Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatie minderjarigen

22-06-2021 16:51 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees net bij het RIVM dat kwetsbare jongeren vanaf vandaag een afspraak kunnen maken. Ze hebben hiervoor wel een speciale code nodig. Die ontvangen ze via de huisarts.

Mijn oudste valt waarschijnlijk in deze groep, krijgt jaarlijks een oproep voor de griepprik. Zojuist (nogmaals) met hem overlegd. Hij wil de prikken wel.

Zijn er hier meer met 'kwetsbare kinderen'? Wil hij/zij de vaccinatie? Heb je al een afspraak kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje wel. Die is 16 en heeft 3 maand geleden al AZ van huisarts gehad. Wilde zelf heel graag. Zeer kwetsbaar kind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is zelf niet kwetsbaar maar hij woont in één huis met iemand die dat is en bij wie vaccinatie mogelijk/waarschijnlijk niet heel effectief is. Zijn afspraak staat al, op zijn eigen verzoek.
Alle reacties Link kopieren
Heb een neefje en nichtje in deze groep en volgens de statistieken lopen ze met hun aandoening inderdaad behoorlijk risico. Ze kunnen niet wachten. Juist deze leeftijdsgroep loopt ook nu nog enorm veel risico om het op te lopen. Volle klassen, slechte ventilatie, geen afstand etc. En nu bijna alle maatregelen worden losgelaten lopen juist de ongevaccineerden meer risico en al helemaal met de opkomende Delta variant. Gelukkig wonen ze in de regio die als eerste vakantie heeft, hoewel dat dit jaar ook vrij laat is. Het moet lukken dat ze dan 2x geprikt zijn als de school weer begint.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
22-06-2021 17:06
Mijn zoon is zelf niet kwetsbaar maar hij woont in één huis met iemand die dat is en bij wie vaccinatie mogelijk/waarschijnlijk niet heel effectief is. Zijn afspraak staat al, op zijn eigen verzoek.
Had hij de code al ontvangen of lukte het met alleen DigiD?
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
22-06-2021 17:07
Heb een neefje en nichtje in deze groep en volgens de statistieken lopen ze met hun aandoening inderdaad behoorlijk risico. Ze kunnen niet wachten. Juist deze leeftijdsgroep loopt ook nu nog enorm veel risico om het op te lopen. Volle klassen, slechte ventilatie, geen afstand etc. En nu bijna alle maatregelen worden losgelaten lopen juist de ongevaccineerden meer risico en al helemaal met de opkomende Delta variant. Gelukkig wonen ze in de regio die als eerste vakantie heeft, hoewel dat dit jaar ook vrij laat is. Het moet lukken dat ze dan 2x geprikt zijn als de school weer begint.
Ja, zou heel fijn zijn ! Zoon Astma en vele allergieën. Vorige week thuis gezeten i.v.m. hoesten/niezen. Nu had ik niet het idee dat hij dit heel erg vond, maar loopt gelijk wel 2 toetsen achter.
Alle reacties Link kopieren
Hier viel de uitnodiging voor middelste zoon (14) vandaag op de mat! Ik was verbaasd, had hem eigenlijk niet echt ingeschat als ‘kwetsbaar’. Hij haalt wel jaarlijks de griepprik vanwege z’n astma. Wij (en hijzelf) vinden het een goed idee dat hij de Coronavaccinatie gaat halen, dus we gaan vanavond even proberen een afspraak in te plannen voor hem.
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
22-06-2021 17:08
Had hij de code al ontvangen of lukte het met alleen DigiD?
Ik heb gisteren met digid al voor dochter online een afspraak gemaakt.....
Alle reacties Link kopieren
https://www.who.int/emergencies/disease ... nes/advice

Hier staat dat kinderen onder de 18 nog beter niet gevaccineerd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
reanne schreef:
22-06-2021 18:03
https://www.who.int/emergencies/disease ... nes/advice

Hier staat dat kinderen onder de 18 nog beter niet gevaccineerd kunnen worden.
Dat is niet de vraag.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
zzonnetje schreef:
22-06-2021 17:56
Ik heb gisteren met digid al voor dochter online een afspraak gemaakt.....
Ook bevestiging ontvangen? Hier liep het meerdere keren fout. Wel afspraak gemaakt, maar bij géén bevestiging via de mail, sta je alsnog niet op de lijst. Dus effe controleren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste, 17 jaar oud, heeft een uitnodiging gekregen, maar ze is niet kwetsbaar.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
22-06-2021 18:10
Ook bevestiging ontvangen? Hier liep het meerdere keren fout. Wel afspraak gemaakt, maar bij géén bevestiging via de mail, sta je alsnog niet op de lijst. Dus effe controleren.
Als je weer inlogt zie je de beide afspraken staan.
Heksie schreef:
22-06-2021 18:12
Mijn jongste, 17 jaar oud, heeft een uitnodiging gekregen, maar ze is niet kwetsbaar.
Veel 17 jarige die bijna 18 zijn zijn ook uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
22-06-2021 18:12
Mijn jongste, 17 jaar oud, heeft een uitnodiging gekregen, maar ze is niet kwetsbaar.
Iedereen uit 2003 is uitgenodigd ipv alleen degene die al 18 jaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
22-06-2021 18:12
Mijn jongste, 17 jaar oud, heeft een uitnodiging gekregen, maar ze is niet kwetsbaar.
Iedereen geboren in 2003 wordt uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
kylie_ schreef:
22-06-2021 18:39
Veel 17 jarige die bijna 18 zijn zijn ook uitgenodigd.
Dat gaat over de 2003 groep. Staat hier helemaal los van.

Neefjes die ooit op hun tweede een keer een puffer hebben gehad, zijn uitgenodigd (nu 13).
Dochter van 17 die bijbaan heeft waarin ze werkt met kinderen met een beperking kan nog niet gevaccineerd worden. De logica is wat mij betreft ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
zzonnetje schreef:
22-06-2021 17:56
Ik heb gisteren met digid al voor dochter online een afspraak gemaakt.....
Ik kon ook al een afspraak maken. Hoefde geen code in te vullen. Assistente zei me dat de brief er zsm aan komt
girasole3 schreef:
22-06-2021 18:42
Dat gaat over de 2003 groep. Staat hier helemaal los van.

Neefjes die ooit op hun tweede een keer een puffer hebben gehad, zijn uitgenodigd (nu 13).
Dochter van 17 die bijbaan heeft waarin ze werkt met kinderen met een beperking kan nog niet gevaccineerd worden. De logica is wat mij betreft ver te zoeken.
Ik reageerde op de 17 jarige die niet kwetsbaar is en toch een oproep kreeg. Wellicht uit de 2003 groep?
Alle reacties Link kopieren
Hier. Maar nooit en te nimmer dat dit gaat gebeuren. Er is nog geen enkele duidelijkheid over de gevolgen op langere termijn en de rotzooi in het vaccin is anders dan de 'normale' vaccins die ze gehad hebben.

Daarbij; de kans dat ze met corona in het ziekenhuis komen is ongeveer 0%. Het risico op ellende na een vaccinatie is vele malen groter. Dus echt nooit dat deze spuiten in mijn kinderen gaan. Ook niet in mij overigens, om precies dezelfde argumenten.
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Pauline65 schreef:
22-06-2021 20:07
Waarvan akte dan maar.
Ik begrijp ook oprecht die hele hosanna euforie omtrent die vaccinaties niet. Voor ouderen en kwetsbare volwassenen, soit. Maar kinderen en gezonde mensen? Hoeveel angst heb je in je hoofd dat je denkt dat dit nodig is?
Fruit eten, bewegen en goed slapen, dat zijn belangrijke dingen. Niet zo'n spuit met zooi die vreselijk veel bijwerkingen op korte termijn hebben, laat staan op de lange.

Maar ja, propaganda he?
Ik krijg er een punthoofd van!
Plokkie schreef:
22-06-2021 20:13
Ik begrijp ook oprecht die hele hosanna euforie omtrent die vaccinaties niet. Voor ouderen en kwetsbare volwassenen, soit. Maar kinderen en gezonde mensen? Hoeveel angst heb je in je hoofd dat je denkt dat dit nodig is?
Fruit eten, bewegen en goed slapen, dat zijn belangrijke dingen. Niet zo'n spuit met zooi die vreselijk veel bijwerkingen op korte termijn hebben, laat staan op de lange.

Maar ja, propaganda hè?
Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Heksie schreef:
22-06-2021 18:12
Mijn jongste, 17 jaar oud, heeft een uitnodiging gekregen, maar ze is niet kwetsbaar.
Is ze uit 2003? Iedereen uit 2003 krijgt sowieso een uitnodiging. Dan worden ze als 18 plus gerekend.
Alle reacties Link kopieren
Plokkie schreef:
22-06-2021 20:13
Ik begrijp ook oprecht die hele hosanna euforie omtrent die vaccinaties niet. Voor ouderen en kwetsbare volwassenen, soit. Maar kinderen en gezonde mensen? Hoeveel angst heb je in je hoofd dat je denkt dat dit nodig is?
Fruit eten, bewegen en goed slapen, dat zijn belangrijke dingen. Niet zo'n spuit met zooi die vreselijk veel bijwerkingen op korte termijn hebben, laat staan op de lange.

Maar ja, propaganda he?
Joh… ik baseer me echt niet op de media. Maar op eigen ervaring en onderzoek. Ik ken nu 3 kinderen met long Covid. Niet in het ziekenhuis opgenomen, maar sinds hun besmetting nog maar een schim van wie ze waren. 1 is nu al ruim een jaar onderweg, de andere 2 wat korter. Alledrie hebben therapieën in het revalidatiecentrum. Twee hadden geen fysieke problemen, de 3e was astmatisch. Daar ben ik geen voor of tegen propoganda voor nodig .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven