Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Risico's vakantie buitenland

24-10-2021 21:01 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen met welke risicos ik rekening moet houden als ik volgende zomer naar het buitenland zou gaan, ongevaccineerd?
Vergeet niet genoeg taart te eten
Ja kan Covid oplopen.
Dat je het land niet inkomt?
Alle reacties Link kopieren
Kijk op internet bij de regels van het betreffende land.

O_O
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Is dit serieus?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je daar nu nog weinig over kan zeggen. Zal ook aan het land liggen. Ik denk dat je wellicht hetzelfde hebt met de QR-code als nu.....ongevaccineerd zul je moeten testen en wellicht dus vaker als je iets wil ondernemen. Misschien ook niet, maar er kan zoveel veranderen in die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Tjee, ik heb het niet vaak, maar even googlen en je komt een heel eind.

Daarnaast heb je als ongevaccineerde gewoon het risico dat je in sommige landen veel moet testen. Maar ook dat regels in jouw nadeel kunnen veranderen, omdat gevaccineerden over het algemeen gewoon meer mogen of in ieder geval makkelijker kunnen reizen.

De regels zijn per land verschillend. Deze regels kunnen volgend jaar weer heel anders zijn, maar ga er maar niet van uit dat je zonder vaccinatiebewijs/testresultaat mag reizen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het weerbericht er ook gelijk bij doen? 😇
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
Het buitenland?
#paktatlas
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
24-10-2021 21:07
Ja kan Covid oplopen.
Of gele koorts?? Malaria?
Als je naar Zambia gaat moet je je goed insmeren.
Dezelfde risico's die je nu hebt waarschijnlijk. Quarantaine, land niet in/uit kunnen, testen etc. Zo moeilijk is dat toch niet om zelf te bedenken?! Of wel?
lilalinda schreef:
24-10-2021 21:17
Of gele koorts?? Malaria?
Ook dat. Of een zonnesteek.
Alle reacties Link kopieren
De twee grootste risico's die mij te binnen schieten:

Positief testen terwijl je daar bent en je hele vakantie in isolatie doorbrengen.

Positief testen voor je terugreis en dus niet terug kunnen, en daar in isolatie moeten.

Daar erg ziek worden en opgenomen moeten worden in een buitenlands ziekenhuis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
24-10-2021 21:21
De twee grootste risico's die mij te binnen schieten:

Positief testen terwijl je daar bent en je hele vakantie in isolatie doorbrengen.

Positief testen voor je terugreis en dus niet terug kunnen, en daar in isolatie moeten.

Daar erg ziek worden en opgenomen moeten worden in een buitenlands ziekenhuis.
Dat zijn er 3 😜
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
De mensen die zich irriteren zijn niet verplicht te lezen of te reageren, voel je vrij om mijn vraag te negeren.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Unicorntje schreef:
24-10-2021 21:22
De mensen die zich irriteren zijn niet verplicht te lezen of te reageren, voel je vrij om mijn vraag te negeren.
Wat voor antwoorden had je dan verwacht?
Alle reacties Link kopieren
En ik doel vooral op: ben je wel verzekerd als je in een buitenlands ziekenhuis zou komen etc.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Unicorntje schreef:
24-10-2021 21:23
En ik doel vooral op: ben je wel verzekerd als je in een buitenlands ziekenhuis zou komen etc.
Dat is een vraag voor je reisverzekering. En hangt ook af van je bestemming.
Alle reacties Link kopieren
Student201 schreef:
24-10-2021 21:22
Dat zijn er 3 😜
:$ :D

Tijdens het typen bedacht ik er nog eentje en vergat de eerste zin aan te passen. Inderdaad drie dus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
24-10-2021 21:23
En ik doel vooral op: ben je wel verzekerd als je in een buitenlands ziekenhuis zou komen etc.
Hoe kunnen wij weten hoe jouw verzekeringspolis eruit ziet? 🤨
Al een account? Log dan hier in.
Unicorntje schreef:
24-10-2021 21:22
De mensen die zich irriteren zijn niet verplicht te lezen of te reageren, voel je vrij om mijn vraag te negeren.
Je vraag is zo algemeen gesteld dat mensen geen idee hebben welk antwoord ze moeten geven. Ten eerste zijn inreisbeperkingen per land verschillend, ten tweede kunnen ze elk moment veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
24-10-2021 21:23
En ik doel vooral op: ben je wel verzekerd als je in een buitenlands ziekenhuis zou komen etc.
Vraag
Dat
Dan
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-10-2021 21:25
Hoe kunnen wij weten hoe jouw verzekeringspolis eruit ziet? 🤨
:fortune:

Niet dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-10-2021 21:29
:fortune:

Niet dan?
🤣
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven