Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Willen we dit dan?

28-11-2021 11:09 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit Duitsland (München & Berlijn) en wat mij bij terugkomst opvalt is dat Nederland weer heerlijk aan het discussiëren is :lol:

Dat is een goede Nederlandse traditie, overal over klagen, waarom gaan de scholen niet dicht, waarom moet mijn kind een mondkapje op en iedereen moet thuiswerken maar er staan weer record files.

Maar willen we dan een Duitse model (meer druk op de ketel)

Wat voorbeelden:


Afbeelding
.
In het openbaar vervoer controles op QR code (3 G) je moet getest, gevaccineerd of genezen zijn en anders zetten ze je het eerste station er uit.

Afbeelding
.
Veel restaurants hebben zelf ingevoerd dat ongevaccineerden NIET welkom zijn, officieel is het 3 G maar in veel horeca gelegenheden nemen ze geen genoegen met "getest"

Afbeelding
.
In supermarkten geen toegang met sjaaltjes, leuke fantasie mondkapjes etc. alleen met een medisch masker al moet ik zeggen dat ze daar niet overal streng op controleren (ligt aan de manager)

Afbeelding
.
Dat was dan wel weer aardig, na het tonen van mijn QR code in de U Bahn kreeg ik een medisch mondmasker omdat mijn "koetjes en schaapjes" masker niet volstond.



Verder voeren ze een discussie om net als in Oostenrijk vaccineren te verplichten.

Wat vinden jullie hier van?
Horecaondernemers die eigenhandig niet gevaccineerden weigeren.

Controles in het openbaar vervoer en mensen zonder QR de volgende halte uitzetten.



TO trapt af:

Ik sta er gemengd in, ik ben tegen vaccinatieplicht maar denk dat met de "drang" van de 2 G maatregel de vaccinatiegraad wel verder omhoog gaat.

De medische mondkapjes regel is wel te verdedigen, die sjaaltjes en doekjes (gebruik ik ook) werken nauwelijks.
OR code verplichten in het OV vind ik niet oké , er is nergens gebleken dat het OV een grote besmettingsbron is en mensen zijn er voor woon - werkverkeer van afhankelijk dus daar ingrijpen lijkt me niet nodig.

Graag jullie zeer gewaardeerde mening :yes:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er een stuk minder geklaagd zou worden als de regels duidelijk en bewezen effectief zijn. Iedereen is klaar met het jojo beleid van dit stelletje prutsers.
Van mij mag het strenger. Om een voorbeeld te geven heb ik me lang zelf moeten beschermen op het werk. Over het huidige verloop moet ik nog zien.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
28-11-2021 11:16
Ik denk dat er een stuk minder geklaagd zou worden als de regels duidelijk en bewezen effectief zijn. Iedereen is klaar met het jojo beleid van dit stelletje prutsers.
Ach welnee, ieder land kloot maar wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat we uiteindelijk naar een drieG-uurtje in het OV gaan. En dat ook in winkels.

Dan ontzeg je niets, maar kun je wel scheiden. En daar kies je dan dus voor.

Tenzij we door een nieuwe variant terug bij af zullen zijn.

Ik vind het juist raar om te stellen dat 2G écht beter is, maar op de plekken waar mensen geen keuze hebben (het OV) het niet in te voeren.

Maar dan moet 2G wel duidelijk bewezen beter en veiliger zijn, ik vind dat een scheiding afdwingen om via indirecte dwang mensen zich te laten vaccineren niet oké.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Superstreng zijn ze daar in Duitsland. Jammer dat het geen ene fuck uitmaakt, want ook daar zijn er recordaantallen besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
Ja graag. Ik had graag gewild dat de volksgezondheid van de Nederlanders voorop had gestaan ipv. de economie.
En het boem-is-ho coronabeleid dat hier wordt gevoerd. En dat hier ook FFP2 maskers gemeengoed waren onder bevolking en thuiszorg.

(Je moet bedenken dat de totale vaccinatiegraad in Duitsland lager ligt dan hier en dat ze die op deze manier omhoog proberen te krijgen).
Klinkt alsof er daar een hoop meer mensen, ondernemers en organisaties eigen verantwoordelijkheid nemen. Ik vind dat je als ondernemer binnen de regels zelf best strenger zou moeten mogen zijn en ongevaccineerden weigeren, het gaat tenslotte ook om de gezondheid van jezelf en je personeel.

Dat schuurt wel met de privacy van bezoekers / gebruikers: welke informatie zou te lezen moeten zijn in een QR? Alleen dát je aan een van de 3 G’s voldoet? Of ook aan welke? En moet daar verschil in zijn voor de ontvangende (controlerende) partij? Dat laatste wordt bij een gemengd 2G / 3G beleid sowieso noodzakelijk.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 28-11-2021 11:29
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in Duitsland en ik vind de aanpak daar juist wel fijn, omdat het inderdaad duidelijk is. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik iemand ben die heel goed gedijd in het volgen van regels en heel chagrijnig wordt wanneer mensen om mij heen niet diezelfde maatstaf hanteren.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
2G in het OV zou wel een effectieve manier zijn om de bewegingsvrijheid van ongevaccineerden sterk te beperken. Of dat gewenst / noodzakelijk is is een aparte discussie.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
28-11-2021 11:27
2G in het OV zou wel een effectieve manier zijn om de bewegingsvrijheid van ongevaccineerden sterk te beperken. Of dat gewenst / noodzakelijk is is een aparte discussie.
Wel vanuit het oogpunt van mensen die kwetsbaarder zijn en afhankelijk van het ov.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
28-11-2021 11:23
Superstreng zijn ze daar in Duitsland. Jammer dat het geen ene fuck uitmaakt, want ook daar zijn er recordaantallen besmettingen.
Dit klopt niet voor het gedeelte van Duitsland dat uit voormalig West Duitsland bestaat. Ik wilde de hele kaart plakken maar dat lukt me niet:

https://innovationorigins.com/nl/corona ... cember-in/
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
28-11-2021 11:27
2G in het OV zou wel een effectieve manier zijn om de bewegingsvrijheid van ongevaccineerden sterk te beperken. Of dat gewenst / noodzakelijk is is een aparte discussie.
Dan pakken de meesten de auto en wordt het weer drukker op de weg.

Moet allemaal niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
28-11-2021 11:33
Dan pakken de meesten de auto en wordt het weer drukker op de weg.

Moet allemaal niet gekker worden.
Juist niet. Als (niet vaak en voorlopig weer helemaal niet) ik nu naar mijn werk ga, is het met de auto. Bij 2G (en lagere besmettingscijfers dan nu)zou ik het ov wel weer aandurven, en ik ben denk ik niet de enige, aan de drukte op het parkeerterrein op mijn werk te zien.
De wappies die geen QR code kunnen laten zien, vormen we veel kleinere groep dan de mensen die dat wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
28-11-2021 11:23
Superstreng zijn ze daar in Duitsland. Jammer dat het geen ene fuck uitmaakt, want ook daar zijn er recordaantallen besmettingen.
Het maakt geen ene fuck uit omdat de niet gevaccineerden zo een grote impact op de R hebben. Gevaccineerden hebben maar 10% impact op de R. Wij hebben niet minder maatregelen van dit soort nodig, maar helaas meer. Door de ongevaccineerden.
Voor wie nu naar een bron schreeuwt:https://www.zeit.de/gesundheit/2021-11/ ... -interview. Helaas betaalmuuur
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vooral prettig dat ze vlak over de grens in de horeca controleren zonder checkapp, althans ik heb hem niet gezien.

Dus gewoon je persoonsgegevens bij de papieren of telefonische QR code/vaccinatiebewijs naast je ID leggen, en niks scannen. Tot voor kort was het gele boekje daar ook nog overal geldig als vaccinatiebewijs.

https://www.berliner-zeitung.de/news/co ... -li.197258
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
28-11-2021 11:37
Juist niet. Als (niet vaak en voorlopig weer helemaal niet) ik nu naar mijn werk ga, is het met de auto. Bij 2G (en lagere besmettingscijfers dan nu)zou ik het ov wel weer aandurven, en ik ben denk ik niet de enige, aan de drukte op het parkeerterrein op mijn werk te zien.
De wappies die geen QR code kunnen laten zien, vormen we veel kleinere groep dan de mensen die dat wel kunnen.
Maar ook 'wappies' hebben banen waarmee ze de economie ondersteunen.

Maar ik laat jullie in de zoveelste bash topic op de corona pijler. Ook een manier om een regenachtige zondag door te komen.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
28-11-2021 11:32
Dit klopt niet voor het gedeelte van Duitsland dat uit voormalig West Duitsland bestaat. Ik wilde de hele kaart plakken maar dat lukt me niet:

https://innovationorigins.com/nl/corona ... cember-in/
Klopt. Hoe meer rechtse kiezers (oosten) en hoe meer alternatieve geneeswijze shit (zuiden) des te erger. Ik zit gelukkig niet daar, maar in een "normaal" deel van het land. Wij importeren sinds een paar dagen mensen uit die regio's naar onze klinieken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen zin om een mening met argumenten te bedenken bij elk regeltje dat er wel of niet is of misschien komt, of in andere landen geldt. Ik heb wel wat beters/leukers te doen.
Verder ga ik ook helemaal niet zeggen of iets me wel of niet nodig lijkt. Ik ben geen beleidsmaker, ik heb geen overzicht, ik sta niet in direct contact met het OMT, ik weet niet precies hoe het allemaal zit dus wie ben ik dan om te zeggen of iets nodig is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij vooral opvalt is dat volgens de berichten 80% gevaccineerd is. Dus het gegil om vrijheid (van het niet vaccineren) komt vooral van de laatste 20%.

Los van mijn persoonlijke prikmening: als je 2G invoert bereik je weinig. Ik was op verschillende plekken afgelopen weken. In het OV keurig mondkapjes, in de winkels ook. Voor de lunch een restaurantje in ging niet, bomvol. Kortom, blijkbaar gaat het leven voor die 80% gewoon lekker door.

Maar ja. die hoor je verder niet. Want schapen en belachelijk enzo.

Dus van mij mogen ze. Liever de 2G en daarmee 20% eruit mikken dan weer alles dicht zo vlak voor kerst. Laat die 20% maar mopperen en schelden, dat mag. Maar die 2G regel zal uiteindelijk de horeca en kleinere ondernemers meer helpen dan een lockdown.

(die mij persoonlijk niet boeit, ik krijg mijn tijd thuis prima om).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deel van de stille meerderheid in Duitsland (tenminste in deze hoek), denk ik. Iedereen gevaccineerd in mijn kring (ook werk zoveel ik weet) en niemand vind 2G en controle erg. Ik heb nog twee activiteiten, waar iedereen 2G is EN vrijwillig vóór de activiteit test.
En waar inmiddels iedereen met pijn in zijn hart toch maar een vaccinatieplicht steunt. Er is alles uit de kast getrokken, en nu is het klaar met die onzin van individuele vrijheid boven algemeen belang in deze uitzonderlijke noodsituatie.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
28-11-2021 11:53
Ik heb helemaal geen zin om een mening met argumenten te bedenken bij elk regeltje dat er wel of niet is of misschien komt, of in andere landen geldt. Ik heb wel wat beters/leukers te doen.
Verder ga ik ook helemaal niet zeggen of iets me wel of niet nodig lijkt. Ik ben geen beleidsmaker, ik heb geen overzicht, ik sta niet in direct contact met het OMT, ik weet niet precies hoe het allemaal zit dus wie ben ik dan om te zeggen of iets nodig is of niet.
Dat zie je hier veel op het forum. Mensen die wel even gaan verzinnen hoe we uit deze crisis komen gekleurd met eigen emoties en frustraties, totaal niet constructief.
Sjaantje37 schreef:
28-11-2021 11:33
Dan pakken de meesten de auto en wordt het weer drukker op de weg.

Moet allemaal niet gekker worden.

Maar dan mengen bewust ongevaccineerden niet meer met anderen in het OV en blijft dat relatief veilig voor anderen die zich niet optimaal kúnnen beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijken die regels ook wel fijn, ik zou het niet erg vinden als NL dit overneemt..
merano schreef:
28-11-2021 11:43
Ik vond het vooral prettig dat ze vlak over de grens in de horeca controleren zonder checkapp, althans ik heb hem niet gezien.

Dus gewoon je persoonsgegevens bij de papieren of telefonische QR code/vaccinatiebewijs naast je ID leggen, en niks scannen. Tot voor kort was het gele boekje daar ook nog overal geldig als vaccinatiebewijs.

https://www.berliner-zeitung.de/news/co ... -li.197258


De Nederlandse nationale QR toont bewust minimale informatie vanwege de privacy. In de internationale kun je ook zien welk vaccin iemand gehad heeft en op welke datum. In de nationale niet en dat zou ik persoonlijk prettig vinden als dat wèl gewoon zichtbaar was.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 28-11-2021 12:04
7.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven