Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zoon (3) koorts, wel werk geen school

27-09-2020 17:22 40 berichten
Hoi!
Mijn zoontje van 3 heeft koorts (verder geen klachten). Nu heb ik begrepen dat we niet thuis hoeven te blijven omdat zoon jonger dan 12 is...... maar dat m’n dochter niet naar school mag..... dat is toch vreemd.....🤔 dus ik mag wel naar de supermarkt met mijn dochter of haar met een vriendinnetje laten spelen... maar ze mag niet naar school!
Wat hier nou het nut van is.....
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moeten jullie allemaal thuisblijven als je zoon koorts heeft.
pamelacourson schreef:
27-09-2020 17:38
Volgens mij moeten jullie allemaal thuisblijven als je zoon koorts heeft.


Inderdaad.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gezondheid

TO blij: het heeft nut.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal thuisblijven idd
Allemaal thuisblijven is de boodschap. Dat is toch duidelijk.
Je gaat dus niet naar de supermarkt en laat je dochter ook nergens gaan spelen nu.
Alle reacties Link kopieren
Huisgenoten van een kind jonger dan 12 hoeven niet thuis te blijven als ze zelf geen klachten hebben.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... uisblijven.
Het gaat om koorts hier.
Het staat notabene in de RIVM link.
Alle reacties Link kopieren
Uit mijn link:

"Thuisblijven omdat je kind klachten heeft?
De huisgenoten van een kind met klachten dat op de kinderopvang of de basisschool zit, hoeven niet thuis te blijven als zij zelf geen klachten hebben. Ook als het kind koorts en/of benauwdheidsklachten heeft, is het niet nodig dat de huisgenoten thuisblijven.
De huisgenoten moeten wel thuis blijven als het kind positief getest wordt."

Bericht is laatst gewijzigd op 25 september.
Alle reacties Link kopieren
Dochter mag volgens mij gewoon naar school als ik de link lees. Zoon is immers pas 3.
Wij hoeven niet allemaal thuis te blijven! Staat op RIVM en ik heb ook nog even met de GGD gebeld!

We (incl. Mijn dochter) mogen weg.... alleen ze mag niet naar school.

Daarom zeg ik, vreemd! Ze mag wel van alles doen, buiten school om... maar niet naar school!
.
anoniem_64025d7a470a0 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 18:08
0.00% gewijzigd
TISO schreef:
27-09-2020 17:59
Wij hoeven niet allemaal thuis te blijven! Staat op RIVM en ik heb ook nog even met de GGD gebeld!

We (incl. Mijn dochter) mogen weg.... alleen ze mag niet naar school.

Daarom zeg ik, vreemd! Ze mag wel van alles doen, buiten school om... maar niet naar school!
Mogelijk voor het beschermen van de leerkrachten? Geen idee hoor, maar dat lijkt me het meest logische.
Dahlia74 schreef:
27-09-2020 17:58
Dochter mag volgens mij gewoon naar school als ik de link lees. Zoon is immers pas 3.
Dat is dus het gekke! Op de beslisboom van school staat dat kinderen van huisgenoten die koorts hebben, thuis moeten blijven. Daarom heb ik de GGD gebeld omdat dit tegenstrijdig is..... toen ging ze het uitzoeken en gaf ze aan dat het krom is, maar dat het klopt....
Alle reacties Link kopieren
-
dahlia74 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 18:03
0.00% gewijzigd
TISO schreef:
27-09-2020 17:59
Blijkbaar is het dus niet zo duidelijk ;-)
Ja inderdaad, die vrouw van de GGD zei dat het waarschijnlijk was ivm de economie.... je kan natuurlijk je lol op als alle ouders straks in het griepseizoen thuis moeten blijven....
Alle reacties Link kopieren
De maatregel mbt jonge kinderen is onlangs aangepast, kennelijk is de maatregel van school daar nog niet op aangepast?
LAgirl82 schreef:
27-09-2020 17:47
Allemaal thuisblijven is de boodschap. Dat is toch duidelijk.
Blijkbaar is het dus niet zo duidelijk ;-)
Dahlia74 schreef:
27-09-2020 18:04
De maatregel mbt jonge kinderen is onlangs aangepast, kennelijk is de maatregel van school daar nog niet op aangepast?
Die is wel aangepast, het is een nieuwe beslisboom. Daarom is het zo een rare tegenstelling!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
27-09-2020 17:50
Huisgenoten van een kind jonger dan 12 hoeven niet thuis te blijven als ze zelf geen klachten hebben.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... uisblijven.
Dat is dan ook pas gewijzigd. Ik zocht dat vorige week en toen moesten wij ook thuis blijven. Wat niet geheel logisch was als je ze niet test en je pas na een week gemiddeld klachten krijgt
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat dan met het volgende.
Dochter bijna 3 heeft koorts en mag morgen niet naar de opvang. Mag mijn baby dochter dan wel naar de opvang?
:'(
Maarrrrrr.... als het mag, dan hóeft het natuurlijk niet.
Voor een kind met koorts is het misschien sowieso wel prettig om gewoon thuis te zijn en niet naar de supermarkt of naar de dierentuin te hoeven.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
27-09-2020 18:44
Hoe zit dat dan met het volgende.
Dochter bijna 3 heeft koorts en mag morgen niet naar de opvang. Mag mijn baby dochter dan wel naar de opvang?
Volgens het RIVM wel.

De beslisboom ken ik niet, heb geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
TISO schreef:
27-09-2020 18:01
Dat is dus het gekke! Op de beslisboom van school staat dat kinderen van huisgenoten die koorts hebben, thuis moeten blijven. Daarom heb ik de GGD gebeld omdat dit tegenstrijdig is..... toen ging ze het uitzoeken en gaf ze aan dat het krom is, maar dat het klopt....
Staat er letterlijk dat kinderen van huisgenoten thuis moeten blijven? Want je dochter is natuurlijk geen kind van je zoon. Dus als het gaat om kinderen van bedoelen ze misschien dat als een volwassen persoon koorts heeft een kind wel moet thuis blijven en als een broert(tje) of zus(je) koorts heeft niet.. Geen idee hoor, maar dat zou ik minser gek vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven