Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Welk vaccin herhaalprik

03-01-2023 12:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een besmetting 3 maanden geleden wil ik een herhaalprik. Wel met Phizer want daar reageer ik goed op, booster was `moderns en daar ben ik paar dagen hangerig en misselijk van geweest. Landelijk nr gebeld maar die willen niet zeggen op welke locatie ze wat geven. Maar ze houden rekening met je wens???? Iemand enig idee waar in de ring Zwolle-Deventer-Apeldoorn phizer gegeven wordt/
Alle reacties Link kopieren Quote
In principe krijg je als je 45+ bent Moderna, en iedereen die jonger is dan 45 jaar Pfizer. Dit is omdat de risico's op ernstige bijwerkingen onder de 45 jaar bij Moderna iets hoger zijn (zoals een ontstoken hartzakje).

Overigens is het heel normaal dat je er een paar dagen moe en hangerig van bent, dat betekent dat je immuunsysteem hard aan het werk is om antistoffen te maken. Een verzoek om Pfizer kan vast wel, maar die vervelende bijwerkingen zijn juist een goed teken en dat betekent dat de boosterprik werkt. Hoe vervelend ook. Het klinkt niet alsof je een extreme reactie hebt gehad de vorige keer?
Pimpelmeesje87 schreef:
03-01-2023 14:40
In principe krijg je als je 45+ bent Moderna, en iedereen die jonger is dan 45 jaar Pfizer. Dit is omdat de risico's op ernstige bijwerkingen onder de 45 jaar bij Moderna iets hoger zijn (zoals een ontstoken hartzakje).

Overigens is het heel normaal dat je er een paar dagen moe en hangerig van bent, dat betekent dat je immuunsysteem hard aan het werk is om antistoffen te maken. Een verzoek om Pfizer kan vast wel, maar die vervelende bijwerkingen zijn juist een goed teken en dat betekent dat de boosterprik werkt. Hoe vervelend ook. Het klinkt niet alsof je een extreme reactie hebt gehad de vorige keer?

Nou dan kunnen we het vaccineren van baby's wel stoppen want die vaccinaties werken blijkbaar niet want die hebben geen tot weinig bijwerkingen.

Bijwerkingen zeggen niets over het wel oglf niet wetkxaam xijn van de vaccinatie

(
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
03-01-2023 14:49
Nou dan kunnen we het vaccineren van baby's wel stoppen want die vaccinaties werken blijkbaar niet want die hebben geen tot weinig bijwerkingen.

Bijwerkingen zeggen niets over het wel oglf niet wetkxaam xijn van de vaccinatie

(
Ik snap je aanname niet, maar laten we het even bij de vraag van TO houden.
Jij stelt toch dat moderna een goede/ betere keus is voor to omdat die goed werkt omdat ze bijwerkingen heeft en deze dus effectief is. Zodat ze noet om Pfizer hoeft te vragen. Maar dat is wat to wil.

Aangezien bijwerkingen niets zeggen over de werking kan ze dus net zo goed. Pfizer nemen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeten terug te koppelen maar ik heb Phizer gehad….geen enkele bijwerking dus heel blij!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven