Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zo bang voor code zwart

26-10-2020 20:16 42 berichten
Ik ben sinds begin dit jaar al erg veel met mijn Corona angsten. Ondanks mijn gesprekken met mijn huisarts en oxazepam lukt het mij niet om rust te vinden.

Ik las juist op een ander topic dat Diederik Gommers code zwart verwacht op korte termijn.
Mijn maag draait daar helemaal van om.
Ik ben zo bang dat er dan nog meer mensen doodgaan en er geen plek is als je een ongeluk krijgt.
Hoe ga ik om met deze angst? Ik hoop zo enorm op een lockdown zodat het zwarte scenario niet gaat plaatsvinden.
Wie heeft er tips om rustiger te worden?
Dank jullie wel voor de moeite.
Ik begrijp niet precies waar je bang voor bent, ben je bang dat je geen medische hulp kan krijgen indien nodig?

Het is ook gewoon een hele enge situatie.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips hier want het is ook een hele enge situatie.
Enige wat je kan doen is hopen dat het snel voorbij is maar dat zal niet zo zijn.
Misschien is het beter om hier even niet te lezen want er zijn meer mensen bang en dat versterkt wellicht jouw angst.

Zoek afleiding vooral en probeer er niet te veel mee bezig te zijn hoe moeilijk dat ook is.

Diederik had het over eind november dus er is nog tijd om iets aan de situatie te doen!

Ik hoop dat het je lukt om afleiding te zoeken :heart:
Ik las juist op een ander topic

Hiermee stoppen.
Het continu blijven lezen en zoeken naar meer en meer info maakt niet dat je je beter gaat voelen
Alle reacties Link kopieren
Winterhaasje: ook dit gaat weer voorbij.

Voor je het weet maak je je weer druk om het beurtbalkje bij de LIdl.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je zo bang bent. Opmerkingen als: "je hebt er zelf geen invloed op" zijn absoluut waar, maar ik vermoed dat je dat stadium al voorbij bent?

Misschien is het dan een idee om alle nieuwsmedia en fora en andere sites mbt corona rigoureus te blokkeren? Er zijn apps die websites kunnen blokkeren of wellicht heel internet tijdelijk blokkeren? Geen nieuws kijken, geen actualiteiten programma's, geen kranten lezen, geen radio. Alleen series op Netflix kijken. De wereld draait ook wel verder als jij niet van alles op de hoogte bent en soms is struisvogel spelen best handig :)

Dit heb ik zelf in maart gedaan toen ik ook heel onrustig werd van alle nieuwsberichten en "nieuws"berichten. Dat was afkicken, maar achteraf was ik er heel blij mee.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Een lockdown gaat deze ramp niet oplossen.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
26-10-2020 20:33
Een lockdown gaat deze ramp niet oplossen.
Jawel.
Even geen social media meer lezen, het nieuws ook even laten voor wat het is.
Erin blijven geloven dat het goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er niet zoveel mee. Loslaten is een manier, maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit totaal niet. Ik vertrouw op mijn ijzersterke zelf en heb ik pech dan heb ik pech. Eens moet ik dood en Covid is een van de vele manieren. Een andere dood lijkt mij waarschijnlijker overigens. Of geen dood maar een heel naar lang armoedig leven in afzondering is ook mogelijk.

De mensheid is nooit goed geweest in voorspellen. Alle oude beschavingen zijn tenslotte geëindigd dus waarom deze niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Beste TO: wellicht heb je hier wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=s0f2jJHxEHI
Alle reacties Link kopieren
Heh bah... wat naar voor je!!
Zijn al heel veel adviezen en tips gegeven... Dus geef ik je een virtuele knuffel!!
Ze zullen er alles aan doen om code zwart te voorkomen. Dan is er allang een lockdown hoor.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
26-10-2020 20:31
Winterhaasje: ook dit gaat weer voorbij.

Voor je het weet maak je je weer druk om het beurtbalkje bij de LIdl.
Nou ja, dit.
Maak je niet druk, echt niet nodig. Misschien word je ziek, zou kunnen, en dan knap je weer op.
Lees een mooi boek of kijk een fijne vrolijke serie en laat dat hele internet gewoon lekker met rust. Het brengt je niks, dat gepieker.
Als je dagelijks een keer NOS checkt heb je info zat. En verder lekker veel naar buiten, fietsen of wandelen, binnen gezellig maken, muziekje aan..
Het is een voor iedereen vervelende situatie maar grote angst is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ongeacht alle kleuren van de regenboog: het leven gaat gewoon door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh en als je naar de cijfers kijkt, kijk dan naar het aantal ic opnames/overledenen niet perse naar het aantal besmettingen, want dat aantal is zo hoog daar wordt je vanzelf bang van. Ik kijk naar de cijfers onder de streep en vergelijk ze met de cijfers van de eerste golf. Dat helpt mij om het in perspectief te zien.
Zal wellicht niet helemaal kloppen maar het helpt mij wel om er kalm onder te blijven.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-10-2020 20:40
Ik herken dit totaal niet. Ik vertrouw op mijn ijzersterke zelf en heb ik pech dan heb ik pech. Eens moet ik dood en Covid is een van de vele manieren. Een andere dood lijkt mij waarschijnlijker overigens. Of geen dood maar een heel naar lang armoedig leven in afzondering is ook mogelijk.

De mensheid is nooit goed geweest in voorspellen. Alle oude beschavingen zijn tenslotte geëindigd dus waarom deze niet.
:-D
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je die angst. Ik heb een tijdje klachten gehad die bij hypochondrie horen, en daar hoorde ook veel angst bij. Ik ben daar gelukkig wel van af gekomen en als mijn gedachtes weer in rondjes gaan dan focus ik mij op iets positiefs, doe wat ademhalingsoefeningen en ga lekker een eind wandelen met een vriendin.

Een paar concrete tips.
- ga niet continue op internet zoeken naar informatie. Probeer hierin echt streng te zijn naar jezelf en doe dit niet. Dit wakkert je angst alleen aan.
- ga buiten bewegen, fietsen, wandelen. Op deze manier maak je je hoofd leeg en werk je ook nog eens aan je conditie en weerstand.
- als je piekert helpt het om iets te doen wat veel concentratie vereist zoals een moeilijke puzzel. Je focus verschuift dan.
Wat naar dat je zo van slag bent door Corona. Wat misschien wel een troost is dat het aantal overledenen door Corona super laag vergelijken met de eerste golf. Dat de ziekenhuizen vol liggen klopt min of meer, ieder ziekenhuis houdt reservebedden aan (ook op de IC) voor spoedgevallen, dus moet jouw blindedarm er ineens uit dan kan dat nog gewoon en die situatie blijft hoe dan ook gehandhaafd. Gelukkig ben je niet alleen in deze crisis, de hele wereld lijdt er aan en we willen allemaal dat het over gaat, jouw bijdrage is om je zelf en anderen veilig te houden met afstand, mondkapje en je handenwassen en dan help je het al remmen. Gebruik dit als een mantra en bedenk dat jij, noch wij, iets kunnen afdwingen door angst of paniek te voelen.
Geen nieuws kijken, lezen, luisteren. Hoe minder, hoe beter ik me voel.

Afleiding zoeken.

Oxazepam gaat je maar even helpen, als je langdurig psychische problemen hebt die je leven beheersen kan ik je aanraden naar een psycholoog of psychiater te gaan. (Kan vast ook via Zoom ofzo) Een psychiater kan je desnoods ook medicatie voorschrijven die wel langdurig werkt.

Nogmaals, zoek afleiding!

Sterkte :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Laat de mods de Coronapijler voor je blokkeren. Als je bang bent dan moet je proberen wat afleiding te zoeken. Bedenk dat deze periode ook weer overgaat. Het komt wel goed!

Sterkte TO :hug:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Accepteer dat het is wat het is. Je kunt er niets aan veranderen. Doe wat je wilt doen, mijd de Corona-pijler en richt je op positieve dingen die je nog kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat je niet al eerder last hebt gehad van angsten en vraag me af hoe je daarmee omgegaan bent?
Tijd voor therapie?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven