Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lockdown activiteiten

23-01-2021 23:31 23 berichten
Wat doen jullie zoal tijdens deze lockdown? Nog steeds de zolder opruimen en naar de milieustraat, heb je een nieuwe koekjesbakken hobby opgepakt, of is de fut eruit geraakt en hang je lethargisch op de bank? Ik ben benieuwd of deze lockdown anders is dan de vorige.
Alle reacties Link kopieren
Viva-forummers irriteren :twisted:.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? De routine is al maanden: thuis zijn en je daar vermaken, we komen al sinds tijden nergens meer. Avondklok maakt voor ons in die zin geen verschil, dat we dus toch al niet meer buiten waren in de avond. Principieel vind ik de inbreuk op grondrechten wel heftig. En ik kijk ernaar uit dat die allemaal weer worden teruggegeven, maar ben tegelijkertijd bang dat we daar nog lang op moeten wachten. En dat maakt me soms depressief, als ik bedenk dat ook 2021 weer een jaar gaat worden dat grotendeels in het teken staat van "maatregelen". Want realistisch gezien, verwacht ik dat gewoon. Vrolijk word ik er echter niet van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is er geen verschil. Mijn hobby ligt stil en mijn werk niet. Overdag werk ik en 's avonds zit ik nu iedere dag op het forum of naar de tv te kijken. Wel heb ik weer papieren boeken gehaald in de bieb om af te wisselen.
Ik heb jonge kinderen, dus was toch al veel thuis in de avonden.

Verder hetzelfde als in de vorige lockdowns: werken, kinderen helpen met thuisonderwijs, zoomen met familie en vrienden en hobbymatig wat dingetjes doen.
Waar ik de eerste lockdown nog vol op buiten kwam, sportte, in huis aan het klussen was, kleide, spelletjes speelde, tekende, kortom genoeg leuks kon bedenken ...

Lig ik nu 9 vd 10 keer languit op de bank..

Af en toe stek ik wat plantjes, verander ik wat accessoires in huis, breng ik pakketjes naar het postkantoor omdat ik iets verkocht heb, of wandel ik met iemand buiten of bestellen we wat bij een restaurant.

Morgen dippen in een natuurplas...volgende week een wiskey proeverij voor 2. Dat soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel me geen moment, sterker nog... ik kom tijd te kort, rommelen in huis, werken, koken, lezen, Netflixen, social media, facetten, mantelzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Deze lockdown heb ik een baby, vorige nog niet. Dus ik heb totaal andere dingen te doen, haha. Ik voel me deze keer wel opgeslotener. Maar ik weet niet of dat er aan ligt dat ik het zat begin te raken, of dat ik baal dat het zo moeilijk is om mijn baby te delen met anderen.
Werken, kinderen vermaken, sporten, Netflixen en soms lekker lang uitslapen.
Januari is bij mij sowieso nooit zo’n drukke maand, qua uitgaan. Ik moet dan altijd weer even bijkomen van de feestdagen, ook financieel.

In het voorjaar was het ook makkelijker om dingen buiten te doen, niet zo koud, langer licht. Ik loop hard, maar ik ren niet graag in de regen of in het donker. Dus wat dat betreft is het voor mij sowieso al onvergelijkbaar. En februari vind ik sowieso al een schijtmaand.
Wat ik regelmatig doe is samen met een vriendin de stad in gaan en lunch of taart to go halen en dat dan tijdens een wandeling opeten. Aangezien dit zo'n beetje het enige is wat nog kan word ik hier altijd wel blij van.
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer was ik aan het afstuderen, nu heb ik een nieuwe baan en een baby :).... dat houdt me wel bezig. Maar de weekenden met tiener, peuter en baby.... eindeloos. Ik verlang zelfs naar de monkeytown hell van een zaterdagmiddag. Ik heb ook geen puff meer voor het honderdste rondje langs de speelpleintjes met peuter. Ik ben een eeuwige optimist maar zelfs ik voel me grauw. Ik mis m’n familie en vrienden. Ik ben erg plichtsgetrouw en heb me altijd aan alle adviezen en regels gehouden. Ik ging ook weinig langs vrienden maar dat het nu helemaal niet meer kan door die avondklok.... ik ga er bijna van muiten. Ik ben nu maar bloemen aan het haken als alles op bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
We werken beide in een vitaal beroep, hebben jonge kinderen waarvan er 1 thuisonderwijs krijgt (andere 2 zijn nog geen 4) en daar naast gewoon een huishouden om bij te houden. Ik vind dit al te druk laat staan dat ik de zolder zou kunnen uitruimen... Kinderen meer thuis, op wat normaal de vrije dagen zijn is er opeens thuisonderwijs, kinderen lopen over van de energie omdat ze niet/minder buiten met andere kinderen zijn (normaal natuurlijk veel op school en kdv). Ik werk buiten de deur, partner thuis, maar bij partner blijft er qua werk van alles liggen en als ik thuis ben moet er dus nog veel gebeuren. Eerlijk gezegd ben ik gewoon moe en mijn partner is dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de eerste lockdown was ik net werkloos geraakt. Ik heb van het mooie weer genoten. Veel in de tuin gewerkt en veel nieuwe recepten geprobeerd.

Nu heb ik een verse baan en die is door het thuiswerken best intensief.

In mn vrije uren hang ik op het forum rond en rommel ik wat in huis.

Geen kleine kinderen meer dus daar ben ik niet druk mee.
Alle reacties Link kopieren
De eerste lockdown bestond voor mij uit werken, koken, wandelen en vers samenwonen met vriend. Nu hebben we samen een koophuis, ben ik zwanger en werkloos (grotendeels door corona). Ik ben nu vooral aan het nestelen, online cursussen volgen en regelen; voorbereiden op de kleine die op komst is. Wandelen (met podcasts op) en uitgebreid koken doe ik ook nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Pfff zit aan boord en echt dat is al sinds ik vaar vergelijkbaar met een lockdown. Verder dan de boot kun je niet en die is maar 120m bij 19m. Kan ik wel (bijna) elke dag 10 km wandelen en 5-10 km hardlopen. Verder beetje mijn werk doen en forummen.

Thuis heel ander verhaal. Ik ben alleen, dus mag nog overal heen naar mijn zus en zwager, vrienden kan allemaal nog. Dus ik vermaak me wel.
Dan ook nog lekker de tgirl uithangen en me vermaken online met deze en gene.

En alsnog proberen iedere dag 10k stappen te halen, met hardlopen of racefietsen.

Kom ik nu thuis ook nog een nieuw huis dus dat wat inrichten en ja naar de afval straat want zijn wat dingen bijgekomen die nu op in opslag staan maar eenmaal daar staan (volgende week ergens) weer door kunnen naar het vuilnis.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Goed uitslapen kan ik kennelijk niet. Ik pieker erover hoe je het begrip "tijd" ervaart. Het is er maar toch ook weer niet. Als je erop wacht duurt het lang.

En ik denk erover hoe de virologie de absolute macht in Nederland heeft gekregen. Om te voorkomen dat een op de zoveel mensen doodgaat of langere tijd onwel wordt door een virus mag niemand meer zijn hol uit.

Het is een wetenschapsfeestje eigenlijk: normaal is afgeschaft en voortaan leven we bij gratie van de toekomstige kennis. Die is er nog niet, maar als we maar lang genoeg wachten weet men wel iets uit te vinden om een toekomstig kwaad het hoofd te bieden. Wat een toekomst. We mogen onze handjes dichtknijpen. Lang (en saai) zullen we leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe, is de gewone dagelijkse bezigheden in huis, thuiswerken maar dat deed ik altijd al, en dat in combinatie met mijn dochter helpen met huiswerk en achter haar broek aanzitten om iets actiefs te gaan doen (ze wil niks dus helaas krijg ik ook meestal een nee als ik samen met haar van alles wil doen). Met oudste dochter kletsen als ze even pauze heeft. Verder doe ik om de dag boodschappen en sport of wandel ik elke dag. Eens in de zoveel tijd spreek ik met een of twee vriendinnen af of komen mijn ouders of schoonouders langs. ‘s Avonds is het meestal nog wat opruimen en Netflixen of op mijn telefoon. In de winter ga ik ‘s avonds toch al zo min mogelijk het huis uit, dus van de avondklok merk ik niets. Ik ben van plan om binnenkort met een studie te beginnen, maar ik heb het nu op zich druk genoeg, dus misschien wacht ik daar nog even mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vrijwel hetzelfde als in de eerste lockdown, met als grootste verschil dat ik nu juist wel regelmatig naar mijn werk mag (onderwijs, examens). Wel sport ik nu minder dan dat ik in de vorige lockdown deed bij de vorige lockdown heb ik een blessure aan mijn schouder opgelopen omdat ik toen iedere dag een workout deed. Nu 3x per week, ik probeer iedere dag mobility te doen, maar dat deed ik normaal gesproken niet dus dat is wel erg lastig om in mijn systeem te krijgen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Tja sinds begin (en daarvoor al langere tijd) van dit virus aan het werk op de ambulance als verpleegkundige. Door wat ik zie super voorzichtig met het zien van familie en vrienden. Van de zomer wel heerlijk van terrasjes genoten met mijn man. Voor nu is het eigenlijk nog steeds hetzelfde, behalve de horeca dan. Helaas is het in mijn omgeving ontzettend druk met dagjes mensen die van onze natuur willen genieten, eigenlijk zo druk dat het voor de dorpsgenoten niet mogelijk is om van onze eigen natuur te genieten, dus dat doen we maar als het stormt of slecht weer is. Ik ben aan het diamond painten, iets waarbij ik tot rust kom nu heftige/hectische diensten, tevens wil ik viool leren spelen dus mij daar nu maar op aan het orienteren.
Ik had liever een reisbeperking gehad rondom eigen woonplaats, dan een avondklok.
ernurse wijzigde dit bericht op 24-01-2021 08:58
1.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In de eerste lockdown was ik hele middagen in de tuin met de kinderen (peuter en kleuter), want heerlijk weer.
Nu willen ze meestal na max een uurtje weer naar binnen en probeer ik ook nog tussen de bedrijven door thuis te werken, want druk op mijn werk. (En hopen dat ons bedrijf de crisis overleeft). Ik heb tijdens de 1e lockdown wel dagelijks een rondje wandelen ingebouwd en dat probeer ik nu ook te blijven doen, maar regen en kou en het donker s avonds maken dat wel een stuk minder leuk. Als de kinderen in bed liggen, is het meestal tv of netflix of wat lezen etc.
Alle reacties Link kopieren
ERnurse schreef:
24-01-2021 08:57
... tevens wil ik viool leren spelen dus mij daar nu maar op aan het orienteren...
Zoek een goede leraar en huur of koop een goede viool met een goede stok, dat scheelt enorm in hoe je vooruitgaat.
Door de schoolsluiting en werk wat gewoon doorgaat is het drukker dan een leven zonder lockdown. Dus net als in de vorige ben ik blij met elk moment van rust. En dan ga ik geen zolder opruimen oid, heb mijn vrije tijd hard nodig om uit te rusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven