Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Tips om te doen tijdens meivakantie

04-04-2020 09:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inspiratieloos.

Hoe gaan we (bijna) 2,5 (!!) week meivakantie thuis doorkomen zonder vooral naar een beeldscherm te kijken?

Drie kinderen 12,11 en 7. Gelukkig wel tuin.

Wie heeft er suggesties? Ben vooral op zoek naar wat ‘grotere projecten’

Op m’n lijstje staat:


Bakken/koken
Spel spelen
Film kijken
Knutselen

Maar daar gaan we 2,5 week niet mee redden.
jonesboro wijzigde dit bericht op 04-04-2020 09:41
11.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Schutting van de tuin beschilderen met waterverf.
Zelf een speelfilm maken: script schrijven, rollen verdelen, tekst oefenen, 1 cameraman/regisseur. Leuk aandenken voor later ook.
Alle reacties Link kopieren
Yes super leuke ideeen, dankjulliewel!

Sommige helaas niet toepasbaar omdat we niet in onze eigen huis wonen (dat maakt ook dat de kinderen zich denk ik vervelen, we hebben hier niet alles of kunnen hier niet alles omdat we hier ‘te gast’ zijn (in huis opa en oma)

Maar heb weer inspiratie!
Een vakantie huisje huren in mooie omgeving mag nog steeds hoor. Geen animatie en geen zwembad maar wel een andere omgeving, fietsen, wandelen. En wie weet (geen idee of dat besmetting kan opleveren) zwemmen in natuurwater?
Iig is het voor kleinbehuiste met kinderen wel lekker om ff een tuin te hebben en bos of strand/duinen in de buurt.
strings-attached schreef:
04-04-2020 16:25
Een vakantie huisje huren in mooie omgeving mag nog steeds hoor. Geen animatie en geen zwembad maar wel een andere omgeving, fietsen, wandelen. En wie weet (geen idee of dat besmetting kan opleveren) zwemmen in natuurwater?
Iig is het voor kleinbehuiste met kinderen wel lekker om ff een tuin te hebben en bos of strand/duinen in de buurt.
Zou dat wel ff goed checken want in veel regio's is nachtrecreatie inmiddels verboden.
Alle reacties Link kopieren
Huis en tuin zijn groot genoeg 😇

Hoewel het fijn zou zijn even weer alleen als gezin samen te zijn. Toch vanwege het feit dat ik in een risico groep val... blijf ik het liefste ‘thuis’.
Alle reacties Link kopieren
slaapkamer makeovers? de boel schilderen en herinchten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee: Ik had gisteren ongeveer hetzelfde topic geopend als jij, maar niet heel veel nuttige reacties op gekregen. Mijn dochters zijn 12 en 9

Ik had zelf nog bedacht om de kinderen kaartjes te laten maken met vragen die in een kletspotje zitten of aan de labeltjes van de thee zitten.
Ze eventueel te lamineren.
Daarna een lekkere high tea maken en de kaartjes erbij pakken en de vragen met elkaar bespreken.

We hebben een trampoline en voor diegenen die de ruimte hebben, is dit inderdaad de investering van de eeuw geweest!
Het is wel veel geld, maar uiteindelijk dubbel en dwars waard.
Gewoon wat thuis school dagen inplannen misschien? Wij moeten gewoon werken en ik ga gewoon door met thuis lesgeven. Mijn kinderen zijn wat kleiner en vermaken zich heel slecht alleen en hebben echt baat bij structuur. Zullen wel maar 3 lesdagen zijn of wat kortere lesdagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven