Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat zijn de gevolgen vervallen vaccinatie bewijs

25-01-2022 16:05 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt in april vorig jaar 2x pfizer gehad en je neemt voorlopig geen booster, dan vervalt vanaf 1 februari je vaccinatie bewijs , dat is me duidelijk

Stel dat je dan in mei weer een prik neemt moet je dan 1 prik of meer om een bewijs te krijgen ?
Ik hoop dat iemand die weet en het niet gokt
Alle reacties Link kopieren
Hij vervalt in NL toch 9 maanden na je 2e prik? dat hoeft toch niet 1 feb te zijn dan of bedoel je voor buitenland? of heb ik weer wat gemist?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee…maar groot gelijk dat je het afwacht… want ze zetten een kunstmatige booster (die 8 weken effectief werkt, bron 136st omt advies.) hoger dan natuurlijke immuniteit als je het ooit door hebt gemaakt. Terwijl dan je immuunsysteem het dan altijd deels, zal herkennen. ( je kan nog ziek worden) beleid is echt krankzinnig. ( ben overigens wel gevaccineerd voor als iemand wappie weg gezet wordt….
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Zit er ook aan te denken om de volgende prik in mei te halen ipv de booster.
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
25-01-2022 16:13
Hij vervalt in NL toch 9 maanden na je 2e prik? dat hoeft toch niet 1 feb te zijn dan of bedoel je voor buitenland? of heb ik weer wat gemist?
Ze zegt toch ‘stel dat je in april
vorig jaar’… dan vervalt het dus per 1 februari.
Alle reacties Link kopieren
Na de booster blijft het voorlopig ‘oneindig’ geldig. Dus waarom zou je voor 2 of 3 maanden je een hoop gedoe op de hals halen.

Verder is het nogal een hypothetisch verhaal omdat verreweg de meeste mensen pas ergens rond de zomer volledig gevaccineerd waren.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er geen 2G beleid is, is er niks aan de hand toch?
En in het buitenland (Oostenrijk, Italië, Frankrijk bijv.) geldt wel een 2G beleid, met 180 dagen max geldig (laatste vaccin of 'genezen') vanaf 1 februari. Dus met reizen zul je wel moeten qua extra vaccin. Maar in NL maakt die max geen zak uit zolang er geen 2G beleid is.
Alle reacties Link kopieren
Precies per 1 feb veranderen de regels

Dus mijn qr is dan verlopen

Ik wil nog wachten maar stel dat na een aantal maanden alsnog een vaccinatie bewijs wil, heb je dan weer meerdere prikken nodig of volstaat 1 prik
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
25-01-2022 16:18
Na de booster blijft het voorlopig ‘oneindig’ geldig. Dus waarom zou je voor 2 of 3 maanden je een hoop gedoe op de hals halen.
Dat geloof je toch zeker niet ?
Alle reacties Link kopieren
Als ik de booster niet neem mag ik dus per 1 feb vrij weinig
En dat zal steeds erger worden
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
25-01-2022 16:20
Zolang er geen 2G beleid is, is er niks aan de hand toch?
En in het buitenland (Oostenrijk, Italië, Frankrijk bijv.) geldt wel een 2G beleid, met 180 dagen max geldig (laatste vaccin of 'genezen') vanaf 1 februari. Dus met reizen zul je wel moeten qua extra vaccin. Maar in NL maakt die max geen zak uit zolang er geen 2G beleid is.
Het maakt dus heel veel uit , geen booster = niks mogen
Alle reacties Link kopieren
Maar goed , weet iemand het antwoord op mijn vraag?
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
25-01-2022 16:22
Als ik de booster niet neem mag ik dus per 1 feb vrij weinig
En dat zal steeds erger worden

Was je echt al op 1 april 2x gevaccineerd met Pfizer dan? De meeste mensen pas veel later. Ikzelf eind juni, partner in juli dus we hebben dan nog tot april/mei voordat de QR code zou vervallen. Wij zijn veertigers trouwens, dus als jij al zo vroeg volledig gevaccineerd was, dan ben je of vrij oud, of werk je in de zorg. In beide gevallen zou ik dan gewoon een booster halen..
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
25-01-2022 16:23
Het maakt dus heel veel uit , geen booster = niks mogen
Iets met keuzes en consequenties
Alle reacties Link kopieren
De Rijksoverheid zegt dit voor buitenland:

Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.

Ik lees dus 1 extra prik.

Binnen Nederland is je bewijs nu digitaal nog oneindig geldig, pas als de nieuwe regels gaan gelden wordt daar meer over bekend. Het lijkt mij logisch als hetzelfde zou gaan gelden als voor het buitenland, zeker omdat ze ook die 9 maanden voor binnen- en buitenland gelijk lijken te willen trekken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m=redirect
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 25-01-2022 16:31
24.69% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
25-01-2022 16:21
Dat geloof je toch zeker niet ?
Voorlopig wel in elk geval.

En aangezien het naar epedemisch gaan ipv pandemisch verwacht ik daar verder ook niet zoveel problemen meer mee over een maand of wat.
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
25-01-2022 16:23
Het maakt dus heel veel uit , geen booster = niks mogen
We hebben een 3G beleid, geen 2G beleid. Dus of gevaccineerd, of getest. Dus dan maakt het toch geen zak uit? Als je geen booster wilt, zul je je dus moeten laten testen. Kan je nog steeds overal heen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uitziet maakt het voor je QR-code niet uit, ik heb een familielid wat zorgmedewerker is, bij de gewone vaccinatie een van de eersten die gevaccineerd werd (in de 1e 2 weken ofzo), maar de boostercampagne kwam voor haar pas na de 9 maanden, voor haar was 1 prik voldoende.
Wat betreft immuniteit, zolang je 'jong & gezond' bent zal het wel loslopen, heb je een verminderde immuniteit dan doet dit mogelijk/waarschijnlijk wel wat met je afweersysteem en heb ondervind je daar mogelijk gevolgen van bij een besmetting.

Bovendien, dansen met Janssen is niet meer, dus na je booster moet je dan nog 2 weken wachten op je nieuwe QR code.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
25-01-2022 16:29
De Rijksoverheid zegt dit voor buitenland:

Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.

Ik lees dus 1 extra prik.

Binnen Nederland is je bewijs nu digitaal nog oneindig geldig, pas als de nieuwe regels gaan gelden wordt daar meer over bekend. Het lijkt mij logisch als hetzelfde zou gaan gelden als voor het buitenland, zeker omdat ze ook die 9 maanden voor binnen- en buitenland gelijk lijken te willen trekken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m=redirect
Maar helaas is er geen eenduidig (Europees) beleid en zijn er dus landen die 6 maanden aanhouden en niet 9 per 1 februari.
Alle reacties Link kopieren
Of je best doen om Omikron te krijgen, dan heb je weer een herstelbewijs :)
.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
25-01-2022 16:29
De Rijksoverheid zegt dit voor buitenland:

Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.

Ik lees dus 1 extra prik.
Ah dankje! Daar heb ik wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
25-01-2022 16:22
Als ik de booster niet neem mag ik dus per 1 feb vrij weinig
En dat zal steeds erger worden
Hoezo? Je kan toch testen voor toegang?

*Nevermind, het gaat dus om reizen.
Heb je wel een vraag, of wil je gewoon lekker even schoppen?

Haal gewoon die booster joh, even een dag een zere arm en je bent weer klaar.

Anekdotisch en n=1 en zo, maar mijn zus is op dit moment als enige thuis niet besmet met omikron. Zij had ook als enige al een ingewerkte booster (kinderen zijn 12-18 en man was pas nèt geprikt).
Alle reacties Link kopieren
Esmeralda9 schreef:
25-01-2022 16:22
Als ik de booster niet neem mag ik dus per 1 feb vrij weinig
En dat zal steeds erger worden
Idd maar echt geen juiste motivatie om een booster te gaan halen lijkt mij!
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
25-01-2022 16:40
Heb je wel een vraag, of wil je gewoon lekker even schoppen?

Haal gewoon die booster joh, even een dag een zere arm en je bent weer klaar.

Anekdotisch en n=1 en zo, maar mijn zus is op dit moment als enige thuis niet besmet met omikron. Zij had als enige al een ingewerkte booster (kinderen zijn 12-18 en man was pas nèt geprikt).
Tja, je kan ook juist blij zijn als je omikron krijgt. Ik wel in elk geval, heb er geen klachten van en kan weer een hele tijd vooruit zonder prik. Terwijl mijn zus nu gevloerd is door de booster. En misschien is die weerstand door omikron wel beter en/of langduriger dan die door een vaccin, maar dat is natuurlijk puur giswerk en wishful thinking.
impala wijzigde dit bericht op 25-01-2022 16:46
5.03% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven