Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe dring ik door tot mijn zoon?

25-03-2020 21:21 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
*** oud topic => gaat al een tijdje goed thuis, bedankt voor de reacties en tips! ***


Hallo,

Ik weet niet meer zo goed wat ik met mijn zoon van 19 moet en hoe ik tot hem door kan dringen. Hij snapt wel dat ik niet wil dat hij steeds met vrienden afspreekt nu tijdens de corona-crisis, maar hij trekt zich er vervolgens niks van aan. Hij heeft ASS (asperger) waardoor hij heel erg vanuit zichzelf denkt en ook weinig inlevingsvermogen heeft. Hij is dus eigenlijk gewoon erg egoïstisch en denkt vaak niet aan anderen. En in dit geval dus niet aan mij want dat hij het virus kan krijgen als hij sociaal contact blijft houden en het dan mee naar huis kan nemen en mij kan besmetten daar denkt hij niet aan. En als ik dat tegen hem zeg haalt hij z'n schouders op en zegt hij dat ik niet zo overdreven moet doen. Dat zijn vrienden niet ziek zijn en dat ze heus niet naar plaatsen gaan waar veel mensen zijn. Hij neemt het gewoon niet serieus.... denkt dat het allemaal wel meevalt en dat we het toch niet krijgen.

Zijn vrienden mogen wel gewoon afspreken van hun ouders (zegt hij) dus ik ben volgens hem de enige die moeilijk doet. Zegt voor mij genoeg over het verstand van die vrienden (maar ja die zijn tussen de 19 en 21 dus ook heel erg met zichzelf bezig) maar ook vooral over die ouders. Hij mag van mij nu 2x per week afspreken, met 1 of 2 dezelfde vrienden (1 per keer) + een keer in het weekend. Maar hij spreekt gewoon achter mijn rug om vaker af. Ik word hier echt boos om, hoe moeilijk is het om even niet af te spreken. Ben ik nou echt zo overdreven? Mogen jullie kinderen wel gewoon naar vrienden?

Wat doen andere ouders om hun kinderen thuis te houden? Hoe krijg je het voor elkaar om te zorgen dat je zoon of dochter het virus en de maatregelen serieus neemt?
Het is geen klein kind meer, hij is boven de 18 maar zo lang hij in mijn huis woont gelden mijn regels. Het klinkt ook heel suf dat ik mijn eigen zoon van 19 niet thuis kan houden... ik wil gewoon dat hij luistert! Zijn vader is niet in beeld dus die kan ik er niet bijhalen. Ik moet strenger zijn maar hoe?

Heeft iemand misschien tips?
malibu123 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 09:26
Reden: Oude info
2.24% gewijzigd
Rosanna1985 schreef:
20-04-2020 02:27
Verbaast me eigenlijk dat het niet doordringt. Mensen met ASS kunnen toch vaak juist wel goed logisch redeneren? En dat hij het virus kan oplopen en dan kan meebrengen naar huis en zo jou besmetten is nu iets waarvan ik zou denken dat iemand met ASS even goed kan begrijpen als iemand anders...
Mijn problemen kind snapt het idd gewoon heel goed, te goed. Vraagt al of hij zijn handen moet wassen als hij het raam (waar niemand anders bij kan en komt) sluit :)
Maarre, TO, De 400 euro boete die hij kan krijgen snapt hij misschien beter. Leg hem eens voor hoe lang hij daar voor moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
20-04-2020 02:27
Verbaast me eigenlijk dat het niet doordringt. Mensen met ASS kunnen toch vaak juist wel goed logisch redeneren? En dat hij het virus kan oplopen en dan kan meebrengen naar huis en zo jou besmetten is nu iets waarvan ik zou denken dat iemand met ASS even goed kan begrijpen als iemand anders...
Dit is een oud topic, het gaat nu inmiddels al een tijdje goed en hij snapt het idd heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven