16 gig in uur weg

07-10-2025 09:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon heeft al jaren een telefoonabonnement van 20 gig en is daar altijd al goed mee uitgekomen.

Vandaag echter kreeg hij uur nadat hij wakker was al bericht dat er 16 gig op was. Dit is een uur gebeurd.

Hij geeft aan dat hij de volgende apps heeft gebruikt:
- tiktok
- whats app
- magister

BEN geeft aan niets te kunnen doen vanwege privacy.
Wat zal er voor kunnen zorgen dat er in 1 uur 16 gig weg is?
Datgene wat hij jullie niet wil vertellen ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Weet je zeker dat het abonnement vandaag is ingegaan, dus dat hij met 20 gb op de teller begon? Niet dat overmorgen z'n nieuwe bundel begint, zeg maar?

In de meeste apps van providers (dus Ben?) kun je per dag bekijken hoeveel data er gebruikt is. En in de telefooninstellingen kun je kijken hoeveel minuten/uur er welke apps per dag gebruikt zijn. Met die combi kun je de boosdoener wel achterhalen lijkt me.

En anders: data uitzetten, alleen op (thuis/school) wifinetwerk de telefoon gebruiken tot de nieuwe bundel ingaat. Blijft de simpelste oplossing.
Moiren schreef:
07-10-2025 09:40
18+ :lol:
Moiren schreef:
07-10-2025 09:40
:-D Vast wel, inderdaad. Magister was het hoogstwaarschijnlijk niet ;-)

Maar dan is het ook een beetje suf om dan wel in paniek naar je moeder te rennen als je data (voor 80%) op is...
tunamelt wijzigde dit bericht op 07-10-2025 10:11
8.48% gewijzigd
.
tunamelt wijzigde dit bericht op 07-10-2025 10:12
Reden: dubbel; in herhaling vallen is ook weer niet nodig
99.23% gewijzigd
Of er heeft iemand zijn telefoon als hotspot gebruikt? Ik weet niet of dat bij hem aanstaat?
Beetje flauwe reacties.
Ik snap goed dat m'n zoon baalde. Hij moet nog 25 dagen en alles is op.
Daarnaast zat hij in volle trein toen het opging en ik geloof niet dat hij daar 18 plus dingen doet.

Bedankt voor degene die wel een serieuze reactie hebben gepost.
Mijn zoon had iets dergelijks in de vakantie en heeft zijn provider toen gebeld. Die kwam met een onzinnig verhaal dat Vodafone (niet zijn provider maar blijkbaar het netwerk wat ze gebruiken) de gebruikte data in plukjes afschrijft. Er werd bij hem in een paar minuten steeds 400mb afgeschreven uit zijn tegoed. En dat ging ook ineens om meerdere GB bij elkaar. Volgens de provider klopte het wel, maar ik vond het een vaag verhaal. Zoon is na de vakantie toen zijn abonnement toch afliep overgestapt naar een andere provider.
Heb zoiets ook een keer gehad. Toen had ik per ongeluk app updates over data aanstaan.Liep hard op.
Ik heb laatst iets soortgelijks gehad, kreeg ineens de melding dat mijn tegoed bijna op was, al op de 2e dag van de periode. En dat kon echt niet. Contact gehad met de klantenservice, volgens hun moest het echt, heus wel kloppen. Uiteindelijk via de instellingen de app gevonden die het veroorzaakte en die verwijderd.
Maar niemand die wist het het kon!
Danae schreef:
07-10-2025 10:10
Of er heeft iemand zijn telefoon als hotspot gebruikt? Ik weet niet of dat bij hem aanstaat?
Zoiets of die updates die op de achtergrond draaien, lijkt me het meest waarschijnlijk?
Bedankt. We zijn er achter wat het was. Het was een grote back up van zijn icloud documenten.

Hij heeft nu ingesteld dat dit alleen nog maar kan als hij een WIFI connectie heeft.
ik heb het wel eens gehad omdat ik per ongeluk mijn telefoon als hotspot open had staan voor iedereen om te gebruiken. Misschien kan hij naar die instellingen kijken? Of dat uit staat bedoel ik dan
Instellingen -> Verbindingen -> Gegevensverbruik.
En dan "gebruik mobiele gegevens¨.

Laat het verbruik van elke app zien.

De iphone heeft vast ook zo iets.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Chumlee schreef:
07-10-2025 10:13
Beetje flauwe reacties.
Ik snap goed dat m'n zoon baalde. Hij moet nog 25 dagen en alles is op.
Daarnaast zat hij in volle trein toen het opging en ik geloof niet dat hij daar 18 plus dingen doet.

Bedankt voor degene die wel een serieuze reactie hebben gepost.
Aha, heeft hij toevallig de hotspot functie aanstaan en daar geen moeilijk wachtwoord op gezet? Ik vermoed namelijk dat meer mensen in de trein gebruikt hebben gemaakt van zijn verbinding/databundel als het echt zo snel gaat. Kortom zet die hotspot functie uit en zo min mogelijk aan en zet er een wachtwoord op.

edit: Ik zie nu dat het iets anders is, snel anders instellen inderdaad zodat het niet nog eens gebeurd als je geen wifi hebt,

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven