Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Mevrouw75 schreef:
11-11-2020 08:46
Nou ja, ik moest ook aan DES-moeders en dochters denken.
Zo te lezen snap je er niet veel van, weet je wel waar DES vandaan kwam?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
11-11-2020 08:58
Maar juist van DES en softenon (totaal andere medicijnen overigens) is enorm veel geleerd en zijn de procedures enorm aangescherpt. Er is echt enorm veel veranderd in ruim 40 jaar tijd.
Met de Mexicaanse griep bleek het vaccin ook niet helemaal in orde. Daar is een schadevergoeding voor gekomen.
rumforviva schreef:
11-11-2020 09:02
Het wordt onder zulke hoge druk gemaakt, ik hoop maar dat dit niet ten koste van de kwaliteit gaat. Maar afgezien daarvan, voor de griepprik ben ik ook de doelgroep niet.
Maar hier heb je dus procedures voor (niet alleen in de medische wereld, maar ook in tal van andere vakgebieden, denk aan de luchtvaart). Om te voorkomen dat er onder hoge druk fouten gemaakt worden.
Getaway_Car_59 schreef:
11-11-2020 08:21
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. ;)

Mogen we straks nog naar de kapper en de discotheek bijvoorbeeld.
Of worden we enkel geweigerd bij grote evenementen. En hoe weet de overheid of je wel of geen vaccinatie hebt gehad. Komt er een systeem dat alles registreert. En zo ja, hoe makkelijk is zo'n systeem te hacken in de toekomst?
Dat laatste kan ik al voor je beantwoorden: relatief makkelijk.
MarvelousMrsMaisel schreef:
11-11-2020 08:58
Ik vind dit zo grappig. Wie ben jij en wat heb jij gestudeerd om hier over te gaan zitten twijfelen? Sommige dingen moet je aan de experts overlaten. Lekker internetonderzoek gedaan? Je overtuiging gebaseerd op losse nieuwsfeiten?

Kan mij niet schelen als ik elk half jaar of elke drie maanden een nieuw vaccin nodig heb. Als ik daarmee m'n vrijheid terug heb: prima de bima. Blijven jullie de niet-ingeënten maar lekker allemaal thuis. Waar zit je anders op te wachten thuis? Dit is wat we nodig hebben om terug naar normaal te gaan.
Als je het zo graag wilt weten, loep dan even een aantal jaar/maanden terug. Dan zul je lezen dat ik een academisch onderzoeker ben bij een farmaceutisch bedrijf dat zich onder andere richt op het maken en ontwikkelen van medicijnen tegen bacteriële en virale infecties.

En nee, ik geloof zeker niet elk artikel dat ik lees op Facebook of internet.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 09:08
0.57% gewijzigd
Mimali schreef:
11-11-2020 08:58
Ja dat snap ik, maar als die mensen de maatschappij ingaan met alle voorzorgsmaatregelen die er nu zijn dan weet je toch nog niet wat er gebeurt als we allemaal weer "gewoon" gaan doen?
Daarom wachten we ook even met gewoon doen tot het vaccin wat breder verspreid is.
Ik twijfel heel erg, vooral vanwege mogelijke nog onbekende negatieve langetermijn effecten. Zal het vanwege werk waarschijnlijk als een van de eerste groepen aangeboden krijgen, maar ik ben er nog niet uit dus.
Voor een 70+-er heeft een bijwerking die na 5+ jaar aan het licht komt minder gevolgen dan voor iemand van 40 bijvoorbeeld . Meer te winnen en minder te verliezen. Anderzijds wil ik ook een bijdrage leveren aan groepsimmuniteit.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
11-11-2020 07:05
Dit, wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie of zijn er hele andere bijwerkingen, mij niet gezien
Wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie door covid19, zoals bv bij een virus als de mazelen het geval kan zijn.

Ik heb alle vertrouwen in de wetenschap en zal zeker het vaccin nemen. Niet perse voor mezelf (gezond en jong) maar voor de risicogroep en economie.
daenerys79 schreef:
11-11-2020 07:05
Dit, wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie of zijn er hele andere bijwerkingen, mij niet gezien
Win-win! ;-D

Ik ga me laten vaccineren zodra het kan.
pipootje schreef:
11-11-2020 09:03
Zo te lezen snap je er niet veel van, weet je wel waar DES vandaan kwam?
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Het is een voorbeeld van hoe het mis kan gaan en wat voor grote gevolgen het kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-11-2020 09:04
Met de Mexicaanse griep bleek het vaccin ook niet helemaal in orde. Daar is een schadevergoeding voor gekomen.
Dat waren toch maar een paar gevallen en ook nog bij een kind.
Kinderen zouden niet gevaccineerd hoeven worden tegen Corona in normale gevallen.
PhiIae schreef:
11-11-2020 09:06
Als je het zo graag wilt weten, loep dan even een aantal jaar/maanden terug. Dan zul je lezen dat ik een academisch onderzoeker ben bij een farmaceutisch bedrijf dat zich onder andere richt op het maken en ontwikkelen van medicijnen tegen bacteriële en virale infecties.

En nee, ik geloof zeker niet elk artikel dat ik lees op Facebook of internet.

Toch lees ik dan weer niet dat jij zelf onderzoek doet naar vaccins. Op basis van die logica zou ik zo'n beetje van alles verstand moeten hebben omdat ik bij een universiteit werk.
Gatinmijnsok schreef:
11-11-2020 07:22
DES is iets heel anders dan dit vaccin.
Softenon ook. En kijk eens wat dat deed.
Alecta schreef:
11-11-2020 09:04
Maar hier heb je dus procedures voor (niet alleen in de medische wereld, maar ook in tal van andere vakgebieden, denk aan de luchtvaart). Om te voorkomen dat er onder hoge druk fouten gemaakt worden.
Als er nou één sector is waar lobbyen in de politiek tot kunst is verheven is het de farmaceutische industrie.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2020 09:06
Daarom wachten we ook even met gewoon doen tot het vaccin wat breder verspreid is.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel hoe weten ze dat het werkt bij die proefpersonen? Die leven nu in een maatschappij waar al allerlei maatregelen zijn..
Dus 1.5m, handen wassen, geen feestjes, geen horeca enz en dan ook nog een vaccin....
Dan kan je toch niet bewijzen dat het vaccin zijn werk doet... Het is en en en.. Of denk ik nu veel te simpel?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
11-11-2020 09:09
Dat waren toch maar een paar gevallen en ook nog bij een kind.
Kinderen zouden niet gevaccineerd hoeven worden tegen Corona in normale gevallen.
Er was iets mis, dus dat kan. Dat was mijn punt.
Alle reacties Link kopieren
Laat me dit jaar niet inenten tegen de griep.
Geen risicogroep.
kerst wijzigde dit bericht op 11-11-2020 09:12
16.67% gewijzigd
Sjulia schreef:
11-11-2020 09:04
Met de Mexicaanse griep bleek het vaccin ook niet helemaal in orde. Daar is een schadevergoeding voor gekomen.
Er was een verband tussen een toename in narcolepsiegevallen en mexicaanse griep. Het lijkt erop dat dit te maken heeft met een bepaald antigeen dat zowel in het virus als in het vaccin zat. In landen waar niet gevaccineerd is, ziet men ook een toename. Het ligt dus iets genuanceerder. Ik ben wel blij voor de getroffen mensen dat de schadevergoeding er is gekomen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
11-11-2020 09:09
Toch lees ik dan weer niet dat jij zelf onderzoek doet naar vaccins. Op basis van die logica zou ik zo'n beetje van alles verstand moeten hebben omdat ik bij een universiteit werk.
Niet naar vaccins zelf maar wel naar de actieve bestanddelen van andere medicijnen. Deze maak ik zelf namelijk en ben hierin betrokken bij elke testfase van de door mij gemaakte moleculen. Ik ben een synthetisch organisch chemicus met medische en farmaceutische achtergrond.
Tiana_76 schreef:
11-11-2020 08:55
Ik snap het wel, maar het is natuurlijk redeneren met je onderbuik in plaats van je verstand.
Juist andersom. De lange termijneffecten heeft men niet kunnen testen in de korte termijn.

Vanuit het maatschappelijk belang zijn die risico’s natuurlijk veel kleiner dan nog jaren doormodderen met dit virus. Maar als je 20 jaar bent is de kans dat je last krijgt van dit virus zo astronomisch klein, dat je juist er verstandig aan doet om het niet te nemen.

Waar de grens ligt weet ik niet, maar met verstand geredeneerd denk ik dus voor mijzelf dat ik beter af ben zonder een inenting.

En zo maakt iedereen zijn eigen afweging.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-11-2020 09:11
Er was iets mis, dus dat kan. Dat was mijn punt.
Ik denk eerder dat er met dat kind al iets is was, voordat het de vaccinatie kreeg.
Je kan nooit alle risico's uitsluiten.
CatherineTheGreat schreef:
11-11-2020 08:10
Ik kan mij voorstellen dat het eng lijkt voor jou en ik wil je dan ook niet aanvallen maar mijn eerste gedachte was dat jouw bron zeker Donald T. is....
Als je Trump bedoelt, schrijf dat dan ook gewoon.
En volgens mij is dat geen arts hoor. Dus wat die te melden heeft heeft niets met vaccins en virussen te maken.
rumforviva schreef:
11-11-2020 09:02
Het wordt onder zulke hoge druk gemaakt, ik hoop maar dat dit niet ten koste van de kwaliteit gaat. Maar afgezien daarvan, voor de griepprik ben ik ook de doelgroep niet.
Normaal duurt het zolang omdat er geen funding is en het een hoop vertragingen kent dankzij de bureaucratie. Maar nu zit de hele wereld er bovenop met bakken met geld en het wordt overal met voorrang behandeld.
Sjulia schreef:
11-11-2020 08:19
Zorg? Heel veel verpleegkundigen willen hem ook niet. Ze kunnen moeilijk iedereen ontslaan.
Veel artsen ook niet. Maar dat schijnt door Trump te komen? Sommige mensen hebben ráre gedachtes hier :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven