De grote wappendraad, deel 2
woensdag 4 oktober 2023 om 20:37
Even een deel van de OP van het eerste deel gekopieerd:
Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"
Met dank aan hollebollegijs.
Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"
Met dank aan hollebollegijs.
Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
solomio wijzigde dit bericht op 04-10-2023 20:39
18.35% gewijzigd
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 24 mei 2025 om 14:05
Ik had hier een heel uitgebreide reactie op maar dat gaat nogal off topic en volgens mij zijn we het verder ook niet oneensSolomio schreef: ↑24-05-2025 13:34Van https://www.hpdetijd.nl/nieuws/leven/26 ... 20Colombia.
De gemiddelde levensverwachting in de steentijd was rond dertig jaar, om maar wat te noemen.
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar het idee dat mensen in de oertijd net zo oud werden als wij nu lijkt me niet logisch.
zaterdag 24 mei 2025 om 14:10
stoic schreef: ↑24-05-2025 13:56Op de persoon gaan spelen is uiteraard een zwaktebod (geldt ook voor Solomio) maar om dan toch weer terug naar het onderwerp te gaan: corona / vaccineren speelde in 2020/2021. Als je anno 2025 nog steeds druk bent met 'wappen', dan moet je je afvragen wie er nog precies de 'wap' is
De vaccinaties worden nog steeds gegeven, ook anno 2025.
En ook anno 2025 zijn er nog mensen die roepen dat iedereen die is gevaccineerd daaraan dood zal gaan. Zelfs als het al 4 jaar geleden is dat je een vaccinatie hebt gehad.
huismuis
zaterdag 24 mei 2025 om 15:11
Mss was de steentijd toch iets eerder dan 'door de eeuwen heen'?Draaideurforummer schreef: ↑24-05-2025 13:40Gemiddelde levensverwachting is een relatief begrip. Bij een hoge zuigelingen- en kindersterfte gaat de gemiddelde levensverwachting drastisch omlaag. Mensen die die eerste fase overleefden konden door de eeuwen heen hoge leeftijden bereiken.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zaterdag 24 mei 2025 om 15:17
Blijkbaar zijn er nog steeds zeer ernstige vormen van compleet mesjogge gewap. Denk aan Alex Jones en de rechtzaak rond Sandy Hook in de VS bijvoorbeeld. Gevaarlijk gedachtengoed en goed dat er tegengeluiden bestaan.stoic schreef: ↑24-05-2025 13:56Op de persoon gaan spelen is uiteraard een zwaktebod (geldt ook voor Solomio) maar om dan toch weer terug naar het onderwerp te gaan: corona / vaccineren speelde in 2020/2021. Als je anno 2025 nog steeds druk bent met 'wappen', dan moet je je afvragen wie er nog precies de 'wap' is
zaterdag 24 mei 2025 om 17:33
Dit en helemaal mee eens! Vooral de laatste zin: Ik vind het ook walgelijk en heel naar dat er over de gevoelens van anderen heen wordt gewalst.TessTan schreef: ↑24-05-2025 13:11In de oertijd (jagers en verzamelaars) werden mensen wel oud. Pas later, nadat mensen in onhygiënische omstandigheden op elkaar gingen wonen in steden, ging de gemiddelde leeftijd drastisch naar beneden door ziekten. In die periode bestonden er nog geen vaccins, dus daar konden mensen niet aan doodgaan.
In de oertijd zullen vrouwen dus ook door de overgang zijn gegaan. Maar helaas bestond de boekdrukkunst nog niet dus of ze daar last van hadden zullen we niet weten.
Wat ik wel weet is dat generatie voor mij wel degelijk last had van de overgang en dat ze zich daar doorheen worstelden. Dat we nu minder hoeven te worstelen noem ik vooruitgang. In hetzelfde kader, als ik hoofdpijn heb neem ik ook een pcm en als ik last heb van hooikoorts neem ik ook medicatie. Dus waarom zou ik dan wel last moeten hebben van de overgang als dat niet nodig is?
Walgelijk die lui die van de dood van Jeffrey en Emma ook weer een complot maken.
Je pense donc je suis
zaterdag 24 mei 2025 om 17:36
Mij verwijten om op de persoon te spelen vind ik ook een zwaktebod hoor. Het enige was dat ik gewoon vroeg was of jij je speciaal ervoor had aangemeld om deze reactie te posten want zoiets gebeurt vaker hier,niets meer en niets minder,maar ok.stoic schreef: ↑24-05-2025 13:56Op de persoon gaan spelen is uiteraard een zwaktebod (geldt ook voor Solomio) maar om dan toch weer terug naar het onderwerp te gaan: corona / vaccineren speelde in 2020/2021. Als je anno 2025 nog steeds druk bent met 'wappen', dan moet je je afvragen wie er nog precies de 'wap' is
En daarnaast zegt de titel van het topic het al: "De grote wappendraad" en deze is bedoeld om over wappie onderwerpen te ouwehoeren als men daar zin in heeft en daar is niets mis mee.

Je pense donc je suis
zondag 25 mei 2025 om 12:27
in de oertijd werden de mensen ook niet oud. gemiddelde levensverwachting was tussen de 30 en 40. Als je gevaarlijke kinderziektes, ongelukken en geweld overleefde werd je soms 60. Maar er waren veel kinderziektes, geen medicatie en veel meer gevaar op verwondingen, wilde dieren, infecties en voedseltekort.
En over dat mensen nu ' meer zeuren', vroeger - tot nog niet zo lang geleden - hing je je vuile was niet buiten. Praten met vreemden maar ook met elkaar over ongemakken deed je niet. Nu, zeker met social media, praten we overal over. Mede omdat je veel meer anoniem bent. Daarbij is er veel meer kennis.
En over dat mensen nu ' meer zeuren', vroeger - tot nog niet zo lang geleden - hing je je vuile was niet buiten. Praten met vreemden maar ook met elkaar over ongemakken deed je niet. Nu, zeker met social media, praten we overal over. Mede omdat je veel meer anoniem bent. Daarbij is er veel meer kennis.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 25 mei 2025 om 12:28
Nou er zijn nog zat gezondheidsgoeroes en influencers die bezig zijn met corona actueel houden, omdat ze er geld aan kunnen verdienen, dus zolang als zij bezig zijn met desinformatie verspreiden zal dit topic er vast nog zijn. En het gaat inmiddels ook allang niet meer over corona alleen, maar ook over andere complottheorieën.stoic schreef: ↑24-05-2025 13:56Op de persoon gaan spelen is uiteraard een zwaktebod (geldt ook voor Solomio) maar om dan toch weer terug naar het onderwerp te gaan: corona / vaccineren speelde in 2020/2021. Als je anno 2025 nog steeds druk bent met 'wappen', dan moet je je afvragen wie er nog precies de 'wap' is
Over de koning van de complottheorieën gesproken, hebben jullie meegekregen dat Okkie nogal psychotisch lijkt te zijn de laatste tijd? Hij was al heel warrig maar het wordt er niet beter op.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 25 mei 2025 om 12:30
en wappies die vol in de ankers gaan op vaccineren zijn er nog steeds. Als je een aandoening hebt, is de vraag ' zeker gevaccineerd?' er nog steeds. En laatst was er nieuws over dat er een vaccinatie komt voor gordelroos en de wappies kwamen er gelijk aangesneld om te vertellen ' dAt dat GIF niet hUnnie lijf in gAat' .
Wat dacht je van dat ge-emmer over zonnebrand.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 25 mei 2025 om 12:43
Ja en ook als er iemand (te jong) is overleden en er staat een bericht op social media. Meteen 'ik heb hier toch mijn vraagtekens bij, is deze persoon gevaccineerd?' hou gewoon je smoel. Ik vind dat zo schaamteloos en lelijk richting de achterblijvende rouwende familie. En het is niet alleen bij hartinfarcten en dergelijke maar ook al bij auto-ongelukken met dodelijke afloop. Overal proberen ze hun gelijk te halen dat die vaccins toch echt heel slecht waren. Want voor corona ging er nooit iemand spontaan dood en verkeersongelukken waren er ook niet.VGM1980 schreef: ↑25-05-2025 12:30en wappies die vol in de ankers gaan op vaccineren zijn er nog steeds. Als je een aandoening hebt, is de vraag ' zeker gevaccineerd?' er nog steeds. En laatst was er nieuws over dat er een vaccinatie komt voor gordelroos en de wappies kwamen er gelijk aangesneld om te vertellen ' dAt dat GIF niet hUnnie lijf in gAat' .
Dat er meer dan een miljoen mensen niet door hebben dat ze in een voorstadium van diabetes zitten, of het al hebben, is een hele zorgelijke ontwikkeling en dat kan best een een sluipmoordenaar zijn. Maar goed, daar hoor je ze niet over. En als ze het er al over hebben komt dat vast ook weer door de vaccins.
https://nos.nl/artikel/2520281-diabetes ... m-diabetes
Stressed is just desserts spelled backwards

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in