Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positivo's Kletstopic

22-01-2022 13:36 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn blij met de fijne sfeer in het Positiviteitstopic. Soms willen we graag dingen bespreken die niet helemaal in dat topic passen, bijvoorbeeld omdat ze gaan over een individuele situatie of omdat we ons ergens zorgen over maken en graag een hart onder de riem willen. Daarom aanvullend een kletstopic voor de Positivo's.

Suggesties voor dingen die besproken kunnen worden:
- Je maakt je zorgen om jezelf of een naaste;
- Je voelt je verdrietig of eenzaam door de pandemie en hebt behoefte aan een luisterend oor;
- Je bent angstig of ongerust vanwege een persoonlijke gebeurtenis of situatie;
- Je wil iemand anders een hart onder de riem steken of geruststellen;
- Je wil iets leuks kwijt wat niet helemaal in het andere topic past.

Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over nieuwe varianten/golven;
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen;
- Elkaar angst aanjagen met onheilspellende berichten;
- Geklaag over het beleid;
- Discussie over vaccineren;
- Agressief taalgebruik;
- Anderen de maat nemen;
- Tekeer gaan over andere mensen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
12-03-2022 19:26
Je hebt gelijk hoor. Ik heb de afgelopen week ook bijna elke dag zo'n 14 uur per dag gewerkt, en als ik dan heel moe ben wordt ik bezorgder. En ik had volgende week mijn eerste grotere wedstrijd in 2 jaar tijd, en daar had ik enorm veel zin in maar dat gaat denk ik niet lukken Een mini deel van mij denkt dat als ik nou morgen fit als een hoentje opsta ,en ik blijf wat aan mijn conditie doen in de tuin...... :facepalm:
Dar is wel balen! Heb je nog een andere wedstrijd op de planning staan? Of kan je je ergens inschrijven? Misschien fijn om een nieuwe datum te hebben om naar uit te kijken
AnAppleADay schreef:
12-03-2022 19:14
Ik denk juist dat de mate van hoe vaak het voor komt enorm overschat wordt. Niet de Ernst als je het daadwerkelijk hebt, dat is gewoon kut, maar mensen roepen soms na 3/4 weken al dat ze restklachten hebben.

Anyway, het lijkt me niet heel gewenst dat je hier op het Positivo’s topic iemand die net positief is getest bang gaat maken met long Covid terwijl de kans vele malen groter is dat ze snel weer de oude is.

Heb je gelijk in, bang maken was zeker niet mijn bedoeling. Maar ik meende dat dit topic was om je zorgen te kunnen uiten. Dat was vooral mijn insteek met mijn bericht.

Sorry Elein als het je meer angst gaf.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de artikelen, Long Covid is inderdaa wat er door je hoofd spookt (ook bij milde klachten), maar ook andere ziektes kunnen sporen nalaten natuurlijk. Ik heb (blijkbaar) vreemd gevormde voorhoofdsholtes waardoor ik er sneller last van hebt, en dat komt waarschijnlijk door een hele heftige voorhoofdsholteontsteking die ik een keer heb gehad.

Je doet er alleen niks aan, dus ik probeer er maar niet teveel aan te denken maar ik snap dat dit extra leeft bij jou sherlock :hug:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
12-03-2022 19:29
Dar is wel balen! Heb je nog een andere wedstrijd op de planning staan? Of kan je je ergens inschrijven? Misschien fijn om een nieuwe datum te hebben om naar uit te kijken
Nee, het is een voorronde, dus niet mee is gewoon pech helaas, volgend jaar weer. Maar het is maar één ding natuurlijk, ik had alleen veel zin in dit specifieke ding, maar dat is ook alles. In Oekraíne zullen ook een hoop mensen balen dat hun 1e wedstrijd/uitje/festival in 2 jaar naar de maan is en dat is echt erger.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
elein schreef:
12-03-2022 18:51
Toe aan wat positiviteit! 2 jaar lang de dans ontsprongen, nu net besloten om niet meer voorzichtig te doen maar gewoon 'het oude normaal', en hop. :(
Beterschap ! :rose:

Dankjewel!

De links waar ik het over had kan ik dan beter niet plaatsen denk ik? Of heeft er iemand behoefte aan? Dan doe ik dat alsnog.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met Apple eens dat het niet heel handig is in dit topic en al helemaal niet in reactie op iemand die net positief getest is en zich zorgen maakt. De kans is gewoon veel groter dat ze een paar dagen ziek is en dan opknapt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Is ook niet handig van me, mee eens!

Maar door mijn eigen zorgen die getriggerd werden door haar post, ging ik daaraan per ongeluk aan voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap elein! Snap zeker dat je baalt van de wedstrijd, juist omdat het zo bepalend is.
Hopelijk blijft het bij deze milde klachten.

Voor long covid ben ik nooit bang geweest, juist ook omdat we gevaccineerd zijn. Na de griep in 2018 ben ik ook nog maandenlang moe en onderweg geweest, nu trouwens wel nog 3 weken nadat ik weer beter was met bijholteontsteking rond gelopen. Maar mijn holtes zaten echt heel dicht en vol en was al 2 keer verkouden geweest kort voor de besmetting dus was vooral even pech.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Elein? Bij milde klachten gebleven?

Ik hoorde van het weekend dat mijn schoonouders nu ook positief zijn, vooralsnog vooral verkoudheidsklachten dus lijkt mild te verlopen.
Ze hebben 2 jaar lang heel voorzichtig gedaan, op het bijna panische af, ze waren ook erg bang voor ons (wij waren/zijn grote besmettingsbron voor hun idee), gaan ze juist nu in de weken van een enorme piek aan besmettingen naar koor...
En daar hebben ze het dan ook opgelopen, maar dat snap ik zelf dan even niet dat je dan uitgerekend naar koor gaat, zingen met zijn allen in een dichte ruimte.
Maar snap ook wel dat ze graag weer wat wilde. En ze zijn goed beschermd verder dus zal vast goed komen!
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
14-03-2022 10:24
Hoe gaat het nu Elein? Bij milde klachten gebleven?

Ik hoorde van het weekend dat mijn schoonouders nu ook positief zijn, vooralsnog vooral verkoudheidsklachten dus lijkt mild te verlopen.
Ze hebben 2 jaar lang heel voorzichtig gedaan, op het bijna panische af, ze waren ook erg bang voor ons (wij waren/zijn grote besmettingsbron voor hun idee), gaan ze juist nu in de weken van een enorme piek aan besmettingen naar koor...
En daar hebben ze het dan ook opgelopen, maar dat snap ik zelf dan even niet dat je dan uitgerekend naar koor gaat, zingen met zijn allen in een dichte ruimte.
Maar snap ook wel dat ze graag weer wat wilde. En ze zijn goed beschermd verder dus zal vast goed komen!
Haha dit klinkt bekend alleen dan met de manege ipv koor. Lekker nog even een kopje koffie doen met alle mensen die wèl carnaval hebben gevierd :proud:
Ze lijken gewoon een beetje koorts te hebben voor nu. Vooral balen voor ons omdat ik weer begonnen ben met werken maar ons appeltje pas in april naar de opvang gaat. Vandaag zou hij bij mn schoonouders zijn maar nu dus thuis aan het werk met baby...
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-03-2022 10:48
Haha dit klinkt bekend alleen dan met de manege ipv koor. Lekker nog even een kopje koffie doen met alle mensen die wèl carnaval hebben gevierd :proud:
Ze lijken gewoon een beetje koorts te hebben voor nu. Vooral balen voor ons omdat ik weer begonnen ben met werken maar ons appeltje pas in april naar de opvang gaat. Vandaag zou hij bij mn schoonouders zijn maar nu dus thuis aan het werk met baby...
O echt :biggrin: Je snapt dan de oudere toch niet meer. En mijn schoonouders geven dus de schuld aan het koor, want degene die besmet was had daar nooit mogen zijn. Je zou denken dat ze toch beter weten na 2 jaar en vooral alle besmettingen van afgelopen maanden. En mijn schoonmoeder ging zaterdag nog wel boodschappen doen en de deur uit want zij was pas dag later positief. Dat mocht namelijk gewoon ;)

Voor jou erg balen ja, gelijk werken met baby. Zo niet ideaal..
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
14-03-2022 10:54
O echt :biggrin: Je snapt dan de oudere toch niet meer. En mijn schoonouders geven dus de schuld aan het koor, want degene die besmet was had daar nooit mogen zijn. Je zou denken dat ze toch beter weten na 2 jaar en vooral alle besmettingen van afgelopen maanden. En mijn schoonmoeder ging zaterdag nog wel boodschappen doen en de deur uit want zij was pas dag later positief. Dat mocht namelijk gewoon ;)

Voor jou erg balen ja, gelijk werken met baby. Zo niet ideaal..
Maar dat mag toch ook gewoon? Ik heb ook nog boodschappen gedaan toen ik nog niet positief testte. Of bedoel je dat ze dan wel van een ander zegt dat die daar niet had mogen zijn, waarschijnlijk onder dezelfde omstandigheden
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-03-2022 10:57
Maar dat mag toch ook gewoon? Ik heb ook nog boodschappen gedaan toen ik nog niet positief testte. Of bedoel je dat ze dan wel van een ander zegt dat die daar niet had mogen zijn, waarschijnlijk onder dezelfde omstandigheden
Klopt dat bedoel ik, want inderdaad dat mocht ook gewoon (ze wilde ook de volgende dag nog even wat gaan vragen bij de buurman van 95 en toen hadden we al gezegd van niet doen nu). Maar als een ander dat deed was het gelijk en dat moet je niet doen want.
Wij gingen vorig jaar met kerst toen man en ik verkouden waren (echt verkouden want 2 keer negatieve zelftesten) kerst vieren met mijn familie (waar zwager ook verkouden was). Maar dat was allemaal niet volgens de regels, en we hadden naar de GGD gemoeten etc.
Om die verkoudheid mochten we ook nadat wij op nieuwjaarsdag allang klachtvrij waren nog zeker niet langskomen.
Dus is dit beetje tegenstrijdig ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds milde klachten inderdaad. Zo mild dat ik de hele dag eigenlijk pauzeloos aan het werk ben geweest, wat natuurlijk geen goed idee was, want nu ben ik echt bekaf.

Het lijkt gewoon een verkoudheidje, alleen begon die met spierpijn en koorts, maar dat was met 2-3 uur ook weer over, heel gek. Ik denk dat dat al die antistoffen waren die aan het werk gingen :D
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2421282-zo-werd- ... -op-straat

Heel gek nu om dit zo lezen en weer te beseffen ja zo was dit 2 jaar geleden! En tegelijk nog zo vers in mijn geheugen.
En met het contrast dat nu bijna alle beperkingen (want ik vind testen en isolatie wel een maatregel/beperking) per vandaag opgeheven worden.
Alle reacties Link kopieren
O jee ja, die dag, die staat mij ook nog zo helder voor de geest. Was heel raar, echt een dag waarop de knop compleet omging. Die weken daarna waren ook echt indrukwekkend en raar, echt alles was opeens anders geworden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat ik mijn bruiloft moest cancellen en dat mijn vader werd opgenomen in het ziekenhuis.
Mijn collega zei laatst dat ze de afgelopen 2 jaar gewoon cancelt dus dat ze dan toch weer 29 was ipv 31 maar bij mij is er wel zoveel gebeurd in deze 2 jaar dat dat voor mij zeker niet zo voelt!
Inmiddels al 1,5 jaar getrouwd en de allerliefste baby ter wereld gemaakt. Die gewoon nog zijn opa gaat leren kennen :heart: Dat had ik vandaag 2 jaar geleden (en de paar weken die volgden) niet durven dromen.
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn Apple! En inderdaad als je ziet hoe het leven er 2 jaar geleden uit zag, voor jouw met meer impact als voor mij en als je ziet hoe het nu is :heart:

Ik cancel de afgelopen 2 jaar ook niet, kinderen zijn toch echt zichtbaar 2 jaar ouder geworden, we zijn verhuisd, hebben toen ons vorige huis te koop gezet dagen voor de lockdown inging, we dachten echt we verkopen ons huis niet meer :-o maar als iets gewoon door is gegaan dan is het wel de huizenmarkt!

En nu vandaag zijn alle maatregelen met testen en mondkapjes eraf, voor mij verder geen beperking geweest dus ook geen voordeel van, maar toch alleen nog testen en isolatie nu, al is dat ook alleen advies las ik?
Wanneer is corona eigenlijk endemisch ? Of is dat al ?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, wild-flower. Ik hoop eigenlijk wel nu, maar misschien is het voor de zekerheid nog afwachten hoe het nieuwe winterseizoen gaat?

Ik cancel de afgelopen twee jaar ook niet, nee. In het begin zag ik wel voor me dat, als het afgelopen was, we verder zouden gaan waar we gebleven waren voor corona, maar op een gegeven moment drong het wel door dat het daarvoor veel te lang duurde en er in de tussentijd veel te veel veranderd en gebeurd is. Inderdaad, de kinderen zijn twee jaar ouder, dat verschil is enorm. Mijn dochter is van halverwege groep 6 en echt nog kind veranderd in een tiener die bijna naar de middelbare school gaat. Mijn zoon is me boven het hoofd gegroeid. Ik vond de afgelopen twee jaar sowieso ook niet alleen maar waardeloos, er zijn ook genoeg fijne dingen gebeurd. Ik zou niet de tijd terug hoeven draaien naar februari 2020.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
14-03-2022 18:54
Hier nog steeds milde klachten inderdaad. Zo mild dat ik de hele dag eigenlijk pauzeloos aan het werk ben geweest, wat natuurlijk geen goed idee was, want nu ben ik echt bekaf.

Het lijkt gewoon een verkoudheidje, alleen begon die met spierpijn en koorts, maar dat was met 2-3 uur ook weer over, heel gek. Ik denk dat dat al die antistoffen waren die aan het werk gingen :D

Dat was bij mij ook zo. Ik begon op een gegeven moment te hoesten, echt zo'n droog hoestje waarvan ik me altijd voor heb gesteld dat het bij corona hoorde. Toen deed ik een test en die was positief. Maar dat hoestje was dezelfde avond al weg, heel bijzonder. Verder alleen een neusverkoudheid gehad als klacht.
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij alles meegevallen uiteindelijk. Ik was zelfs 24 uur klachtenvrij voor de wedstrijd van zaterdag, dus daar ben ik alsnog naar toegegaan het ging nog goed ook! Op het laatst wel echt dik door mijn energie heen, dan merk je toch dat in zo'n coronaweek je conditie wel echt achteruit holt, maar dat mocht de pret niet drukken. :cheer2:

Ik heb nu alleen nog steeds dat ik mijn stem een beetje kwijt raak als ik de hele dag praat (en dat doe ik op dit moment ook, daar ontkom ik niet aan). En ik heb nog niet weer echt getraind sindsdien. Straks een rondje fietsen op de planning, maar even kijken hoe dat gaat :)
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
23-03-2022 10:19
Wanneer is corona eigenlijk endemisch ? Of is dat al ?
Ik heb net dit weekend even de podcast geluisterd vraag het Gommers, waarin deze vraag behandeld werd (op 3 maart).
Eigenlijk valt het pas achteraf te zeggen of we in de endemische fase zitten. Wat gaat de winter doen, hoeveel impact heeft corona dan.
Een pandemie kun je het ook niet direct meer noemen, en we zitten nu in de transitiefase ;)
Dus tussen pandemie en endemisch in. Maar mocht je het helemaal willen horen, deze aflevering was 9 min, goed te doen en duidelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven