Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen & twijfels over corona vaccin

03-12-2021 22:25 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd ben ik een corona vaccin twijfelaar geweest. Inmiddels zit mijn eerste pfizer vaccin erin (behalve lichte hoofdpijn geen bijwerkingen gehad). Mijn tweede prik is maandag. Toch heb ik er geen volledig goed gevoel bij. Desondanks ga ik mijn tweede prik wel halen, maar zou ik graag van mijn zorgen af willen. Ik zit er toch behoorlijk mee. Als ik er zo insta, dan denk ik ongetwijfeld dat er nog meer twijfelaars zijn, die wellicht net een zetje in de goede richting nodig hebben.

Zelf merk ik dat het mij erg goed helpt om mijn twijfelpunten te bespreken, zodat deze weerlegt kunnen worden. Vaak heb ik dan een "aah ja logisch" moment dat mij geruststelt. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die dit kan of wilt doen. Vandaar dit topic. Wellicht dat sommige punten die ik benoem voor sommigen van jullie dom overkomen, maar ik hoop dat we elkaar kunnen respecteren. Dit topic is een PRO vaccinatie topic, dus gelieve geen anti vaccinatie berichten hier plaatsen.

Uiteraard mogen anderen die twijfels hebben deze hier ook bespreekbaar maken.

De punten die ik zelf heb:
1. Ik maak mij zorgen over eventuele lange termijn gevolgen van het vaccin. Medische missers kunnen zich altijd voordoen. Denk aan bijv. de DES dochters. Er was in 2016 ook nog een artikel over vaccinatieschade en aansprakelijkheid van de staat in de reguliere media. Wie zegt dat dit nu met het corona vaccin ook niet gaat gebeuren? Dat achteraf blijkt dat er toch bijwerkingen uit voortkomen? Ze hebben ook pas na een tijdje de trombose en hartontstekingen ontdekt. Wie zegt dat er niet later alsnog iets ernstigs aan het daglicht komt dat ze nu nog niet weten?

2. Er gaan verhalen rond over the great reset. Als je dan kijkt naar de timing dan vind ik dit wel vreemd. Het boek kwam heel snel uit nadat corona kwam. Ik zoek hiervoor een verklaring, maar zelf kan ik dit niet verklaren. Dit roept wel vraagtekens bij mij op.
Alle reacties Link kopieren
Bel je huisarts maandag en laat je daar deskundig voorlichten door een medicus ipv hier op een forum allerlei info te vergaren.
Wat betreft punt 1, kijk even op deze website: https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... n--vaccins.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
03-12-2021 22:31
Bel je huisarts maandag en laat je daar deskundig voorlichten door een medicus ipv hier op een forum allerlei info te vergaren.
Da's een goede voor vraag 1, maar wat moet een huisarts met vraag 2?

Ik heb ook geen antwoorden op je vragen. Heb me wel laten vaccineren, omdat ik vertrouwen heb in de medische wetenschap.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wereldwijd meer dan 6 miljard prikken gezet. Dat is ongekend veel, dus de meeste bijwerkingen hebben ze inmiddels echt wel voorbij zien komen.

Op lange termijn kan altijd blijken dat dingen niet goed voor je zijn. Maar als je kijkt naar de generatie die nu in het bejaardenhuis zit, dan zijn ze gemiddeld zo’n 20 jaar ouder dan pakweg 50 jaar geleden, terwijl die generatie aan alles bloot is gesteld wat slecht is voor de mens (roken, vet eten, veel suiker, asbest… noem het maar op).

De grote reset wordt al jaren besproken. Elke keer wordt ook het eind der tijden aangekondigd. We zijn er nog. En de wereld evolueert al duizenden jaren. Dat is gewoon een natuurlijk proces en niets om bang voor te zijn.
Boarn schreef:
03-12-2021 22:31
Bel je huisarts maandag en laat je daar deskundig voorlichten door een medicus ipv hier op een forum allerlei info te vergaren.
Over the great reset?! De beste man/vrouw heeft nu inderdaad vast niets beters te doen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Als je je serieuze zorgen maakt ga je inderdaad naar je huisarts en laat je je daar voorlichten.
Over de great reset hoef je niet bang te zijn, die heb je gewoon overleefd op 15 oktober.

En punt 1, ben je nou serieus banger voor de mogelijke langere termijn bijwerkingen van een vaccin dan de mogelijke langere termijn gezondheidsschade die corona veroorzaakt?! Er worden nu door corona baby's dood geboren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je het DES hormoon, in hemelsnaam vergelijken, met een vaccinatie? Je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt. Laat je voorlichten door mensen die er voor geleerd hebben, en als je het niet begrijpt, vraag dan om uitleg. Indien nodig, keer op keer.
Alle reacties Link kopieren
Er is ook nog niet bekend wat een COVID-besmetting op lange termijn doet.
Nou ja, bij degenen die heeeel ernstig ziek geworden zijn natuurlijk wel, daar is de schade te zien. Maar hoeveel impact een (of meerdere) besmettingen over een x aantal jaar zal hebben weet je ook nog niet.

De timing van Greet reset is eigenlijk niet zo vreemd hoor. Als het bijna 40 jaar geleden was geweest was het wel verdacht dicht bij 1984 geweest. En als het 20 jaar geleden geweest zou zijn zou het wel héél handig in de buurt van de berichten over de millenniumbug geweest zijn. Wat later nabij de paniek om de mayakalender en zo kunnen we nog wel wat dramatische dingen opnoemen waarbij het uitbreken van een pandemie wel héél toevallig zou zijn.

Verder vooral eens met ga naar je huisarts voor info. Het www is vooral een plek waar je binnen drie muisklikken stervende kunt zijn aan het stoten van je teen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-12-2021 22:43
Over de great reset hoef je niet bang te zijn, die heb je gewoon overleefd op 15 oktober.

En punt 1, ben je nou serieus banger voor de mogelijke langere termijn bijwerkingen van een vaccin dan de mogelijke langere termijn gezondheidsschade die corona veroorzaakt?! Er worden nu door corona baby's dood geboren.
Oja, en natuurlijk dit. Vergeet niet wat de verwachtingen zijn over de langetermijneffecten van een corona infectie. Als je je zo stort op het onderzoeken van mogelijke gevolgen van het vaccin, verdient de andere kant natuurlijk evengoed belicht te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat vaccin , wat maar een paar druppels is, beter te overzien is dan alles wat je binnenkrijgt als je op de IC terechtkomt. Dar heb ik volgens mij een foto van gezien op fb, maar daar heb je wel een m2 voor nodig om dat uit te stallen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
03-12-2021 22:48
Hoe kun je het DES hormoon, in hemelsnaam vergelijken, met een vaccinatie? Je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt. Laat je voorlichten door mensen die er voor geleerd hebben, en als je het niet begrijpt, vraag dan om uitleg. Indien nodig, keer op keer.
Jammer deze toon.
Alle reacties Link kopieren
Die great reset, dat is alleen voor de westerse wereld? Want de derde wereld is nog helemaal niet zo verknipt dat zij al naar de volgende fase kunnen toch?

En het einde der tijden word ook al heel lang beloofd. 21 12 2012, toen zou het zover zijn, want dan hield de Maya kalender op. Nou, 10 jaar verder zijn we er nog steeds.

Het is een prachtig verdien model, voorbereiding op het einde.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel lang getwijfeld. Niet over langetermijn gevolgen. Maar simpel om de filmpjes bij wie het verkeerd uitpakte met vaccinatie. Uiteindelijk dacht ik waar wil je meer spijt van hebben. Een vaccin waar je wat last van hebt of Corona wat dodelijk uitpakt. Toen werd het een heldere keuze voor me. En ja ik heb er lang over gedaan… Heb nu prik 1 gehad, partner ook. En… nu is partner besmet met Covid. Dus prik 2 mag op zich laten wachten. Tja gelukkig hebben we 1 prik, hij is in ieder geval vers gezet denk ik dan maar... Doe het nou maar gewoon zou ik zeggen. Het heerst zo enorm, je hebt het zo te pakken. Op het werk van man 7 man besmet. Het is zo gebeurd en het is zo besmettelijk… Jij kan nog zorgen dat je die tweede prik krijgt, ik zou hem woensdag krijgen. Helaas pindakaas, hopelijk valt het allemaal mee bij ons 😅
Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime
Alle reacties Link kopieren
Des is geen vaccin maar een medicijn wat gegeven werd aan zwangere vrouwen om miskramen tegen te gaan. Net als wat het medicijn Softenon deed bij zwangerschapsmisselijkheid. Beide medicijnen werden uitgebracht rond de jaren 60 en waren niet getest op zwangere vrouwen.

Dat je onvruchtbaar word van een vaccin dat maar kort in je lijf zit is een gerucht onder twijfelaars dat hoort bij een vd vele complottheorieen.

Net als die Great Reset. Ook een complottheorie.

Dan ik ook wel denken dat de epidemie toevallig is ontstaan omdat er in december 2019 herhalingen op Belgie 1 waren te zien van de tv serie The Last Ship.

Dus neem gewoon die tweede prik en later die booster.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een gelijk gevoel had als jij, ook omdat veel mensen in m’n omgeving tegen het vaccin zijn. Er gaat veel mis informatie in de rondte dus dat maakt het niet makkelijker. Des was geen vaccin dus dat kan je inderdaad niet vergelijken en bij de Mexicaanse griepprik wisten ze de bijwerkingen ook binnen een jaar, terwijl er daar veel minder prikken van gezet zijn. Toen ik de tweede had gehad was ik opgelucht en ik zou nu ook zo een derde laten zetten. Ik vind het fijn om te weten dat ik tot op een zekere hoogte goed beschermd ben tegen het virus. Daarom heb ik ook DKTP gehad. M’n lichaam weet nu in ieder geval wat het moet doen als het het virus tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je zorgen over de lange termijn gevolgen tgv een corona besmetting?

Vaccinaties moeten aan zeer strenge voorwaarden voldoen. Net zoals alle andere medicatie.
Vraag 2:

Ik vind dit wel een aardig stukje daarover: https://www.skepsis.nl/blog/2021/05/great-reset/

Je moet ook weten dat het WEF elke jaar een conferentie houdt met altijd grootse namen zoals "Building the Network Society" in 1997, New Beginnings: Making a difference (2000), en zo verder. Staat gewoon op wiki. Ze houden van klinkende namen, wat helaas nogal tot de verbeelding sprekt van complotdenkers.

Het WEF heeft geen formele macht. Het is een forum, een platform, waar mensen bijeenkomen om te praten. Ze brengen analyses uit over de staat van de economie, emancipatie, ontwikkelingslanden, hoe arbeid verandert, digitalisering, enzovoorts, en ze geven een advies over de toekomst van het economisch systeem. Zo ook het advies dat de Great Reset als naam heeft meegekregen. Ik denk dat ze zich op hun kop slaan dat ze het zo genoemd hebben. Als ze het hadden genoemd: "building an environmentally and socially sustainable future together", dan had er geen haan naar gekraaid en dan had het de lading gedekt.

Er is al decennia kritiek op het WEF, het zou teveel de stem van het bedrijfsleven vertegenwoordigen. Na de felle antiglobalisatiebeweging in de jaren 90 (daar was ik bij), is het WEF wat bijgedraaid en bestaat nu 50% van de deelnemers aan het WEF uit NGO's, politici en andere deelnemers die niet uit het bedrijfsleven komen.

Nog steeds kan je kritiek hebben op hun adviezen, ze zijn gericht op economie en van neo-liberale insteek (google is your friend). Daarom wordt er ook al rond de 15 jaar lang een tegenhanger van de WEF gelijktijdig met de WEF georganiseerd: Het World Social Forum (hier heb ik nog een keer voor gewerkt). Wederom: de hedendaagse wappies waren daar niet hoor, die hebben geen idee van wat alles inhoudt en dragen al helemaal niet bij aan daadwerkelijk een tegengeluid laten horen op inhoud.

Als je problemen hebt met het World Economic Forum, meldt je dan aan bij het World Social Forum als vrijwilliger, verdiep je allereerst in de geschiedenis van beide fora, globalisering en de antiglobaliseringsbeweging, vergeet dan ook het IMF niet en de WTO ( beiden veel machtiger en 'gevaarlijker') dan het WEF). Als je nu denkt "huh, wat is dat allemaal?", dan weet je nog niet het allereerste om ook maar iets zinnigs te kunnen vinden van the great reset. Dan weet je absoluut onvoldoende om er bang van te worden. Ik weet er veel van en lig absoluut niet wakker van zo'n advies (een van de velen hoor door de decennia heen), sterker nog: het is inhoudelijk een verbetering ten opzichte van 20 jaar geleden. Ik ben juist verbaasd hoe mensen er zo'n complot van maken en het zo belangrijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je nu deze zorgen en twijfels nog hebt, wat heb je het afgelopen half jaar dan gedaan?
Die zorgen zijn echt zo uitgebreid ontkracht, dat ik eigenlijk denk dat ofwel dit topic niet echt is, ofwel het nu ook niet meer gaat werken om je uit te leggen hoe het zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
De gedachte ‘waarom zou ik iets in mijn gezonde lijf laten spuiten’, laat staan meerdere keren, is een hele logische natuurlijk, die had ik ook.

Daarna was voor mij vrij simpel:
1. De (mogelijke) gevolgen van COVID acht ik ernstiger dan de (mogelijke) gevolgen van vaccinatie.
2. In mijn hele leven heb ik nog nooit iemand gekend die door een ‘griepje’ in het ziekenhuis belandde, laat staan op de IC. Ik ken inmiddels wél mensen die met corona in het ziekenhuis/op de IC zijn gekomen en zelfs die eraan zijn gestorven.
3. En ook ik weet niet wat de langetermijneffecten van zo’n prik of COVID zijn, maar vanwege punt 1 kies ik toch voor de prik. Ik heb al kinderen genoeg en hoef ook geen 100 te worden, dat scheelt misschien ook.
4. Door vaccinatie ben ik ook nog eens minder bevattelijk voor het virus én minder besmettelijk voor anderen, mocht ik het toch oplopen.

Over je tweede punt, het WEF, heeft Parella een prima post geschreven.
Laat je niet meezuigen in complottheorieën, daar word je alleen maar angstig van. Ik zie dat helaas bij een paar mensen in mijn directe omgeving, heel naar. Die googelen zichzelf zowat ziek van angst en slikken alles wat boreale Thierry en Willem Engnek roeptoeteren ineens voor zoete koek (terwijl het voorheen toch echt zelfstandig denkende mensen met een eigen mening waren). Ze zijn alleen nog maar bang en voelen zich aan alle kanten klemgezet, want ‘ze mogen niks meer door De QR-Code’.
Saivash schreef:
03-12-2021 22:48
Hoe kun je het DES hormoon, in hemelsnaam vergelijken, met een vaccinatie? Je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt. Laat je voorlichten door mensen die er voor geleerd hebben, en als je het niet begrijpt, vraag dan om uitleg. Indien nodig, keer op keer.
Waarom zo aanvallend? TO geeft toch aan dat ze er twijfels over heeft en dat ze er meer over wil weten. Je zou haar ook uitleg kunnen geven over waarom het niets met elkaar te maken heeft, daar heeft ze iets aan. En misschien andere twijfelaars ook.

@TO ik heb niet zoveel meer toe te voegen aan wat de rest al heeft gezegd. Ik vind het super goed van je dat je de eerste prik inmiddels hebt laten zetten, helemaal omdat veel mensen in je omgeving dat niet hebben laten doen. Nu op naar prik twee!
Wat goed dat je toch voor het vaccin hebt gekozen!
Ik ben trots op je!

Stap 1 is gezet, stap 2 is nu een logische vervolgstap.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets eng vind dan is het wel de mens zijn "gevoel".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mensen zullen altijd de gekste boeken schrijven zodra daar iets mee te verdienen is; dat is mijn belangrijkste gevoel hierover.

Overigens vind ik het een mensenrecht om zelf uit te maken welk medicijn men wil. Maar als je eenmaal corona hébt en je kansen zijn niet groot om dat op eigen kracht te overleven, dan wordt er ook van alles in je lichaam gespoten wat nog veel onnatuurlijker is. En dat is dan ineens wel weer goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven