Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe omgaan met advies tot beperking visite

20-01-2021 15:46 446 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het advies om niet meer dan 1 persoon als bezoek te ontvangen. En dan vooral hoe gaan jullie om met bezoek aan (schoon)ouders.

Ga je met de nieuwe maatregel nog naar je (schoon)ouders samen met je partner?

Totaal aantal stemmen: 560

Ja (28%)
Nee (72%)
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:14
Reden: Onduidelijkheid
30.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik stem nee omdat ik geen schoonouders heb. Anders zou ik gewoon samen gaan. Als man corona heeft en ik ga niet mee hebben ze het alsnog. Ook na 21 uur. Corona kan namelijk helemaal niet klokkijken.
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-01-2021 09:38
Tja nul problemen natuurlijk. Ik kies gewoon een van de vele mannen uit die én heel leuk is en dagelijks aan mijn voeten ligt en begin een relatie. En die vriendinnen van mij hebben allemaal kleine kinderen die na werktijd gevoerd en gebadderd en naar bed gebracht moeten worden. Maar hé dat kan zo'n 2-jarige ook best zelf natuurlijk. Ze laten dat zo uit hun handen vallen om bij mij een filmpje te kijken om 18:00 uur.

Oh en gelukkig heeft iedereen in mijn omgeving schijt aan corona en wil continu de hele tijd met mensen buiten hun huishouden afspreken, waardoor ik nu een drukker sociaal leven heb dan ooit. En gelukkig was het ook supertjes prachtig weer de afgelopen tijd waardoor mensen echt in de rij stonden om met mij 's avonds te wandelen.

Echt. Hoe dom ben je?
Ik heb zelf kleine kinderen, maar toch ga ik af en toe ´s avonds eten bij een (vrijgezelle) vriend/vriendin, of iets anders doen. Hebben de kinderen van jouw vriendinnen geen vader?

Af en toe op bezoek, of bezoek ontvangen mag. Zeker als je alleen bent is het makkelijk, want je bent toch al alleen, dus die beperking van 1 bezoeker is voor jou geen probleem.
Majime schreef:
21-01-2021 16:59

Als je klaar bent om 5 uur met werken, dan heb je nog drieënhalf uur om te socializen en in het weekend hele dagen.

Wat is dan je probleem?

Dan is er geen probleem. Maar ik ken letterlijk niemand wiens werkdag al om 17.00 uur eindigt. Was het maar zo’n feestje. Maar in dat geval moet je niet zeuren over een avondklok nee.
Majime schreef:
22-01-2021 10:00
Ik heb zelf kleine kinderen, maar toch ga ik af en toe ´s avonds eten bij een (vrijgezelle) vriend/vriendin, of iets anders doen. Hebben de kinderen van jouw vriendinnen geen vader?

Af en toe op bezoek, of bezoek ontvangen mag. Zeker als je alleen bent is het makkelijk, want je bent toch al alleen, dus die beperking van 1 bezoeker is voor jou geen probleem.

Fijn dat jij al mijn problemen kan oplossen door gewoon te zeggen dat ik geen probleem heb. Nou ik zal je dezelfde gunst verlenen: jij hebt vanaf nu ook nul problemen. Fijn hè! Graag gedaan hoor. Alles opgelost.
Majime schreef:
22-01-2021 10:00
Ik heb zelf kleine kinderen, maar toch ga ik af en toe ´s avonds eten bij een (vrijgezelle) vriend/vriendin, of iets anders doen. Hebben de kinderen van jouw vriendinnen geen vader?

O, ben je er weer...
MarvelousMrsMaisel schreef:
22-01-2021 10:29
Fijn dat jij al mijn problemen kan oplossen door gewoon te zeggen dat ik geen probleem heb. Nou ik zal je dezelfde gunst verlenen: jij hebt vanaf nu ook nul problemen. Fijn hè! Graag gedaan hoor. Alles opgelost.

Dit is iemand die graag anderen op stang jaagt, ik zou niet gaan happen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-01-2021 16:53
Het blijven smoesjes. Of je één vriendin tegelijk of twee ziet, dat moet voor haar niet uitmaken. Maar goed, je trekt je er lekker niets van aan.
Hoezo 'lekker'? Je doet echt alsof ze zich niks van alle maatregelen aantrekt. Ik denk dat iedereen die zich goed aan de maatregelen/adviezen houdt er wel één of twee niet opvolgt (ik in ieder geval wel). En als dat voor jou niet geldt, wees dan maar 'lekker' trots op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
21-01-2021 16:57
Je kunt er een heel verhaal van maken, maar het is dus niet volgens de regelsadviezen dat je dochter met twee vriendinnen blijft afspreken.

Je dochter gaat elke dag naar school en heeft dus al 10x zoveel contacten als 95% van de mensen. En dan mag ze ook nog haar andere vriendinnen buiten school zien, 1 op 1.
cookielover wijzigde dit bericht op 22-01-2021 10:44
2.25% gewijzigd
Perlala_Gadeon schreef:
22-01-2021 10:28
Dan is er geen probleem. Maar ik ken letterlijk niemand wiens werkdag al om 17.00 uur eindigt. Was het maar zo’n feestje. Maar in dat geval moet je niet zeuren over een avondklok nee.
Misschien dat het eens wat uitloopt, maar dan heb je alsnog iedere avond drie uur de tijd voordat de avondklok ingaat. Of je spreekt in het weekend een hele dag af.
Cookielover schreef:
22-01-2021 10:37
https://onzetaal.nl/taaladvies/tien-kee ... dan/#close
Perlala_Gadeon schreef:
22-01-2021 10:34
Dit is iemand die graag anderen op stang jaagt, ik zou niet gaan happen.
Want dat je als moeder ´s avonds best af en toe weg kunt is super vreemd?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, je hebt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
22-01-2021 03:53
Heel begrijpelijk en menselijk. Niet alles gaat over corona en de zorg. Dat dit gebeurt wordt denk ik ook in gecalculeerd in het effect van de maatregelen.
Dat geloof ik ook hoor. Ik lees alleen maar gegil van "als IEDEREEN zich nu eens aan de maatregelen houdt, dan zijn we er zo vanaf".
Maar dat is een utopie. Niemand houdt zich altijd 100% aan de maatregelen. Dus daar zal best rekening mee gehouden worden bij het doorrekenen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
22-01-2021 10:36
Hoezo 'lekker'? Je doet echt alsof ze zich niks van alle maatregelen aantrekt. Ik denk dat iedereen die zich goed aan de maatregelen/adviezen houdt er wel één of twee niet opvolgt (ik in ieder geval wel). En als dat voor jou niet geldt, wees dan maar 'lekker' trots op jezelf.
Nou, inderdaad zeg. Deze crisis breng echt het beste in de mensen naar boven :nope:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
22-01-2021 03:53
Heel begrijpelijk en menselijk. Niet alles gaat over corona en de zorg. Dat dit gebeurt wordt denk ik ook in gecalculeerd in het effect van de maatregelen.
Nee, er zit in de modellen voor de effecten géén factor ‘mensen die zich er niet aan houden’.
juliet64 schreef:
22-01-2021 13:01
Dat geloof ik ook hoor. Ik lees alleen maar gegil van "als IEDEREEN zich nu eens aan de maatregelen houdt, dan zijn we er zo vanaf".
Maar dat is een utopie. Niemand houdt zich altijd 100% aan de maatregelen. Dus daar zal best rekening mee gehouden worden bij het doorrekenen.
De mensen die zich aan de maatregelen houden moeten het effect van de mensen die schijt hebben en/of denken dat ze zieliger zijn dan anderen opheffen, dus zijn er strengere maatregelen nodig dan wanneer iedereen zijn verantwoordelijkheid zou nemen.
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
22-01-2021 09:59
Ik stem nee omdat ik geen schoonouders heb. Anders zou ik gewoon samen gaan. Als man corona heeft en ik ga niet mee hebben ze het alsnog. Ook na 21 uur. Corona kan namelijk helemaal niet klokkijken.
Als je man het niet heeft en jij wel besmettelijk bent (en dat kan best) of jullie zijn allebei besmettelijk maar jij bent toevallig de superspreader van jullie twee maakt het echt wel uit. En zelfs als jullie ‘gewoon’ allebei besmettelijk zijn, maakt het uit. Je wordt namelijk niet gegarandeerd besmet als je iemand op bezoek krijgt die besmettelijk is. Er is een kans dat dat gebeurt, en die wordt groter met twee bezoekers.
De maatregel betekent dat et voor mensen dus onmogelijk is om 'gewoon' bij (schoon)ouders op visite te gaan zonder de regel te breken.
Alleen gaan is niets, dus dan maar helemaal niet.

en dat is dus precies de bedoeling.

Helemaal niet gaan.
En die maatregel is bewezen effectief.

Ik zag dat heel veel besmettingen van werksituaties komen, dus vind dat er daar nog wel wat punten te behalen zijn.
Veel mensen die ik ken gaan ook nog steeds naar hun werk toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoe omgaan met advies tot beperking visite? Gewoon jezelf eraan houden
elsjeregen schreef:
23-01-2021 14:10
De maatregel betekent dat et voor mensen dus onmogelijk is om 'gewoon' bij (schoon)ouders op visite te gaan zonder de regel te breken.
Alleen gaan is niets, dus dan maar helemaal niet.

en dat is dus precies de bedoeling.

Helemaal niet gaan.
En die maatregel is bewezen effectief.

Ik zag dat heel veel besmettingen van werksituaties komen, dus vind dat er daar nog wel wat punten te behalen zijn.
Veel mensen die ik ken gaan ook nog steeds naar hun werk toe.
Waarom is alleen gaan niets?
Alle reacties Link kopieren
elsjeregen schreef:
23-01-2021 14:10
De maatregel betekent dat et voor mensen dus onmogelijk is om 'gewoon' bij (schoon)ouders op visite te gaan zonder de regel te breken.
Alleen gaan is niets, dus dan maar helemaal niet.

en dat is dus precies de bedoeling.

Helemaal niet gaan.
En die maatregel is bewezen effectief.

Ik zag dat heel veel besmettingen van werksituaties komen, dus vind dat er daar nog wel wat punten te behalen zijn.
Veel mensen die ik ken gaan ook nog steeds naar hun werk toe.
Ik ken niemand die dat zo ziet en ik ken alleen maar mensen die inmiddels al bijna een jaar thuiswerken.

Elke omgeving is anders, het zegt niks over het daadwerkelijke gedrag van de gemiddelde Nederlander.

Wel een aantal die het altijd maar hebben over hun bubbel. Erg vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven