Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe is het om op vakantie te zijn

11-07-2020 18:37 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zomaar heel benieuwd hoe het met de vakantie vierende forummer is.

Heb je een zorgeloos fijne vakantie of vieren de maatregelen en beperkingen van de camping, hotel, vakantie park de boventoon?
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er meer forummers ervaring hebben met hoe het nu midden in het hoogseizoen op een NLse camping is?
Ken vooral mensen die in juni of toen nog niet alle regio's vrij waren zijn weggeweest, en daarvan hoor ik over rustige soms zelfs stille campings, ruimte genoeg, geen timeslots.
Ben benieuwd hoe het NU gaat. is er wel voldoende sanitair als er wchokjes en wastafels zijn afgeplakt of zijn er echt wachtrijen? en kom je nog wel aan zwemmen toe met die tijdslots of minder mensen toegelaten dan 100%?

Wij gaan over 2 weken naar een familiecamping op de Veluwe, wat ik begrijp een hele populaire bestemming dit jaar. Heb de regels die gelden op de camping gelezen, maar kan me moeilijk voorstellen hoe dat nu echt praktisch uitwerkt.
HEEEERLIJK was het.
Gebruik mondkapje vliegveld en transfer (evt ook in taxi en ov maar geen gebruik van gemaakt), random test op vliegveld plaats van bestemming. Door veel vertraging werd dat wel ongemakkelijk maar heb t dr voor over. In een vol vliegtuig zitten was de 1e 5 min een raar idee maar wende wel weer. Veiliger gevoel dan bij de nekhijgers in de supermarkt.

Op bestemming:
Horeca personeel maakt gebruik van een kapje.
Afstand houden totaal geen moeite mee want een rustig Grieks eiland. 2 weken geen gedoe! Maar bij terugkomst leek het hier of er niks meer aan de hand was. Mensen 'vergeten' de 1.5 m en als je ze drop aanspreekt kijken ze of je Grieks spreekt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen weken met de camper in Nederland op pad geweest (provincie Limburg en Utrecht) op verschillende campings en mijn ervaringen zijn heel wisselend.

Bij een camping moest je om 9 uur sochtends in een lange rij gaan staan om te reserveren voor het tijdslot van het zwembad voor 1.5 uur. Dat vond ik geen succes. Ten eerste al vroeg opstaan om op tijd in de rij te staan, in de rij hield niemand afstand en was druk aan het kletsen. Toen de rij voor 2/3 weg was, waren de kaartjes op, waardoor mensen die voor niks in de rij hadden gestaan chagrijnig werden en in een groep gingen klagen bij de receptie. Op die camping hebben we maar een keer gezwommen.

Andere camping was zo goed als leeg. Daar kon je lekker zwemmen, al was de glijbaan dicht ivm rijen. Dit was wel in week 1 (Noord).

Wat betreft sanitair ging het prima. Vooral als je de spits mijdt. Geen tijdsloten ofzo. Wel mocht je op veel campings niet afwassen in het sanitairgebouw. Dus emmer warm water halen en op je eigen plek afwassen. Ging ook prima.

Camping met groot meer was nog wel het meest relaxt; niet reserveren en genoeg ruimte voor iedereen.

Musea en restaurants hebben we dit jaar overgeslagen, had geen zin om te reserveren en dan op de tijd te letten. Wel wat afhaaldingetjes gedaan (patat, ijs) en dat ging overal prima met lijnen op de grond om afstand te houden in de rij.

Kinderanimatie ging overal gewoon door, maar maken wij weinig gebruik van. Opvallend is wel dat in de ruimte dan overal aandacht voor is, maar dat veel ouders buiten op een kluitje staan te wachten. Ouders mochten niet mee naar binnen, dus dat lijkt me voor de allerjongsten niet zo handig.

In week 1 (Noord) hadden we geen camping gereserveerd. In week 3 wel en toen was het een uitdaging een plekje te vinden. Pas de derde camping waar ik de site van bezocht was nog beschikbaar en reserveerde ik 1 van de laatste 2 plekjes. Ik zou voor komende week/ weken dus wel reserveren, als je op een camping wilt staan.

Oh, op de laatste dag nog een terrasje gepakt, met een wel hele rigide uitbater. We mochten niet over het terras lopen (wilt u blijven zitten alstublieft!) en er werd minstens 3 meter afstand gehouden tussen de gasten. Beetje ongezellig, want daardoor was een gesprek met het andere gezin waar we mee afgesproken hadden niet zo privé, maar die uitbater was zelf duidelijk toe aan vakantie ;)

Kortom, veel verschillen tussen de campings, maar als je verwachtingen niet te hoog zijn, kun je een heerlijke vakantie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe het nu op de vliegvelden is. Druk? Of valt het mee? Ik las namelijk dat ze daar in juni 93% minder passagiers vervoerden, maar hoe is dat nu?

Zelf zitten we te twijfelen om toch te gaan vliegen, met de auto is in ons geval lastig. Maar waar zou je dan het beste heen kunnen gaan? Iets als Mallorca of zo, is dat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op een camping in Nederland. We zitten in een (eigen) huisje, dus hoe het in de sanitairgebouwen is weet ik niet. Het is wel aan de drukke kant in het zwembad, daar gaan ze nu op ingrijpen, er mag vanaf nu maar een maximaal aantal bezoekers tegelijk naar binnen en er wordt ook gewisseld zodat niet dezelfde mensen de hele dag in het zwembad zitten en de rest er niet in kan. Verder wordt er wel gelet op de afstand, je moet je vooraf opgeven voor een activiteit zodat het niet te druk wordt, er staan tafels met desinfectiemiddel, er wordt gewezen op de anderhalve afstand. Bij de receptie mogen niet meer dan vier mensen tegelijk naar binnen en er zijn plastic schermen. In de speeltuin is het wel heel druk, maar daar zijn alleen kinderen, als er ouders langs de kant zitten, houden zij wel afstand - maar meestal komen ouders niet mee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanaf Düsseldorf gevlogen en het was daar heel rustig. Overal volop personeel, wachttijden van 0.
We zijn daar al vaker vertrokken en hebben eerder echt lang moeten wachten voor de beveiligingscheck, nu hadden we de medewerker voor het uitkiezen.
Lang niet alle winkels waren open.

In Griekenland viel de drukte ook mee, maar dat is een heel klein vliegveld; waarschijnlijk komt alles daar normaal gesproken ook heel verspreid aan.

Ik woon vlakbij Eindhoven airport en daar vertrekt nu circa 50% van het normale aantal toestellen. Ook rustig dus.
Wij waren in de nacht van zondag op maandag op Schiphol en het viel me reuze mee.
Afstand houden ging best.
Bij de incheckbalies even iets minder maar iedereen kapjes op.

En wij zijn niet in het wel bomvolle restaurant/Starbucks gaan zitten.
pamelacourson schreef:
24-07-2020 11:49
Ik ben wel benieuwd hoe het nu op de vliegvelden is. Druk? Of valt het mee? Ik las namelijk dat ze daar in juni 93% minder passagiers vervoerden, maar hoe is dat nu?

Zelf zitten we te twijfelen om toch te gaan vliegen, met de auto is in ons geval lastig. Maar waar zou je dan het beste heen kunnen gaan? Iets als Mallorca of zo, is dat te doen?
Valt allemaal reuze mee! In de rijen zelf je afstanden bewaren. Iedereen heeft kapjes op is allemaal makkelijk te doen. Zelf naar een Grieks eiland geweest en daar is het heerlijk nu. Ook veel aanbiedingen op dit moment. Alleen een extra formulier invullen om binnen te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben net vandaag teruggekomen met gezin uit Zuid-Frankrijk. We zijn op twee campings geweest met eigen caravan. Op beide campings mochten we gewoon zwemmen wanneer we wilden. In sanitair hing wel desinfectans. Mondkapje op in supermarkt, verder niet nodig.
Ik vond het heerlijk, het was ook nog niet druk op de campings. Denk dat de campings in Nederland afgelopen weken veel drukker waren.
Oh ja en op de overnachtingscamping konden we ook gewoon zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan iedereen aanraden om nu naar Parijs te gaan. Bij Versailles hadden we zo ongeveer het landgoed voor onszelf, in het Louvre was het alleen bij de Mona Lisa druk. Nu zijn we in Disneyland. Ideaal! De wachtrijen zijn maximaal 20 minuten, maar dat is bij de heftige achtbanen waar we toch niet in gaan. Je kunt normaal lopen, met reservering eten zonder eerst drie kwartier te moeten wachten. Dit is hoe het zou moeten zijn, ipv met vier keer zoveel bezoekers.
Vorige week was ik in een hotel. Met ongeveer 400 gasten.
Hotel deed wat het van de overheid moest doen. Alleen het zwembad kwam niet helemaal uit de verf. Lukt gewoon niet om daar 1,5 m afstand te houden. Al waren er wel tijdsloten.

Gasten deden gewoon hun ding.

Over ruim twee weken ga ik er nog een paar dagen heen. Ben benieuwd hoe het dan is.
.
anoniem_397948 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 22:32
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
24-07-2020 11:49
Ik ben wel benieuwd hoe het nu op de vliegvelden is. Druk? Of valt het mee? Ik las namelijk dat ze daar in juni 93% minder passagiers vervoerden, maar hoe is dat nu?

Zelf zitten we te twijfelen om toch te gaan vliegen, met de auto is in ons geval lastig. Maar waar zou je dan het beste heen kunnen gaan? Iets als Mallorca of zo, is dat te doen?
Ik las vorige week dat je op Mallorca overal een mondkapje op moet. Ook op straat. Lijkt me niet echt ideaal in die warmte!
Alle reacties Link kopieren
Ik was in Porto een paar weken geleden net voor het daar weer code oranje werd. Vliegtuig zat vol, dat was wel even raar.
In Porto was het heel relaxt. Wel binnen een mondkapje verplicht, maar ik ben gewoon weinig binnen geweest. Veel op terrasjes gezeten, door de stad gewandeld, parken bezocht, gefietst. Echt vakantie.

Het was heel rustig, dus afstand houden was goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten momenteel in Spanje. Minstens 95% hier draagt zijn mondmasker steeds. Dus van zodra ze de woning verlaten tot op het strand, terras, ...

Het vliegveld was zeer goed te doen. Geen al te grote drukte, duane ging vlot, vliegtuig zat wel vol maar iedereen droeg idd een mondmasker. Wij zijn het nu al helemaal gewoon dus geen probleem om het thuis verder te zetten zo.

Afgelopen week een waterpretpark bezocht. Beperkt aantal bezoekers per 4 uur. Was echt zalig zo. Je kon echt van de ene glijbaan naar de andere zonder ellenlange files en wachtrijen. Hadden dit nog nooit zo fijn gehad.
Op het strand waar wij zitten is er totaal geen volk. Hebben we echt ruimte zat voor ons gezin. Op het strand 0 minuten verder waar wat meer volk komt hebben ze om de zoveel meter palen in het zand geklopt en iedereen moet zich met zijn gezin rond zo een paal installeren. Heel handig eigenlijk. En ook daar waren nog heel plat plekken leeg. Voor ons is de vakantie echt wel reuze meegevallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven