Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gevaccineerd en Corona, hoe lang thuis/ziek?

29-11-2021 14:33 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben volledig gevaccineerd en nu inmiddels helaas toch ziek van Corona. Ben nu ruim een week thuis van werk en knap minder snel op dan ik verwacht had. Veel last nog van hoofdpijn, volle bijholtes en algehele malaise.
Vind het vooral vervelend ivm werk en vraag me af hoe lang jullie ziek thuis waren met/van Corona?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Vandaag een positieve zelftest nadat zoon die vrijdag al had.
Sinds vannacht een wattig hoofd en een verstopte neus, voorlopig doe ik mijn schietgebedje dat het daar misschien bij blijft.... (heb al een vrij heftige reactie op de vaccinatie gehad, dat moet ook ergens goed voor zijn toch??? ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 november Corona gehad en ben 2 weken thuis geweest van werk. Na 1 week knapte ik wat op om vervolgens toch weer meer beroerd te worden. Volle bijholtes en een zeer lijf en heel erg moe was ik.
Edit: ik werd pas ziek 4 dagen na de positieve test, dacht dat ik er goed vanaf kwam, not.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Bojoti, het gaat echt met ups en downs hè? Elke keer als je denkt dat het einde in zicht is 🙄 voel je je nu weer helemaal oké?

Maduixa, duimen maar! Ik werd een dag na de test langzaamaan verkouden. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ben nu weer helemaal beter ja maar ook toen ik weer aan het werk was dacht ik nah beter nog een paar dagen thuis gebleven. Maar ja, korte diensten gedaan en dat ging wel redelijk, werk in de zorg.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vijf dagen echt ziek geweest. Vandaag weer beter; ik doe het nog één dag rustig aan zodat ik zeker weet dat ik weer beter ben, morgen ga ik weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 3 a 4 dagen verhoging/koorts gehad maar eigenlijk niet 'ziek' geweest. Bankhangen en gefrustreerd naar buiten gekeken
Alle reacties Link kopieren
Niet gevaccineerd en 3 dagen echt ziek gevoeld vooral hoofdpijn en spierpijn daarna niks meer na de quarantainetijd weer aan t werk gegaan
Alle reacties Link kopieren
Een maand, maar dat was toen er nog geen vaccinaties waren
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gevaccineerd en ben donderdag positief getest en ben sinds zaterdagavond ziek geworden. Ik heb vooral last van mijn spieren, heb tegen de avond koorts en ben snip verkouden. Werk verwacht dat ik donderdag weer kom werken maar ik heb er een hard hoofd in.
sjiraf wijzigde dit bericht op 29-11-2021 16:48
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hier ook alle 3 Corona: zoon, 14 jaar, is alleen verkouden geweest en 1 dag koortsig. Ik ben nu bijna beter (2 dagen koortsig en behoorlijk verkouden). Wij zijn beiden geheel gevaccineerd. Vriend was net 1 keer gevaccineerd en is al een week ziek: hoesten, koorts en vooral veel hoofdpijn. De hoofdpijn is af en toe weg en komt soms vol weer terug.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Volledig gevaccineerd. 2 november positief getest. En ben nog steeds niet aan het werk. Wellicht later deze week een paar uurtjes.
Man testte 27 oktober positief en is sinds vorige week weer aan het werk maar nog niet op volle kracht.
Alle reacties Link kopieren
Hier volledig gevaccineerd en al 3 weken ziek. >:-(
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
29-11-2021 16:48
Ik ben gevaccineerd en ben donderdag positief getest en ben sinds zaterdagavond ziek geworden. Ik heb vooral last van mijn spieren, heb tegen de avond koorts en ben snip verkouden. Werk verwacht dat ik donderdag weer kom werken maar ik heb er een hard hoofd in.
Sorry, ik woon niet in nederland, maar even een snel vraagje. Hoe kan werk verwachten dat je do donderdag weer komt werken? Is er in nederland geen verplichte 14 dagen quarantaine als je positief bent? Ben je niet verplicht eerst negatief te testen voor je weer naar buiten gaat?
Alle reacties Link kopieren
Nepnaam schreef:
29-11-2021 17:03
Sorry, ik woon niet in nederland, maar even een snel vraagje. Hoe kan werk verwachten dat je do donderdag weer komt werken? Is er in nederland geen verplichte 14 dagen quarantaine als je positief bent? Ben je niet verplicht eerst negatief te testen voor je weer naar buiten gaat?
Minimaal 7 dagen vanaf eerste klachten . Je moet 24 uur geen klachten hebben
Alle reacties Link kopieren
initiumnovum schreef:
29-11-2021 16:59
Hier volledig gevaccineerd en al 3 weken ziek. >:-(
wat raar lang, ik vond 4 dagen al zo lang meestal ben ik maar 1 nacht ziek en dan s ochtends al weer beter
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
29-11-2021 17:04
Minimaal 7 dagen vanaf eerste klachten . Je moet 24 uur geen klachten hebben
Wat raar! Het lijkt mij een stuk veiliger voor iedereen als je pad met een negatieve test weer het huis uit mag.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
29-11-2021 17:05
wat raar lang, ik vond 4 dagen al zo lang meestal ben ik maar 1 nacht ziek en dan s ochtends al weer beter
Ik ben ook echt niet blij
Alle reacties Link kopieren
Ik was 1 nacht ziek en binnen 48 uur helemaal klachtenvrij. Ik ben er nog best goed vanaf gekomen als ik het zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Nepnaam schreef:
29-11-2021 17:10
Wat raar! Het lijkt mij een stuk veiliger voor iedereen als je pad met een negatieve test weer het huis uit mag.
Dat wordt wel een dingetje, je test namelijk nog weken/maanden positief.

Ik ben nu drie weken ziek thuis. (Daarvoor heb ik drie weken gestruggeld met verkoudheidsgriep/voorhoofdsholteontsteking)

Ben gevaccineerd met Janssen. Mijn man was na 7 dagen weer 100% fit. Ik mag van de bedrijfsarts deze week beginnen met 2 uur werken per dag, vanuit huis. Dat heb ik vandaag gedaan. Daarna heb ik twee uur geslapen, toen even naar de supermarkt. Nu kapot van vermoeidheid op de bank. Ik hoop echt dat ik snel weer de oude ben. 😔
Alle reacties Link kopieren
Wat lang ziek allemaal na vaccinatie ik had toch wel gehoopt en verwacht dat je dan kort ziek bent omdat het lichaam het virus herkent.., valt me erg tegen deze berichten 🙁
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
29-11-2021 17:46
Wat lang ziek allemaal na vaccinatie ik had toch wel gehoopt en verwacht dat je dan kort ziek bent omdat het lichaam het virus herkent.., valt me erg tegen deze berichten 🙁
Janssen lijkt me vrij normaal, want eigenlijk niet volledig gevaccineerd. Rot, dat zeker.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de andere kant op. Als ik met vaccinatie al zo ziek ben, wil ik niet weten wat er gebeurd was zonder vaccinatie. Deze redenering is volgens mij niet wetenschappelijk onderbouwd, maar mij helpt het.
Alle reacties Link kopieren
sosofie schreef:
29-11-2021 17:52
Ik denk de andere kant op. Als ik met vaccinatie al zo ziek ben, wil ik niet weten wat er gebeurd was zonder vaccinatie. Deze redenering is volgens mij niet wetenschappelijk onderbouwd, maar mij helpt het.
Ja,kan me niet voorstellen dat het zonder beter zou gegaan
Alle reacties Link kopieren
Nepnaam schreef:
29-11-2021 17:03
Sorry, ik woon niet in nederland, maar even een snel vraagje. Hoe kan werk verwachten dat je do donderdag weer komt werken? Is er in nederland geen verplichte 14 dagen quarantaine als je positief bent? Ben je niet verplicht eerst negatief te testen voor je weer naar buiten gaat?
7 dagen quarantaine plus 24 uur klachtenvrij dan mag je weer naar buiten en werken.
Opnieuw testen heeft geen zin. Je kan wel tot 2 maanden na vaccinatie positief testen. Als je na de quarantaine geen klachten meer hebt ben je niet meer besmettelijk.

Ik ben 8 dagen thuis geweest na mijn positieve test, daarna weer volledig aannhet werk en zelfs iets meer omdat inmiddels ook naaste collega corona had. Ik ben nog wel snel moe, rondje hardlopen na een dag werken moet ik nog niet aan denken. En nog geen smaak en geur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven