Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Fulltime moeder, eenzaam.

26-10-2020 13:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik weet dat ik niet de enige ben, en niet “zieliger” ben dan een ander, we hebben allemaal te dealen met de gevolgen van Corona in deze tijd, de een meer dan de ander.

Het voelt allemaal zo verstikkend, thuis met drie kleine kids, ik zie werkelijk niemand. Mijn man is zeer druk met werk, hij is zzper dus we zijn maar wat blij nu hij werk heeft.
Ik heb gekozen om fulltime thuis te zijn, de kinderen zijn nog zo klein, het werken gaf mij teveel stress in combinatie met de kinderen.

Ja, ik weet dat ik zelf voor mijn drie kleintjes gekozen heb, maar dan mag ik het toch best pittig vinden nu, ik heb nu met deze situatie te doen.
Ik zie werkelijk geen kip overdag, vriendinnen heb ik niet in de buurt, ouders zie ik ook bar weinig.
Boodschappen doen met de kids is geen optie met COVID.

Einde klaagzang, maar oh wat zou ik het uit willen schreeuwen van frustratie, dat het allemaal zo uitzichtloos lijkt.

Jullie ook zo eenzaam of is het best te doen?
Nog tips voor een andere mindset? Ik kom er ff niet uit de negatieve cirkel..
Dankjewel..
Alle reacties Link kopieren
COVID-19 is nu eenmaal, maar ben je onder normale omstandigheden wel gelukkig met de situatie? Als je niet gelukkig bent moet je je leven veranderen naar een situatie waarin je wel zelf gelukkig(er) bent.
Alle reacties Link kopieren
Fulltime moeder? Ik vind dat zo'n onzinterm. Zeg dan thuisblijfmoeder of huisvrouw. Ik ben ook fulltime moeder, dat ik aan het werk ben wil niet zeggen dat ik geen moeder meer ben. Of vrouw. Of dochter.

Dat gezegd hebbende, ik geloof best dat het heel eenzaam is. Ik kom ook niet verder dan "ga wandelen met de kinderen" als tip. Hoe oud zijn je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me soms ook alleen sinds COVID-19 en zit daarom op fora zoals deze om gezellig met andere dames te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan toch iets gaan doen. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Beaudelaire schreef:
26-10-2020 14:04
Ik zou dan toch iets gaan doen. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.
Maar dan kan TO net zo goed betaald werk doen. Ze is juist thuis voor de kinderen
Alle reacties Link kopieren
Beaudelaire schreef:
26-10-2020 14:04
Ik zou dan toch iets gaan doen. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.
Hoe en wat dan? Ze heeft drie kleine kinderen thuis, een vent die fulltime werkt en geen opvang.
Het klinkt sowieso eenzaam to. Geen vrienden en familie in de buurt en je hebt geen collega's. Wat heb je wel voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook veel alleen naast mijn parttime baan maar ik denk dat het scheelt dat ik geen kkeine kinderen om mij heen heb en kan doen wat ik wil.

Dat jij hebt gekozen met je partner voir meerdere kinderen hoeft niet als 'eigen schuld' te worden genoemd, is een beetje lafjes vind ik.

Ga gewoon leuke dingen doen met ze dat is het enige dat je kan doen op dit moment tot op zekere hoogte, ik bedoel dus ze bezig houden. Misschien via internet wat peuter leerdingen te vinden of zo?
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik heel goed. Misschien kan je weer gaan werken.

En fulltime moeder... Ik ben nog steeds een moeder als ik aan het werk ben hoor
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
26-10-2020 14:06
Hoe en wat dan? Ze heeft drie kleine kinderen thuis, een vent die fulltime werkt en geen opvang.
Kinderen aanmelden voor opvang
Volgens mij zijn er heel veel mensen nodig in de zorg, ga studeren/solliciteren, zoek kinderopvang, betrek je man bij zijn gezin.

Maak er wat van voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Beaudelaire schreef:
26-10-2020 14:04
Ik zou dan toch iets gaan doen. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.
En waar laat ze dan de kinderen? Ik kom ook niet verder dan: ga naar buiten, naar t bos, naar t park, naar de speeltuin.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
26-10-2020 14:06
Hoe en wat dan? Ze heeft drie kleine kinderen thuis, een vent die fulltime werkt en geen opvang.
Het zou kunnen dat TO van de lijn is dat als de heer des huizes thuis is, zij per definitie ook thuis hoort te zijn, maar je kunt ook een paar uurtjes in het weekend doen of 1 avond per week als man thuis is. Ik neem aan dat de man van TO zijn vrouw ook wel eens iets gunt?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Fulltime moeder, natuurlijk ben je ook moeder als je werkt :)
Ik weet het hoor, het is echt een mindset, maar gewoon knap lastig om te zetten nu.

Ook zonder COVID had ik waarschijnlijk alleen geweest, maar merk nu toch echt wel eenzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen speeltuin of park I in de buurt? Misschien kan je daar op afstand andere moeders(of vaders) ontmoette, terwijl de kinderen lekker aan het spelen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pittig!

Toen mijn kinderen klein waren, ging ik veel met ze op pad. Fietskar achter mijn fiets voor de jongsten en een zitje op de fiets. Lekker het park in, een speeltuintje zoeken of naar de kinderboerderij. Zo kom je er ook even uit en wie weet kan je er af en toe een praatje met een andere ouder maken.

Gaan er al een of twee naar school? Misschien kan je je daar dan als hulpouder aanmelden.

Vaker bellen/facetimen met vrienden en familie?

En neem tijd voor jezelf zodra je man thuis is. Spreek op een van zijn vrije dagen af met een vriendin en trek de deur achter je dicht. Of ga 's avonds een keertje sporten, uitwaaien of shoppen.
Herkenbaar en ik denk dat werken in deze het niet oplost.
Momenten voor jezelf inplannen en zorgen dat je man thuis is op die momenten.
Kies iets wat je op die momenten kunt doen, en echt iets voor jezelf waar jíj rust en ontspanning in kan vinden.

Het feit dat je blij mag zijn dat je man werk heeft betekend niet dat je jezelf helemaal weg moet cijferen voor zijn werk.
Iedereen kan een moment voor jezelf inplannen waar je je eigen ding kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Weer aan het werk, is altijd een fijn idee
Misschien nu even wat lastiger, maar op termijn zeker

en verder veel afwisseling zoeken in de avonduren, zodra je iets heb om naar uit te kijken.
Wandelen met een vriendin, hardlopen, sporten, iets waarbij je uit het huis komt
Alle reacties Link kopieren
Zijn peuterspeelzalen open? Doe ze daar heen.

Werkt je man (ook weleens) thuis? Spreek af dat je regelmatig tijdens de lunch een rondje gaat hardlopen oid (alleen) en hij de kinderen opvangt.

Zelfs als man 40 uur werkt, zou jij in de 128 uur die er verder nog in een week zitten wel tijd voor jezelf moeten kunnen uithakken. Die kun je dan solo, met vriendinnen of met kind 1:1 doorbrengen, wat je wilt.
Wat naar dat je zo eenzaam bent. Het lijkt me ook zwaar om iedere dag zonder anderen te spreken voor je kinderen te zorgen.

Misschien kan je kijken of je misschien toch wat activiteiten kan bedenken. Bijvoorbeeld iedere dag een andere speeltuin opzoeken? Dan heb je in ieder geval een doel voor die dag. Je kunt gaan geo-cachen, dan combineer je wandelen met schatzoeken. Je kunt een middag kastanjes of andere herfstdingen gaan zoeken voor een herfsttafel. Misschien kun je een oproep plaatsen voor een speeltuingroep zodat je af en toe nog andere ouders ergens buiten kunt treffen?

Veel sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Tja, g werken zou ik zeggen. Wat precies steken je kinderen op van een ouder die ongelukkig en eenzaam is? Ook met drie kinderen kun je werken. Ik weet niet hoe het nu is mbt kinderopvangtoeslag, maar 10 jaar geleden was een oppas aan huis goedkoper dan 2x KDV/BSO betalen en had ik dus een oppas aan huis. Dat scheelt een hoop haal en breng stress en ze kookte ook nog. Misschien waard om je hier eens in te verdiepen.

En ik zou wat oproepjes op faceboek en hier plaatsen, dat je andere fulltime thuis ouders zoekt om mee af te spreken in de speeltuin/bos/voor de koffie etc. Als je geen vriendinnen in de buurt hebt, zou ik ze gaan zoeken op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Hey, wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt zeg! Mijn man is ook zelfstandig en ik thuis bij de kinderen, kom gelukkig mn tijd prima door, lekker veel buiten zijn we of op pad. Welke omgeving woon je?
Alle reacties Link kopieren
Hey.
Hier ook een thuisblijfmoeder. Same story, alleen 4 kinderen en inmiddels al wat ouder (jongste wordt in jan 4, oudste bijna 14).

Maar ik voel me niet eenzaam. Ik snap je wél! Als je t leuk lijkt mag je me best een priveberichtje sturen. Ben wel heel benieuwd welke regio je vandaan komt nml ;)
Wel grappig;
To en partner hebben samen gekozen dat to thuis blijft en dan komt er hier als advies ga werken.

To doe een oproep via een plaatselijke facebook om samen wat te gaan doen met moeders met kinderen echt je bent niet de enige moeder die eenzaam is!
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 26-10-2020 14:47
2.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven