Flink ziek van corona
donderdag 17 oktober 2024 om 11:11
Ik werd vorige week flink ziek, hoge koorts hoofdpijn , spierpijn verkouden.
Ging heel snel, binnen paar uur doodziek. Test gedaan en positief.
Ben nu een week verder en de hevige klachten zijn weg. Maar ik ben tot niets in staat. Even naar de keuken lopen is al te veel, hevig zweten en hoge hartslag.
Normaal ben ik altijd snel fit maar zie niet in hoe ik maandag weer vol aan de slag moet.
Is dit herkenbaar?
Ging heel snel, binnen paar uur doodziek. Test gedaan en positief.
Ben nu een week verder en de hevige klachten zijn weg. Maar ik ben tot niets in staat. Even naar de keuken lopen is al te veel, hevig zweten en hoge hartslag.
Normaal ben ik altijd snel fit maar zie niet in hoe ik maandag weer vol aan de slag moet.
Is dit herkenbaar?
zondag 16 november 2025 om 08:37
https://nl.wikipedia.org/wiki/Repelsteeltje-effect
mensen geven graag een naam aan hun klachten, als we 5 soorten testen zouden hebben, voor vijf soorten griep, zouden mensen ze doen
Heb ik H1N1 of H3N2???
zondag 16 november 2025 om 08:45
Begin oktober weer covid/griep gehad (inmiddels de 5e keer). Was niet ècht heel ziek deze keer maar de nasleep is lang. Echt vervelend. Mn energie is laag en val elke avond hartstikke vroeg in slaap. (Maar ben de hele dag moe)
Bij mn eerste keer Covid (toen wel ècht goed ziek) was het ongeveer hetzelfde met de vermoeidheid naderhand en duurde het ruim 5 maand voordat ik weer op niveau was qua energie. Hopelijk deze keer sneller.
Bij mn eerste keer Covid (toen wel ècht goed ziek) was het ongeveer hetzelfde met de vermoeidheid naderhand en duurde het ruim 5 maand voordat ik weer op niveau was qua energie. Hopelijk deze keer sneller.
harderwijk2021 wijzigde dit bericht op 16-11-2025 09:53
0.69% gewijzigd
zondag 16 november 2025 om 09:40
Ik begrijp de theorie wel, maar ik begrijp de behoefte niet.Lila-Linda schreef: ↑16-11-2025 08:37https://nl.wikipedia.org/wiki/Repelsteeltje-effect
mensen geven graag een naam aan hun klachten, als we 5 soorten testen zouden hebben, voor vijf soorten griep, zouden mensen ze doen
Heb ik H1N1 of H3N2???
Ik krijg de indruk dat corona toch nog een 'hogere' status heeft dan ordinaire griep.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 16 november 2025 om 11:20
En het helpt bij tijdig kunnen diagnosticeren van long covid.Lila-Linda schreef: ↑16-11-2025 07:17Repelsteetje-effect
Een naam geven aan je symptomen helpt, mensen testen graag
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 16 november 2025 om 11:21
Wat ontzettend naar zeg. Doe vooral rustig aan en blijf ruim onder de grens van wat je aan kunt, dan is je kans op een sneller herstel het grootstHarderwijk2021 schreef: ↑16-11-2025 08:45Begin oktober weer covid/griep gehad (inmiddels de 5e keer). Was niet ècht heel ziek deze keer maar de nasleep is lang. Echt vervelend. Mn energie is laag en val elke avond hartstikke vroeg in slaap. (Maar ben de hele dag moe)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 16 november 2025 om 11:55
lollypopje schreef: ↑16-11-2025 11:21Wat ontzettend naar zeg. Doe vooral rustig aan en blijf ruim onder de grens van wat je aan kunt, dan is je kans op een sneller herstel het grootst
Dank je, wat lief.
Ja ik geef ook gewoon toe aan de vermoeidheid maar leuk is het niet. Ken mezelf niet zo en t is irritant dat je leven dan nu even bestaat uit werken en slapen. (En moe zijn)
zondag 16 november 2025 om 13:10
Nee, leuk is het zeker niet. Ikzelf ben er chronisch ziek door geworden En dat gun ik er niemand.Harderwijk2021 schreef: ↑16-11-2025 11:55Dank je, wat lief.
Ja ik geef ook gewoon toe aan de vermoeidheid maar leuk is het niet. Ken mezelf niet zo en t is irritant dat je leven dan nu even bestaat uit werken en slapen. (En moe zijn)
Goed dat je naar je lichaam luistert. Hoe irritant en stom ook, Het is het beste dat je kunt doen
zondag 16 november 2025 om 13:22
Ik weet de laatste keer dat ik zware griep had nog heel erg goed, was in 1999. Het ene moment niets aan de hand, het andere moment doodziek op bed. Ik heb ook echt een week op bed gelegen.
Ik denk dat je het verschil tussen corona en influenza zelf nauwelijks kunt onderscheiden. Je kunt het testen, maar ziek is ziek.
Griep en verkoudheid worden vaak met elkaar verward.
zondag 16 november 2025 om 18:17
Dat terwijl ik van de griep (als ik die heb > wat niet zo vaak is) veel zieker ben dan de 2 keer dat ik Corona had.
Maar dat verschilt ook vast per persoon en ook welke variant het is, denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 16 november 2025 om 18:18
zondag 16 november 2025 om 18:27
Ik ben in augustus 2 weken zoet geweest met een flinke verkoudheid. Ik neem tenminste aan dat het geen griep was, omdat dat meestal heel snel opkomt en ik pas na 2 dagen snotteren en (heftige) keelpijn koorts kreeg.Maleficent schreef: ↑16-11-2025 18:18Maar dat verschil is toch ook onwijs lastig? Van een flinke verkoudheid kun je ook beroerd zijn met koorts.
David Dunning
David Dunning
zondag 16 november 2025 om 18:31
Bij mij kwam het de laatste keer echt onwijs snel op. Overdag niks aan het handje, in de avond een rare kriebelhoest en toen ik naar bed ging rillen en keelpijn en meteen hondsberoerd.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 16 november 2025 om 20:59
Dat is vrij kenmerkend voor griep (corona weet ik niet). Daarom: ik had een ordinaire verkoudheid, maar was alsnog flink ziek.Maleficent schreef: ↑16-11-2025 18:31Bij mij kwam het de laatste keer echt onwijs snel op. Overdag niks aan het handje, in de avond een rare kriebelhoest en toen ik naar bed ging rillen en keelpijn en meteen hondsberoerd.
David Dunning
David Dunning
maandag 17 november 2025 om 20:26
Moeheid had ik ook wel maar ook na een flinke verkoudheid van een ander virus. Vervelend voor je dat de moeheid zo lang aanhield! Ik wens je van harte beterschap.Harderwijk2021 schreef: ↑16-11-2025 08:45Begin oktober weer covid/griep gehad (inmiddels de 5e keer). Was niet ècht heel ziek deze keer maar de nasleep is lang. Echt vervelend. Mn energie is laag en val elke avond hartstikke vroeg in slaap. (Maar ben de hele dag moe)
Je pense donc je suis
maandag 17 november 2025 om 20:29
Ik had dat met koorts toen ik in maart 2023 Corona had. De avond daarvoor verhoging 37,9 of zo iets en de volgende ochtend 36 nogwat. Toen ik ineens in de namiddag 38,5 graden koorts had en helemaal in paniek raakte. Geen benauwdheid of smaak-en reukverlies maar bang dat de koorts ineens erg hoog zou worden. Mijn zus belde me zelf via whatsapp omdat ik zo geschrokken was.Maleficent schreef: ↑16-11-2025 18:31Bij mij kwam het de laatste keer echt onwijs snel op. Overdag niks aan het handje, in de avond een rare kriebelhoest en toen ik naar bed ging rillen en keelpijn en meteen hondsberoerd.
Je pense donc je suis
maandag 17 november 2025 om 21:19
Ja vermoeidheid na een flinke verkoudheid of een antibioticakuur ken ik ook. Maar de vermoeidheid na corona ervaar ik wel ècht heel anders. Das een next level vermoeidheid. Die ook echt maanden kan aanhouden.MadameBijoux schreef: ↑17-11-2025 20:26Moeheid had ik ook wel maar ook na een flinke verkoudheid van een ander virus. Vervelend voor je dat de moeheid zo lang aanhield! Ik wens je van harte beterschap.![]()
dinsdag 18 november 2025 om 16:55
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat vermoeidheid bij Corona wat langer kan duren. Dat is echt vervelend voor je. Hoe is het vandaag gegaan?Harderwijk2021 schreef: ↑17-11-2025 21:19Ja vermoeidheid na een flinke verkoudheid of een antibioticakuur ken ik ook. Maar de vermoeidheid na corona ervaar ik wel ècht heel anders. Das een next level vermoeidheid. Die ook echt maanden kan aanhouden.
Je pense donc je suis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in