Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Long covid en werk

16-05-2021 11:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind vorig jaar heb ik corona gehad en na al die maanden ben ik nog steeds niet in staat om mijn volledige uren te werken. Ik werk nu nog halve dagen en er zit nog geen verbetering in. Soms lukken die uren al niet en ik voel me vervelend dat ik iedere keer weer bij leidinggevende moet aankloppen dat ik nog niet meer aankan.

Leidinggevende gelooft er ook niet zo in, want ik ben jong en was verder gezond, en gelooft niet dat het kan dat er al maanden geen verbetering in zit (terwijl je bijna niks anders meer hoort in het nieuws). Ik werk hard aan mijn herstel met behulp van fysio en ergo en doe echt mijn best snel weer op te knappen.

Zijn er hier meer mensen met long covid of die mensen kennen met long covid? En wat is jullie ervaring met werk in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

Heb je goed contact met de bedrijfsarts?

Wordt er een arbeidsdeskundige ingeschakeld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je leidinggevende je niet gelooft, want je bent inderdaad niet de enige: https://www.ad.nl/gezond/br-nu-al-meer- ... ~ac1d6c0a/

Heb je begeleiding van een bedrijfsarts bij je re-integratie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je niet een speciaal Long Covid revalidatietraject? Dat kan op verschillende plekken in het land.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1x per maand een gesprek met de bedrijfsarts. En zijn advies is nog die halve dagen. Maar een paar maanden terug besloot leidinggevende bedrijfsarts niet meer in te schakelen en zelf de opbouw uren te bepalen.

Ik heb toen gevraagd om nieuw consult bedrijfsarts bij lg en hr, die kwam maar niet, dus uren gewerkt die leidinggevende van mij verwachtte en na 2 weken weer ingestort.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel of niet nog begeleiding van de bedrijfsarts?
Je schrijf dat je 1x per maand een gesprek hebt en dat je leidinggevende na een maanden besloot de bedrijfsarts niet meer in te schakelen. Nu is een beetje onduidelijk wat je echt aan begeleiding krijgt.
Je hebt recht op een afspraak bij de bedrijfsarts. Dat kun je ook buiten je leidinggevende om regelen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, nu weer wel begeleiding. Laatste gesprek was 2 weken geleden.
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
16-05-2021 11:26
Ik heb 1x per maand een gesprek met de bedrijfsarts. En zijn advies is nog die halve dagen. Maar een paar maanden terug besloot leidinggevende bedrijfsarts niet meer in te schakelen en zelf de opbouw uren te bepalen.

Ik heb toen gevraagd om nieuw consult bedrijfsarts bij lg en hr, die kwam maar niet, dus uren gewerkt die leidinggevende van mij verwachtte en na 2 weken weer ingestort.

Doe je werk wat je met een lage energie kan doen, zoals kantoorwerk zonder tijdsdruk?

Slechte werkgever.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
16-05-2021 11:26
Ik heb 1x per maand een gesprek met de bedrijfsarts. En zijn advies is nog die halve dagen. Maar een paar maanden terug besloot leidinggevende bedrijfsarts niet meer in te schakelen en zelf de opbouw uren te bepalen.

Ik heb toen gevraagd om nieuw consult bedrijfsarts bij lg en hr, die kwam maar niet, dus uren gewerkt die leidinggevende van mij verwachtte en na 2 weken weer ingestort.
Je kan ook zelf de bedrijfsarts bellen en om een consult vragen.
Neem contact op met je bedrijfsarts. En bij heen groter bedrijf misschien ook even met HR. Wat je leidinggevende doet kan je herstel in de weg staan, en uiteindelijk resulteren in forse kosten (boete?) voor je werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Als je werkgever je herstel in de weg zit - dus weigert een bedrijfsarts in te schakelen en je overbelast waardoor je terugvalt - kan hij je uiteindelijk een flinke schadevergoeding verschuldigd zijn, mochten jullie op een gegeven moment de conclusie trekken dat het hem niet meer gaat worden op je werk. Want die kans zit er altijd in, niet omdat je niet herstelt maar omdat dit de arbeidsverhoudingen ook flink verstoort. Kan hier altijd zo boos om worden!

Dat daar gelaten, enige tip die ik heb is niet over je grenzen gaan - dit schijnt bij long covid achteruitgang te veroorzaken- en er schijnt een Facebook pagina voor lotgenoten met long covid te zijn waar mensen veel aan elkaar hebben, en dit onderwerp komt daar vast ook voorbij.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bedrijfsarts zelf gebeld toen leidinggevende deze niet meer wilde inschakelen, maar zij zeiden dat de opdracht echt vanuit werkgever moet komen. Dus toen heb ik direct HR gemaild, maar kreeg een week later pas reactie. Toen was het dus al te laat.

Ik doe kantoorwerk, maar wel met hoge druk en stress. Neem al extra pauzes tussendoor en mij meer bezig te houden met laagdrempelige taken, maar vaak komen er dingen tussendoor die collega’s niet kunnen doen op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
16-05-2021 12:25
Ik heb de bedrijfsarts zelf gebeld toen leidinggevende deze niet meer wilde inschakelen, maar zij zeiden dat de opdracht echt vanuit werkgever moet komen. Dus toen heb ik direct HR gemaild, maar kreeg een week later pas reactie. Toen was het dus al te laat.

Ik doe kantoorwerk, maar wel met hoge druk en stress. Neem al extra pauzes tussendoor en mij meer bezig te houden met laagdrempelige taken, maar vaak komen er dingen tussendoor die collega’s niet kunnen doen op dat moment.
Je kan altijd om een consult voor het open spreekuur vragen. Wij krijgen als bedrijf hier ook weleens een factuur voor en dan weten we niet voor welke werknemer het is. We krijgen hier ook geen terugkoppeling van. Arbo arts en werkgevers zijn verplicht hieraan mee te werken.
Goed een dossier bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
16-05-2021 12:37
Je kan altijd om een consult voor het open spreekuur vragen. Wij krijgen als bedrijf hier ook weleens een factuur voor en dan weten we niet voor welke werknemer het is. We krijgen hier ook geen terugkoppeling van. Arbo arts en werkgevers zijn verplicht hieraan mee te werken.
Klopt, maar mijn lukte het ook niet. Afspraak met de werkgever dat het niet mocht. Vond het ook bijzonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven