Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niemand kennen die corona heeft gehad

18-01-2021 23:34 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer mensen die nog steeds helemaal niemand kennen die corona hebben of hebben gehad? Ik heb best een groot netwerk maar ik ken nog steeds niemand die positief is getest.

Natuurlijk ken ik wel mensen die mensen kennen die het hebben gehad.

Ik ben steeds aan het wachten wanneer de eerste zich aandient. Een groot deel van de mensen die ik ken zijn mensen die zich niet precies aan alle regels houden. Ook veel kinderen (ik heb zelf kinderen) en pubers (mijn vriend heeft 2 pubers) en hun vrienden. Wel weinig ouderen. In mijn netwerk is de oudste rond de 60. En ik woon in de randstad. Dat ook nog.

Overigens wil ik helemaal niks zeggen met dit topic. Het is geen statement ofzo. Ik begrijp heel goed dat ik gewoon geluk heb.
Ik ken er helaas genoeg. De laatste tijd steeds meer en steeds dichterbij.
anoniem_394453 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 15:03
79.00% gewijzigd
Ik ken ook niemand die het gehad heeft vanuit mijn persoonlijke kring. Voor mij is het nog steeds een ver van mijn bed show. Heb het zelf ook niet gehad ( dat ik weet ). Mijn moeder en broer kennen wel mensen die het gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Even heel erg afkloppen: Hier ook nog niemand in de directe omgeving. Zelf ben ik ook een paar keer getest, maar gelukkig negatief.
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje van 14
5 verschillende collega's
De moeder van een vriendin
De moeder van een collega
Mijn trainster en haar man

Een deel daarvan heeft amper klachten (hooguit verkoudheid, lichte verhoging) gehad en een deel juist heel flink. Van de collega's hebben er 2 een week of twee met zware griepachtige klachten in bed gelegen. Daarna nog een paar weken wat restklachten gehad, maar dat is nu volgens mij over. De man van mijn trainster heeft nu 3 maanden later nog veel restklachten. De moeder van mijn collega is overleden, 65 jaar oud en daarvoor geen gezondheidsperikelen😥
I choose happy!
Ikzelf heb het gehad, maar ook veel mensen in omgeving. Ook op mijn werk zijn er best veel die het hebben (afzonderlijk van elkaar). Ik werk op een kdv, soms denk ik wel eens dat kinderen besmettelijker zijn dat word gedacht.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die ik ontmoet heb hadden duidelijk geen Corona. Was ik er onzeker over dan ben ik uit hun buurt gebleven. Ik ben dus een modelburger en ik word daarvoor gestraft met de avondklok.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In de eerste golf kende ik ook helemaal niemand. Ik woon in het noorden van het land. Toen voelde de lockdown een beetje overtrokken. Heb me overigens wel aan de regels gehouden.
Juist net voor de 2e lockdown kende ik veel mensen die Corona hebben. Gelukkig is iedereen er weer redelijk goed bovenop gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Twente en dat is inmiddels de brandhaard van Nederland. Wij hebben het zelf nog niet gehad, maar heel veel mensen in onze omgeving wel. Gelukkig nog geen bekenden er aan overleden. Wel jonge mensen die heel ziek zijn geweest en eentje moest zelfs naar het ziekenhuis. Verder ook oudere mensen die nauwelijks klachten hadden. In ons dorp zijn gezonde 70-gers er aan overleden. Het is echt een hele grillige ziekte die bij veel mensen mild verloopt, maar soms keihard kan toeslaan. Dat hoor je al maanden in de media, maar nu zie ik het ook echt om mij heen.
Ik vind het wel opvallend dat je niemand kent die Covid heeft gehad. Ik kan me het zelfs moeilijk voorstellen.

Hier dus heel veel mensen in mijn netwerk. En ook een paar, die nergens kwamen en echt extreem voorzichtig waren. Helaas bij mijn man op het werk en in mijn kennissenkring ook mensen overleden en bijna overleden (ook een jong iemand die gezond was).
Ook in de eerste golf al mensen die ziek waren voordat Covid hier officieel was. Zij bleken het later ook gehad te hebben (besmettingen opgelopen tijdens een evenement waarbij veel gezongen werd).

Ik kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat je niemand kent (of heb je dan een heel klein netwerk?).
In de eerste golf kende ik helemaal niemand. Nu weet ik van meerdere mensen dat ze het gehad hebben.
Verschillende buren, de dochter van een vriend. En een bevriend stel van vroeger, waarvan ik weet dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen en nu twee maanden later blij is als hij tot het eind van de straat kan wandelen.
Verder lopen de besmettingen hier nog steeds op. Ik woon in de buurt van Staphorst, waar de besmettingen flink de pan uit rijzen (maar wat niets met de kerkgang te maken heeft, echt niet hoor). En veel dorpsgenoten doen daar boodschappen.
Ik verwacht de komende tijd dus nog wel meer besmettingen in mijn omgeving te horen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2021 07:59
De mensen die ik ontmoet heb hadden duidelijk geen Corona. Was ik er onzeker over dan ben ik uit hun buurt gebleven. Ik ben dus een modelburger en ik word daarvoor gestraft met de avondklok.
Je bent al besmettelijk voordat je klachten krijgt. Dat jij afspreekt met iemand zonder klachten betekent helaas niet dat de ander of jij niet besmettelijk kunnen zijn op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Zwager, schoonzus en kinderen. (Kinderen van 7, 5, 3 en 2) de jongste 2 niet getest maar wel tegelijk hetzelfde ziek. (Zwager is agent)
Mijn vader (die eens per 3 weken in de supermarkt komt en om de week bij zijn moeder).
Alle opa's en oma's die man en ik nog hebben (allen in zorginstellingen).
Mijn schoonouders die overal lak aan hebben hebben nu 2 tests gehad (voorjaar en najaar) hebben het oog 2 keer gehad. (Houden zich nergens aan).
Meerdere vrienden en kennissen in onderwijs en zorg (mbo, HBO, middelbaar, basis, speciaal, thuiszorg, revalidatiecentrum, zorginstelling, ziekenhuis, huisartsenpraktijk)
Collega's van man en mij. Daar broers en zussen, kinderen en ouders van.

Meerdere overleden. Meerdere al sinds april niet aan het werk. De meesten hardstikke ziek en weken nodig om echt beter te worden.
De meesten houden zich goed aan de adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Geen familieleden maar ik ken wel aardig wat mensen in mijn woonplaats die het hebben gehad, in maart echt ernstig, met kantje boord ic opnames, en nu vooral mensen uit zorg en onderwijs die thuis in meer of mindere mate uitzieken. In deze golf lijkt iedereen wel te weten hoe/waar ze t hebben opgelopen.
Alle reacties Link kopieren
piene1987 schreef:
19-01-2021 07:45
Ikzelf heb het gehad, maar ook veel mensen in omgeving. Ook op mijn werk zijn er best veel die het hebben (afzonderlijk van elkaar). Ik werk op een kdv, soms denk ik wel eens dat kinderen besmettelijker zijn dat word gedacht.
Ik vind dat zo wonderlijk.. normaalgesproken
Kinderen, als er 1 snottert heeft de rest 3 dagen later ook snotterbellen. Een week later is 60% van de ouders ziek en de rest niet fit..
Zodra een kind naar de crèche of school gaat is het eerste jaar een aaneenschakeling van ziektes. Maar dit ene virus, nee dat pikken ze niet op en geven ze niet door.
Maar wormpjes, krentenbaard, verkouden, griep, waterpokken, kinkhoest, mazelen, de 5e en 6e ziekte, rode hond, en weet ik het wat nog meer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het in februari 2020 misschien had. Toen ben ik een volle maand ziek geweest. Te moe om te eten, brandende longen, lage saturatie, te moe om te ademen eigenlijk, heel hoge koorts. Mijn man is toen eind januari een paar dagen niet fit geweest en een paar dagen later lag ik naar adem te snakken en dat duurde echt tot in maart.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de eerste golf niemand, nou ja de buurvrouw van een achternicht ofzo..maar persoonlijk nee..niemand

Tweede golf vanaf oktober heel veel dichtbij.. familie, vrienden, buren directe collega's, mijn zoon..nou ja ontelbaar..
Regio Rotterdam he
Alle reacties Link kopieren
In de eerste golf niemand, maar sinds de tweede golf veel. Mijn schoonvader in een zorginstelling nu voor de tweede keer (wel weer zonder klachten).
Twee collega's, van 1 is haar vader binnen 24 uur overleden, hij woonde in een zorginstelling en daar is zij ook besmet geraakt.
De puberkinderen van vrienden.
Het 8 jarige zoontje van mijn neef (beide ouders niet ziek geworden, zeer waarschijnlijk besmet door zijn juf)
En dan veel oudere broers, zussen en ouders van leerlingen op school. Die leerlingen werden tot nu nauwelijks getest. De leerlingen die wel getest werden waren allemaal negatief.
Alle reacties Link kopieren
Een paar familieleden, een docent en wat klasgenoten van de jongste en een vriendin van mij (50 jaar) hebben corona gehad. De laatste is in het voorjaar twee keer met spoed opgenomen geweest, eerste keer vooral vanwege uitdroging, tweede keer op de IC, inclusief beademing. Doodeng. Ze is nog steeds erg moe. En da's notabene iemand die zelden onder de mensen komt. Geen relatie, al een tijdje werkeloos. Ze was altijd gezond, op hooikoorts na.
Ik ken ze wel. Sommigen milde klachten maar ook een paar goed ziek.
vooral zij ze bijna allemaal hun conditie kwijt . Ook de jongere van 21.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
19-01-2021 00:31
Ik heb samen met jou geen idee wat je met dit topic wil zeggen, TO.
Het is nogal abracadabra zal ik maar zeggen.
Ik was gewoon benieuwd naar hoe anderen dat ervaren. Ik voel me af en toe alsof ik in een bubbel zit en van de zijlijn alles ervaar ofzo. Alsof het niet over mij gaat.

Verder was het gewoon avond en ik had zin om een topic te openen.
Alle reacties Link kopieren
Wat "bijzonder" maar natuurlijk fijn dat je niemand kent met corona. Ik heb zelf wel meerdere mensen in mijn omgeving die het gehad hebben/nu hebben: mijn opa, vader, vriendinnen, buren, collega's, eigenlijk in bijna iedere sociale groep ken ik wel een paar mensen die het hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de eerste golf kende ik ook niemand. Nu lijkt het wel achter elkaar raak te zijn in de omgeving..
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral heel bijzonder vind in mijn omgeving, is dat de mensen die corona hebben gehad bijna allemaal mensen zijn die echt heel voorzichtig zijn (geen bezoek ontvangen, alleen af en toe naar de supermarkt, vanuit huis werken). Verbaas me er dan toch over dat juist zij besmet raken. Maar het kan natuurlijk ook dat mensen die jan en alleman zien zich minder snel laten testen met de klachten (voornamelijk loopneus en keelpijn) waar het bij mensen in mijn omgeving mee begon, en dus ook niet weten dat ze het hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
19-01-2021 08:11
Ik vind het wel opvallend dat je niemand kent die Covid heeft gehad. Ik kan me het zelfs moeilijk voorstellen.

Hier dus heel veel mensen in mijn netwerk. En ook een paar, die nergens kwamen en echt extreem voorzichtig waren. Helaas bij mijn man op het werk en in mijn kennissenkring ook mensen overleden en bijna overleden (ook een jong iemand die gezond was).
Ook in de eerste golf al mensen die ziek waren voordat Covid hier officieel was. Zij bleken het later ook gehad te hebben (besmettingen opgelopen tijdens een evenement waarbij veel gezongen werd).

Ik kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat je niemand kent (of heb je dan een heel klein netwerk?).
Zoals in de openingspost staat heb ij juist een groot netwerk. Ik kan me dan bijna niet voorstellen dat jij zo veel mensen kent die het hebben gehad. Voor mij voelt het nog steeds als een ver van mijn bed show.
Alle reacties Link kopieren
2e golf
MIjn man ( 2 weken ziek met hoge koorts)
Collega en haar complete gezin (ruim 2 weken ziek)
Vriendin en haar puber (amper klachten)

1e golf
Vader van kennis (is ook overleden aan corona)

Wij ontvangen dus amper visite en als er iemand komt is het de buurvrouw voor bakje koffie of schoonzus voor bakje koffie, we gaan sinds maart al nergens meer op visite. Onze pubers spreken hooguit af met 1 andere puber en gaan dan vaak buiten voetballen of in hun kamer gamen/netflixen. We houden ons aan de hygiene regels, laten boodschappen zo vele mogelijk bezorgen (als er plek is) en anders sjezen we rond etenstijd de winkel in (lekker rustig). We werken allebei buitenshuis dus we vermoeden dat man daar besmet is geraakt
klimaatdrammer wijzigde dit bericht op 19-01-2021 10:57
52.10% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven