïsme onder vage smoezen weg. Ook mensen met kinderen en huisdieren geven meer om hun huidige eigen gevoel dan om de generaties na hen. Dat is niet minder egoïstisch. We vergeven het elkaar alleen gemakkelijk, omdat we allemaal hetzelfde zijn.Ab_Normaal schreef: ↑21-04-2020 16:48Klopt