Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Welk vaccin herhaalprik

03-01-2023 12:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een besmetting 3 maanden geleden wil ik een herhaalprik. Wel met Phizer want daar reageer ik goed op, booster was `moderns en daar ben ik paar dagen hangerig en misselijk van geweest. Landelijk nr gebeld maar die willen niet zeggen op welke locatie ze wat geven. Maar ze houden rekening met je wens???? Iemand enig idee waar in de ring Zwolle-Deventer-Apeldoorn phizer gegeven wordt/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben alleen maar geprikt met Pfizer (eerste twee vaccinaties en daarna tweemaal booster).

De eerste twee prikken geen enkele last gehad, maar van beide boosters goed ziek geweest (flinke koorts, spierpijn). Dus dat kun je van Pfizer net zo goed krijgen, ook al had je eerder geen last.
Alle reacties Link kopieren Quote
je kunt op je formulier aangeven, dat je erge bijwerkingen had van Moderna
en dan vragen om Pfizer

Opvallend trouwens, meestal is het andersom
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar weken geleden de booster gehad en mocht niet kiezen, ik kreeg Pfizer. Nu begreep ik dat als ze beiden hadden ik wel zou mogen kiezen.

Overigens kreeg ik Pfizer omdat het heel koud was en ze daarom geen Moderna aanboden maar wel Pfizer. Ik snapte het verhaal niet helemaal omdat ik sowieso Pfizer wilde maar het lijkt dus ook nog aan de buitentemperatuur te liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oprechte vraag… waarom zou je nu een booster willen als je het zo recent nog gehad hebt? Er is geen nieuwe variant ofzo toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
03-01-2023 12:28
Oprechte vraag… waarom zou je nu een booster willen als je het zo recent nog gehad hebt? Er is geen nieuwe variant ofzo toch?
na 3 maanden een herhaalprik, is de normale termijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
03-01-2023 12:29
na 3 maanden een herhaalprik, is de normale termijn
Precies.
Alle reacties Link kopieren Quote
1 keer is genoeg
houdbaremelk wijzigde dit bericht op 03-01-2023 13:32
85.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
03-01-2023 12:29
na 3 maanden een herhaalprik, is de normale termijn
Ben je er zo vreselijk ziek van geweest ?(zou ik echt heel erg vinden!!)

Ik ben in september nog geen 24 uur ‘ziek’ geweest van covid en ga daarom voorlopig zeker geen booster halen. Zeker als er geen nieuwe variant is🤷🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
03-01-2023 12:34
Ben je er zo vreselijk ziek van geweest ?(zou ik echt heel erg vinden!!)

Ik ben in september nog geen 24 uur ‘ziek’ geweest van covid en ga daarom voorlopig zeker geen booster halen. Zeker als er geen nieuwe variant is🤷🏻‍♀️
maar dat vraagt TO niet
we gaan niet weer een anti-vaccin-topic beginnen
daar zijn er wel genoeg van
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
03-01-2023 12:35
maar dat vraagt TO niet
we gaan niet weer een anti-vaccin-topic beginnen
daar zijn er wel genoeg van
Ik ben zeker niet anti vaccin hoor! Met een nieuwe variant haal ik er met liefde weer een.

Ik ben oprecht benieuwd🙂

Overigens was ik zelf ook juist van de eerste twee moderna prikken een paar dagen van de kaart (erger dan de besmetting helaas😬)
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is het leeftijdsgebonden: als je ouder bent dan 45 krijg je de booster/herhaalprik van Moderna, daaronder Pfizer.

Mijn man is 45+ en heeft de basisreeks met Pfizer gehad en daarna twee keer Moderna, en ik ben 45- en heb vier keer Pfizer gehad.

Bij de locatie waar ik was, was trouwens geen mogelijkheid tot onderhandelen, en ik woon in de regio die jij noemt.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
03-01-2023 12:36
Ik ben zeker niet anti vaccin hoor! Met een nieuwe variant haal ik er met liefde weer een.

Ik ben oprecht benieuwd🙂

Overigens was ik zelf ook juist van de eerste twee moderna prikken een paar dagen van de kaart (erger dan de besmetting helaas😬)
op dit moment is BQ1-variant dominant (het is een onderversie van Omicron)
Deze variant is dominant pas sinds ongeveer eerste helft november, dat is langer geleden dan 3 maanden
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... /varianten
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
03-01-2023 12:36
Ik ben zeker niet anti vaccin hoor! Met een nieuwe variant haal ik er met liefde weer een.

Ik ben oprecht benieuwd🙂

Overigens was ik zelf ook juist van de eerste twee moderna prikken een paar dagen van de kaart (erger dan de besmetting helaas😬)
En jij hebt zelf niet kunnen bedenken dat je van de besmetting maar relatief weinig klachten had OMDAT je al 2 vaccinaties hebt gehad.
Sorry off-topic maar ik kon het even niet laten.
En nu weer verder met de vraag van TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hebben overal pfizer, omdat daarmee iedereen onder de 45 wordt ingeënt. Moderna hebben ze niet overal. Dus als je juist pgizer wil kun je overal naar toe. (en dan inderdaad expliciet aangeven dat je hevige bijwerkingen had van moderna, dan kun je in overleg met de aanwezige arts pfizer krijgen).
Ik zal mij sowieso niet laten vaccineren.

Maar als de overheid wil dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren dan lijkt mij het minste wat je als overheid kan doen de mensen zelf laten kiezen welk vaccin ze willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
03-01-2023 13:22
Ik zal mij sowieso niet laten vaccineren.

Maar als de overheid wil dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren dan lijkt mij het minste wat je als overheid kan doen de mensen zelf laten kiezen welk vaccin ze willen.
Wat fijn dat je dat even komt melden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
03-01-2023 12:26
je kunt op je formulier aangeven, dat je erge bijwerkingen had van Moderna
en dan vragen om Pfizer

Opvallend trouwens, meestal is het andersom
Nee hoor. Ik kreeg als eerste prikken twee keer moderna, toen was dat nog wel de volle dosering, tegenwoordig geven ze de helft. Maar eigenlijk iedereen die ik ken is van de tweede moderna echt héél ziek geweest. Hoge koorts tot 40 graden, spierpijn,… zo ook ik. Pfizer nergens last van. Van de laatste “nieuwe variant” booster pfizer overigens wel, een beetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de strippenkaart al aardig vol...
1e prik AstraZeneca
1x besmetting Alpha variant
2e prik AstraZeneca
1x besmetting Delta
1x booster Phizer
1x besmetting Omikron
1x herhaalprik Moderna

Van de besmetting met Alpha heb ik het meeste last gehad. Dat was logisch want ik was pas voor de helft gevaccineerd. Daar ben ik echt een paar weken goed ziek van geweest. Van de Moderna spuit heb ik een dag spierpijn en een niet fit gevoel gehad, maar dat was veel minder heftig dan de besmettingen. Maar overleg gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
03-01-2023 13:33
Nee hoor. Ik kreeg als eerste prikken twee keer moderna, toen was dat nog wel de volle dosering, tegenwoordig geven ze de helft. Maar eigenlijk iedereen die ik ken is van de tweede moderna echt héél ziek geweest. Hoge koorts tot 40 graden, spierpijn,… zo ook ik. Pfizer nergens last van. Van de laatste “nieuwe variant” booster pfizer overigens wel, een beetje.
je hebt gelijk, ik draai ze om
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
03-01-2023 13:22
Ik zal mij sowieso niet laten vaccineren.

Maar als de overheid wil dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren dan lijkt mij het minste wat je als overheid kan doen de mensen zelf laten kiezen welk vaccin ze willen.
maar dan moet je eerst je hele bevolking medicijnen laten studeren
Lijkt me wat omslachtig
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt even op de site van de GGD in jouw regio kijken. Op de site van die in mijn regio staat dat ze op alle locaties met Pfizer prikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle tips! Ik ben idd 45+. Zal de ggd site even checken. Ik ken veel mensen die weer ziek zijn dus ik neem gewoon een herhaalprik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel beroerd geweest van Moderna, daarom daarna Pfizer gehad. Dit kun je gewoon aangeven en daar houden ze rekening mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlaginvaas schreef:
03-01-2023 14:19
Dank voor alle tips! Ik ben idd 45+. Zal de ggd site even checken. Ik ken veel mensen die weer ziek zijn dus ik neem gewoon een herhaalprik.

Dat is misschien wel heel slim van je.

Ik heb, vlakvoor dat er bij mij in de wijk de griepprik werd gegeven, een flinke griep gehad. Ik heb toen, wat later dan de anderen, toch nog een griepprik gehaald. Twijfelde wel omdat ik het al had gehad, maar ben er achteraf toch wel heel blij mee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven