Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ryanair; wie heeft er al geld terug?

04-05-2020 19:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Tot mijn verbazing gaf Ryanair de optie om
geld terug te krijgen dus dat hebben we gedaan. Nu 3 weken geleden aangevraagd maar nog geen bericht, het zou max 5 weken duren.

Nu hoor ik dat een vriendin ook geld teruggevraagd heeft maar zij heeft uiteindelijk toch een voucher gekregen.

Ik ben dus eigenlijk benieuwd of er hier forummers zijn waarbij Ryanair al heeft terugbetaald? En hoe lang moest je wachten?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind maart een refund gevraagd voor een geannuleerde vlucht. Hoorde een hele tijd niks en heb afgelopen maand twee mailtjes gehad dat de afhandeling langer gaat duren wegens drukte. Nog geen voucher aangeboden gekregen.
.
Alle reacties Link kopieren
Net 4 vouchers in m'n mail voor gecancelde vluchten uit april. Er staat bij dat ik toch voor een refund kan gaan als ik dat wil, maar ook dat de vouchers als ze na 12 maanden niet gebruikt zijn, automatisch terugbetaald worden. Ik ga toch wel vliegen de komende 12 maanden, neem ik aan dus ik hou ze voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 8 april een refund aangevraagd. Bevestigingsmail van gekregen. 12 mei een mail met een voucher, die heb ik niet aangeklikt/geaccepteerd. Ik ga ervanuit dat ik ergens in de komende maanden dat geld nog terugkrijg (maar misschien ben ik naief).
funnymiss schreef:
05-06-2020 15:19
Ik heb 8 april een refund aangevraagd. Bevestigingsmail van gekregen. 12 mei een mail met een voucher, die heb ik niet aangeklikt/geaccepteerd. Ik ga ervanuit dat ik ergens in de komende maanden dat geld nog terugkrijg (maar misschien ben ik naief).
Zo iets hadden wij ook idd.
Ik heb in die voucher mail geklikt op meer info ofzo en kwam op een ondoordringbare website uit waar alles erop gericht was je te laten klikken op Voucher. Uiteindelijk de ‘refund’ pagina gevonden, alles ingevuld en kreeg na 4 foutmeldingen de melding dat al een refund was aangevraagd voor deze boeking. Ben wel benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat ik mijn geld terug heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag melding gekregen dat mijn refund is toegekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van RA niks meer gehoord.
Terwijl ik binnen 3 dagen mijn geld van Transavia op mijn rekening had staan na een annulering.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds niks. Vluchten zouden in maart zijn...
Ook geen contact te krijgen met RyanAir en geboekt met cheaptickets als tussenpersoon, iemand hier ervaring mee?
Ook ik wacht nog steeds af of en wanneer ik mijn geld terug krijg.
Heb vanaf hun eerste mailtje in april nu in totaal 6 mailtjes van ze gehad met elke keer weer een ander voorstel.
Blijf elke keer aangeven dat ik geld terug wil hebben.
Ik heb geduld en een lange adem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vliegreizen als verkopende partij, zij verwijzen steeds door naar RA.
Mijn vluchten zouden in april zijn.
Ik heb ook meerdere voorstellen gehad, maar wil gewoon mijn geld terug.
Het zal ook neerkomen op een lange adem.
Hobbelster schreef:
05-06-2020 18:37
Zo iets hadden wij ook idd.
Ik heb in die voucher mail geklikt op meer info ofzo en kwam op een ondoordringbare website uit waar alles erop gericht was je te laten klikken op Voucher. Uiteindelijk de ‘refund’ pagina gevonden, alles ingevuld en kreeg na 4 foutmeldingen de melding dat al een refund was aangevraagd voor deze boeking. Ben wel benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat ik mijn geld terug heb.
Nog niks terug, toevallig heb ik voor volgende week een reminder in mijn agenda staan om het te checken.
Up; iemands al geld terug?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog helemaal niks, ik zei het al eerder, vind dit zo asociaal.
Leuk hoor corona, maar we zijn wat corona betreft een half jaar verder bedrijven kunnen zich daar mi niet achter blijven verschuilen, we moeten er allemaal mee dealen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds niks.....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds niks. Onze vlucht zou begin juni plaats hebben gevonden. Kunnen we niet bellen?
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik net al schreef in het andere topic, ik heb vandaag geld terug gehad van mijn vluchten in maart, er is dus wel nog hoop!
@kloon12, dat is goed nieuws! Heb je er nog iets extra voor gedaan zoals gemaild of gebeld, of gewoon de optie geld retour gedaan eeuwen geleden en nu dan eindelijk geld ontvangen?

Wij hebben geld tegoed van een vlucht die in mei had moeten gaan. Heb verder nog niks gedaan, van de ene kant wil ik er rechtsbijstand op zetten maar dat kost me 100 euro eigen risico en die ben ik niet kwijt als we het toch wel krijgen, maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt dus goed om te lezen dat iig iemand het wel tterug heeft.
Zeker geen rechtsbijstand op zetten. Zonde geld.

Gewoon wachten.

Ik heb deze week weer contact gezocht. Ze zijn nog altijd druk bezig, volgens henzelf. Ze verwachten nu in september terug te betalen (vlucht eind mei). Prima.

Mocht ik in december nog niets hebben, dan horen ze me wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in mei vliegen naar Italië, werd natuurlijk gecanceld. Refund gevraagd. Vervolgens kwam de vraag of ik toch een voucher wilde nemen, ik had inderdaad al hier op het forum gelezen dat die vraag zou komen. Omdat ik toch later dit jaar een nieuwe vlucht zou moeten boeken, heb ik dat toen toch maar gedaan. Inmiddels heb ik een vlucht geboekt voor september, maar het is mij niet gelukt om de vouchercode toe te passen. Ik zweer dat ik nergens een vakje heb gezien voor het invullen ervan en floep, toen had ik opeens toch betaald via mijn creditcard. Dus heb ik nu nog steeds een voucherbedrag open staan. Ik ben niet van plan hierna ooit nog met Ryanair te gaan vliegen, maar ik heb begrepen dat je het bedrag alsnog terugkrijgt, als je de voucher niet binnen een jaar benut. Het gaat bij mij maar om iets van 75 euro, dus is te overzien, maar kan me voorstellen dat het erg balen is als het om hogere bedragen gaat en je moet er zo lang op wachten. Ik heb na dat boek-gedoe geprobeerd met Ryanair in contact te komen, maar stond steeds uren in de wacht voor de chat en heb het opgegeven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-08-2020 09:18
Zeker geen rechtsbijstand op zetten. Zonde geld.

Gewoon wachten.

Ik heb deze week weer contact gezocht. Ze zijn nog altijd druk bezig, volgens henzelf. Ze verwachten nu in september terug te betalen (vlucht eind mei). Prima.

Mocht ik in december nog niets hebben, dan horen ze me wel weer.
Ik vind er niks prima aan! Ik wil niet als bank fungeren voor een vliegtuigmaatschappij.
Ik heb m’n creditcardmaatschappij ingeschakeld, zij gaan het voor me terughalen.
Wat mij altijd verbaast is dat als je moet betalen, het geld binnen 5 minuten van je rekening kan worden gehaald maar als het terug moet duurt een eeuwigheid.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
27-08-2020 07:48
@kloon12, dat is goed nieuws! Heb je er nog iets extra voor gedaan zoals gemaild of gebeld, of gewoon de optie geld retour gedaan eeuwen geleden en nu dan eindelijk geld ontvangen?
Nee ik heb er niets extra voor gedaan, heb de aanvraag ergens in april gedaan en kreeg nu vanzelf bericht en dus iets later ook daadwerkelijk mijn geld. Ik denk dus dat er een grote kans is dat het ook voor jou(jullie allemaal eigenlijk) alsnog gaat komen.
Ik vind het slecht dat het allemaal zo lang moet duren maar toch ook blij dat ik het geld nu terug heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mail van ryanair. Maar er staat:

EUR-602.52 Payment Method:Balancing

EUR-579.92 Payment Method:COVID VO refused

EUR-22.60 Payment Method:COVID VO refused

Iemand enig idee of ik nu wel of niet geld terugkrijg? De onderste 2 bedragen heb ik apart betaald, 579,92 als eerste, de 22,60 na stoelreserveringen.
602,52 is dus het totaalbedrag
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed lees dan staat er gewoon dat je het hele bedrag terug gaat krijgen en dat de voucher geweigerd is(door jou neem ik aan?).
Volgens mij stond in mijn eerste mail namelijk ook balancing bij het totaal bedrag van de boeking.
Alle reacties Link kopieren
kloon12 schreef:
30-08-2020 08:22
Als ik het goed lees dan staat er gewoon dat je het hele bedrag terug gaat krijgen en dat de voucher geweigerd is(door jou neem ik aan?).
Volgens mij stond in mijn eerste mail namelijk ook balancing bij het totaal bedrag van de boeking.
Zo lees ik het ook, maar vind het (net als de meeste mails van ryanair) niet helemaal duidelijk. Ik wacht het af....
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niks. Heb de aanvraag maar opnieuw ingediend en kreeg de bevestiging dat dit in het proces/de werkstroom zit. Verderop stond dat als dat het geval is ze dan binnen 2-3 weken uitbetalen.

De helft van de kosten heb ik overigens wel terug via de creditcard maatschappij nadat ik de afschrijving betwist had. Maar de andere helft was ik zo stom om met iDeal te betalen dus daar ben ik afhankelijk van de grillen van Ryan air. We zouden met de hele familie gaan dus het is best een bedrag.

Ik vind een voucher an sich niet erg want onze meivakantie hebben we verplaatst naar volgend jaar. Maar Ryan air heeft dan nog helemaal geen vluchten staan op die datum
naar die bestemming dus ja.. dan moet ik sowieso een andere maatschappij nemen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
29-08-2020 21:25
Ik heb mail van ryanair. Maar er staat:

EUR-602.52 Payment Method:Balancing

EUR-579.92 Payment Method:COVID VO refused

EUR-22.60 Payment Method:COVID VO refused

Iemand enig idee of ik nu wel of niet geld terugkrijg? De onderste 2 bedragen heb ik apart betaald, 579,92 als eerste, de 22,60 na stoelreserveringen.
602,52 is dus het totaalbedrag
Vandaag op mijn rekening!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven