Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog een keer testen?

14-04-2021 20:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende, vriend is op 30 maart positief getest, had lichte klachten en is inmiddels weer aan het werk. Ikzelf ben ik eerste instantie negatief getest maar vrijdag 3 april toch positief. Ik kreeg pas een week later klachten. Dus ik een week in quarantaine waar ik zaterdag uit mag als ik klachtenvrij ben. Nu hebben wij ook nog een zoontje van 10 maanden die nog 5 dagen na mijn quarantaine getest moet worden en dan pas eruit mag.

Lang verhaal nu mijn vraag. Heeft het zin dat ik me voor de zekerheid zaterdag nog een keer laat testen? Zegt een negatieve uitslag dat ik niet meer besmettelijk ben?
En dat ik dus echt mn ouders niet kan besmetten.

Verder hebben we veel discussie thuis over het volgen van de regels. Zoon zit straks bijna een maand binnen, vriend vind dat we hem gewoon naar de opvang moeten brengen ookal mag dag officieel niet. Ben ik nou de braafste van de klas? Zouden jullie van de regels afwijken?
Alle reacties Link kopieren
Het heeft geen zin je nogmaals te laten testen, want die test is waarschijnlijk positief, maar als je geen klachten meer hebt dan ben je niet besmettelijk meer.
En nee, ik zou me aan de regels houden en zoon thuishouden.
Hebben zelf ook ons aan de regels gehouden toen zoon positief testte. Wij waren en bleven negatief en vlogen tegeb de muren op, maar geen risico genomen en binnen gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nog best lang positief testen als je corona hebt gehad, volgens mij. Ook als je niet meer besmettelijk bent.

En kind gewoon naar de opvang brengen en daarmee anderen een risico laten lopen is natuurlijk ronduit asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou niet van de regels afwijken. Die zijn er namelijk niet voor niets. Dat je overweegt je kind gewoon naar de opvang te laten gaan vind ik ronduit asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-04-2021 20:51
Je kunt nog best lang positief testen als je corona hebt gehad, volgens mij. Ook als je niet meer besmettelijk bent.

En kind gewoon naar de opvang brengen en daarmee anderen een risico laten lopen is natuurlijk ronduit asociaal.
Helemaal mee eens, hij is ook niet naar de opvang gegaan! Maar begon een beetje aan mezelf te twijfelen. Vriend vond dat na 3 weken binnen we hem echt niet meer kunnen besmetten op de laatste dag. Zoon zelf is negatief getest.
En dan breng je je kind naar de opvang, die besmet daar een leidster en nog een paar kinderen en gaat de tent dicht want clusteruitbraak. Dus dan zit kind en nog vele andere kinderen thuis.

Plus alle mensen die vervolgens ook besmet worden door deze besmetting.

Bij ons lopen ook wat dames op leeftijd rond (zeg maar op zo’n leeftijd dat ze best wel een heel ziek kunnen gaan worden met opname enzo erbij)
Alle reacties Link kopieren
Even voor de zekerheid, hij gaat echt niet eerder naar de opvang dan volgende week vrijdag. Ik vroeg me meer af wat jullie zouden doen :)
Kerstboompje345 schreef:
14-04-2021 20:54
Helemaal mee eens, hij is ook niet naar de opvang gegaan! Maar begon een beetje aan mezelf te twijfelen. Vriend vond dat na 3 weken binnen we hem echt niet meer kunnen besmetten op de laatste dag. Zoon zelf is negatief getest.
Op de laatste dag kun je hem heus nog wel besmetten hé. Denken dat dat niet zo is is net zo iets als de 5 seconden regel...net of alle bacteriën pas bij 6 op je banaan springen
Alle reacties Link kopieren
Kerstboompje345 schreef:
14-04-2021 20:54
Helemaal mee eens, hij is ook niet naar de opvang gegaan! Maar begon een beetje aan mezelf te twijfelen. Vriend vond dat na 3 weken binnen we hem echt niet meer kunnen besmetten op de laatste dag. Zoon zelf is negatief getest.
Goed hoor, dat jij wel bij de regels blijft.
Mijn man is net zo makkelijk als die van jou en houdt zich ook alleen maar aan de regels omdat hij mij anders tegen zich krijgt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Als je positief getest bent krijg je toch info van de ggd ? Ik kreeg daar ook info bij dat binnen zes weken testen niet zinvol is
https://www.ggdgv.nl/mijn-gezondheid/in ... hertesten/
Kerstboompje345 schreef:
14-04-2021 20:56
Even voor de zekerheid, hij gaat echt niet eerder naar de opvang dan volgende week vrijdag. Ik vroeg me meer af wat jullie zouden doen :)
Ik zou hem vertellen dat hij een aso is.
En ik zou dit echt een afknapper vinden. Als het aan hem ligt speelt hij met de gezondheid van anderen, zonder de anderen daarin een keuze te geven.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, hoe is je zoontje van 10 maanden getest?
Met zo'n reguliere keel neus kweek of is er iets vrienderlijks voor zo'n kleintje?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel een tuin? Anders zou ik op een rustig tijdstip wel naar buiten gaan om dag met zoontje.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag je niet naar buiten zolang je nog een mogelijk positieve huisgenoot hebt. Je vriend zou dus ook niet mogen werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-04-2021 06:37
Volgens mij mag je niet naar buiten zolang je nog een mogelijk positieve huisgenoot hebt. Je vriend zou dus ook niet mogen werken.
Jawel hoor, als je zelf positief geweest bent, minimaal 7 dagen na de start van je klachten en 24 uur klachtenvrij, dan mag je weer naar buiten. Ook als huisgenoten nog in quarantaine zijn. Zoon hier mocht eerder weer naar buiten dan wij.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
14-04-2021 21:49
Als je positief getest bent krijg je toch info van de ggd ? Ik kreeg daar ook info bij dat binnen zes weken testen niet zinvol is
https://www.ggdgv.nl/mijn-gezondheid/in ... hertesten/
Hier staat alleen niets over het negatief testen na een positieve uitslag. Ik ben klachtenvrij en inmiddels uit quarantaine en heb een zelftest gedaan. Die is negatief ik vroeg me af of dat een extra zekerheidje is. Ik vind het eng om weer naar mn werk of ouders te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kerstboompje345 schreef:
17-04-2021 11:47
Hier staat alleen niets over het negatief testen na een positieve uitslag. Ik ben klachtenvrij en inmiddels uit quarantaine en heb een zelftest gedaan. Die is negatief ik vroeg me af of dat een extra zekerheidje is. Ik vind het eng om weer naar mn werk of ouders te gaan.
Als jou dat helpt, prima. Maar je mag gewoon de GGD richtlijnen aanhouden en je hoeft echt niet bang te zijn om nog mensen te besmetten. Waarom vertrouw je niet de op de richtlijnen?
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
17-04-2021 11:57
Als jou dat helpt, prima. Maar je mag gewoon de GGD richtlijnen aanhouden en je hoeft echt niet bang te zijn om nog mensen te besmetten. Waarom vertrouw je niet de op de richtlijnen?
Het is meer dat ik bij iedere keer dat ik mn neus ophaal of een keer moet hoesten ik begin te twijfelen of ik klachtenvrij ben. Ik raak een beetje te gefocust op het hebben van klachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een afknapper zeg.. Als je zo omgaat met iemands gezondheid, nee je kindje toch nog even thuis houden is het slimste om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim dat je zoontje negatief is en zijn quarantaine niet verlengd hoeft te worden !

Hier in België moest je 10 dagen na positieve test on quarantaine blijven. Ook als je later pas klachten ontwikkelt. Enkel als je echt ademhalingsproblemen of koorts hebt nog wordt je quarantaine verlengd... Ik heb even gekeken maar in Nl is het inderdaad anders zie ik.

Nog eens testen is absoluut zinloos
doxie12 wijzigde dit bericht op 20-04-2021 07:22
64.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je ouders bezoeken langer uitstellen, ook als je weer naar buiten mag.

Gewoon voor de zekerheid. Hoor van veel mensen dat ze nog week of 2 extreem voorzichtig zijn.

Nee, hoeft niet. Ja, is misschien overdreven. Maar better safe than sorry bij kwetsbaren.

Voor de rest moet je kind gewoon thuisblijven. Als bij ons iemand komt die gezinsleden heeft met klachten sturen we die naar huis, denk dus dat ze het daar ook helemaal niet op prijs stellen.
Egoïstische denkwijze.
Gewoon testen, testen en nog eens testen. Ook bij geen klachten. En binnen blijven, ook bij geen klachten. Het zekere altijd voor het onzekere nemen. We dienen wel de kwetsbaren te beschermen. Ik heb vandaag alweer vitamine d en c geslikt, niet voor mezelf maar voor de ander. Straks nog even testen zodat ik ook zeker weet hoe ik me voelen moet.
Alle reacties Link kopieren
Ikisblij schreef:
20-04-2021 07:37
Gewoon testen, testen en nog eens testen. Ook bij geen klachten. En binnen blijven, ook bij geen klachten. Het zekere altijd voor het onzekere nemen. We dienen wel de kwetsbaren te beschermen. Ik heb vandaag alweer vitamine d en c geslikt, niet voor mezelf maar voor de ander. Straks nog even testen zodat ik ook zeker weet hoe ik me voelen moet.
:P
.
Alle reacties Link kopieren
Ikisblij schreef:
20-04-2021 07:37
Gewoon testen, testen en nog eens testen. Ook bij geen klachten. En binnen blijven, ook bij geen klachten. Het zekere altijd voor het onzekere nemen. We dienen wel de kwetsbaren te beschermen. Ik heb vandaag alweer vitamine d en c geslikt, niet voor mezelf maar voor de ander. Straks nog even testen zodat ik ook zeker weet hoe ik me voelen moet.
Wow, dit is ironisch toch? Zo niet, snel naar de huisarts, je kunt wel wat testen gebruiken inderdaad (van je geestelijke gezondheid dan).
Alle reacties Link kopieren
doxie12 schreef:
20-04-2021 07:16
Ik duim dat je zoontje negatief is en zijn quarantaine niet verlengd hoeft te worden !

Hier in België moest je 10 dagen na positieve test on quarantaine blijven. Ook als je later pas klachten ontwikkelt. Enkel als je echt ademhalingsproblemen of koorts hebt nog wordt je quarantaine verlengd... Ik heb even gekeken maar in Nl is het inderdaad anders zie ik.

Nog eens testen is absoluut zinloos
Oh dat is echt anders inderdaad, ik kreeg op dag 6 inderdaad klachten en moest vanaf die dag nog 7 dagen binnen blijven. In België had ik dus met hoestje of verkoudheid naar buiten gemogen?

Ik hoop ook dat hij negatief is, en voor iedereen hierboven. Hij gaat braaf pas na een negatieve test 5 dagen na onze laatste besmettelijke dag naar de opvang:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven