Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wandelen en lockdown; kind buggy?

23-01-2021 13:21 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik mag graag wandelen. Elke dag ca 1 uur. Maar nu zijn alle kinderen thuis, de jongste is net 4 en ik merk dat ik minder vaak (kan) wandelen (stevig tempo) omdat jongste van net 4 dit ten 1e tempo niet bij kan benen, en ten 2e omdat ze geen hele lange stukken kan wandelen...

Nu wil ik toch graag gaan wandelen net de kinderen en zit ik eraan te denken jongste in de buggy te doen en zelf zo lang laat lopen als ze volhoudt...

Vinden jullie het gek als er een 4jarige in buggy zit?? Heb er onderweg nml weleens een praatje over gehoord....
Alle reacties Link kopieren
Nee, vind ik niet raar. Het is praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit als iemand het gek vindt? Dan vinden ze het maar gek. Je weet toch niet waarom een kind in een buggy zit. Zo’n uitgeput kind achter je aan sleuren staat ook zo raar :-)

Ik kom dagelijks mensen tegen met een speciale hondenbuggy. Ik heb maandenlang gelopen met een bolderkar achter mij aan voor een bejaarde hond (die wel mee wilde lopen maar niet meer zo lang kon lopen).

Gewoon lekker die frisse neus halen met de kinderen. En buggy just in case.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja dat vind ik vreemd, maar vooral omdat mijn kinderen daar nooit mee akkoord zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Neejoh niks geks aan!
Alle reacties Link kopieren
Neu hoezo, jij weet toch waarom je het doet?
Laat mensen maar denken toch!
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel ook veel en mijn bijna vierjarige zoon gaat mee op zijn fiets of op zijn loopfiets.
Alle reacties Link kopieren
Doen we het gewoon. Zin in om lekker even flink blok om, het blijft er al zo vaak bij laatste tijd. Gelukkig vind ze het zelf nog wel prima, lekkere deken mee...
Alle reacties Link kopieren
Niets geks aan.
Toen onze kinderen kleiner waren vonden ze het fijn als we de buggy bij ons hadden.
Eerst beide lopen.
Was de jongste moe, dan ging hij er in.
Werd de oudste moe, dan wisselden we en kon de jongste wel weer een eindje lopen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Ik wandel ook veel. Maar mijn kinderen wilde met 4 jaar echt niet meer in een buggy.
Ze gingen wel eens mee op een fiets, in een buggy kreeg je ze niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Nee - en wat kan jou het schelen of mensen dat gek vinden?

Ik heb een zoon met beperking die op veel latere leeftijd nog in een (aangepaste) buggy zat. Ik kreeg ook wel eens rare blikken van mensen, maar daar moet je maling aan hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het niet gek, maar hier werkte dat gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van net vijf kan mn tempo ook nog niet bij houden. Zij neemt eigenlijk altijd haar fiets of step mee als we een stuk gaan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Kan die van 4 niet mee op de fiets of met de step?

Mijn 4-jarige zou echt niet meer in de buggy willen. Die loopt overigens gewoon ook dat uur zelf lekker door, maar voor langere wandelingen nemen we de step weleens mee.
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 13:30
Ik wandel ook veel. Maar mijn kinderen wilde met 4 jaar echt niet meer in een buggy.
Ze gingen wel eens mee op een fiets, in een buggy kreeg je ze niet meer!
Ik vraag me inderdaad af of een kind van 4 dat nog doet. Ze zullen vast bestaan, maar de meesten willen toch echt zelf lopen, of fietsen en niet als een baby in een buggy zitten.
Ik zou eerder een loopfiets of step kiezen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan idd ook wel even op de fiets mee :)

Dankjewel! Voelde me al bijna buitenaards na die vreemde blikken laatst
Mijn jongste is dan 5 jaar, maar een uur wandelen is geen enkel probleem hier, ook niet toen ze 4 jaar was.
We wandelen ook veel en vrij ver, voordeel is dat ze heel snel zijn uitgerust en weer energie hebben.
nadine1988 schreef:
23-01-2021 13:35
Ze kan idd ook wel even op de fiets mee :)

Dankjewel! Voelde me al bijna buitenaards na die vreemde blikken laatst
Ja, daar moet je je natuurlijk niks van aantrekken ;-D
Lekker laten denken toch? Als kind het goed vindt en jij ook...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gingen op die leeftijd ook op de fiets/step/loopfiets mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder kind op loopfiets/gewone fiets (met zijwieltjes eventueel) doen maar mijn bijna kleuter heeft vanaf net twee niet meer in de buggy gezeten. En voor mijn bijna peuter bewaren we hem alleen voor ritje naar school en terug straks rond slaaptijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dus wel raar.
Mijn jongste nam altijd zijn (loop)fiets mee. Die kreeg je echt geen buggy meer in op die leeftijd en terecht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben de twee jongsten voor lange wandeltochten in een buggy gezeten tot ze dik vijf waren. De blikken die ik kreeg en het geroddel dat ik hoorde , je kan het je echt niet voorstellen.
Hun zesde en zevende jaar deed ik aan de schoolpoort net alsof ze zelf naar huis wandelden; maar zodra we om de hoek en uit het zich waren droeg ik hen elk om beurt stukken en soms zelfs allebei tegelijk.
Op hun achtste, en twee kapotte ellebogen , een kapotte schouder, een kapotte nek, en een niet meer te behandelen rug later was ik klaar (of eerder fysiek gedwongen) toe te geven dat een rolstoel voor hen echt noodzakelijk was.
Dat mijn kinderen niet verwend, of lui waren , dat ik niet te lui was om hen op te voeden of achter hen aan te zitten. Dat de dokters echt wel gelijk hadden, en hun bindweefselaandoening echt niet zou verdwijnen als ik maar hard genoeg bleef doen alsof die er niet was.
Natuurlijk heeft niet elk ouder kind in een buggy een beperking. Maar eerlijk, veel oudere kinderen in een buggy hebben die buggy wel om één of andere reden nodig. Als is het maar om een momentje rust in te bouwen.
Zoals onze kinderneuroloog ooit zei: een echt gezond kind, met tonnen energie en zonder pijn blijft niet zomaar rustig in een buggy zitten omdat de ouders dat nu eenmaal willen hoor. Hun drang naar bewegen en zelf doen is daarvoor te groot.
Mijn vierjarige rijdt mee op zijn loopfiets wanneer we een lange wandeling doen. Hij fietst dan zo 5km mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop drie keer per week 10 km hard met peuter en zolang hij dat zelf niet kan fietsen gaat hij gewoon mee in de buggy, en als anderen daar iets van vinden: prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven