Slecht slapen door volle maan
maandag 6 oktober 2025 om 21:42
Het was weer eens zo ver.. afgelopen nacht werd ik wakker om iets na drieën om daarna niet meer echt in slaap te komen. Wat korte hazenslaapjes van 10 minuten maar geen echte rust meer.
Ik sprak einde van de dag met mijn beste vriendin, ze zei; ja maar lieverd.. vorige maand had je dat ook en eerder ook al. En het is altijd met volle maan.
Nu heb ik geen verstand van de maan maar zij is de zoveelste al die dit zegt. Slecht slapen komt door de volle maan.
Ik heb het gegoogled en dan wordt er als verklaring extra licht gegeven. Maar mijn kamer is enorm donker. En daar is echt geen verschil in licht.
Ik ben niet zo bijgelovig, maar wat is hier van waar? Het is blijkbaar altijd zo (fijn zo’n oplettende vriendin
)
Ik sprak einde van de dag met mijn beste vriendin, ze zei; ja maar lieverd.. vorige maand had je dat ook en eerder ook al. En het is altijd met volle maan.
Nu heb ik geen verstand van de maan maar zij is de zoveelste al die dit zegt. Slecht slapen komt door de volle maan.
Ik heb het gegoogled en dan wordt er als verklaring extra licht gegeven. Maar mijn kamer is enorm donker. En daar is echt geen verschil in licht.
Ik ben niet zo bijgelovig, maar wat is hier van waar? Het is blijkbaar altijd zo (fijn zo’n oplettende vriendin
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 6 oktober 2025 om 22:35
Dit is de stichting voor nazorg. Maar misschien bedoel je correlatieVivalafete25 schreef: ↑06-10-2025 22:00Bij mij ook eens een vriendin die me op die korrelatie wees maar sindsdien heb ik er juist last van. Misschien (ook) omdat je er dan toch aan denkt.
maandag 6 oktober 2025 om 23:02
maandag 6 oktober 2025 om 23:10
maandag 6 oktober 2025 om 23:15
maandag 6 oktober 2025 om 23:16
maandag 6 oktober 2025 om 23:20
maandag 6 oktober 2025 om 23:22
maandag 6 oktober 2025 om 23:24
maandag 6 oktober 2025 om 23:40
Het onlogische aan het idee is dat bij volle maan er als het ware meer maan is.
Die maan is elke dag even groot, alleen zie je dat niet elke dag.
Dus de invloed op bijv het water is elke dag hetzelfde, omdat dat met de massa van de maan te maken heeft en niet met welk deel van de maan wij kunnen zien.
Volle maan zegt alleen maar dat wij de hele maan zien en niet slechts een deel.
Dus de invloed op bijv het water is elke dag hetzelfde, omdat dat met de massa van de maan te maken heeft en niet met welk deel van de maan wij kunnen zien.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 7 oktober 2025 om 07:15
Bij volle maan staan zon, aarde en maan op één lijn, wat iets doet met de zwaartekracht, Er is wel degelijk effect op de aarde, zie ook eb en vloed. Ik vind het helemaal niet raar dat dat ook iets met de aardbewoners doet. Ik slaap ook vaak slechter met volle maan. Ik weet dan vaak niet dat het weer vollle maan is, ik merk gewoon dat ik lig te woelen en dan valt pas later het kwartje. Niet iedereen is er even gevoelig voor, daarom zeggen die wetenschappelijke onderzoeken me op dit gebied niet zoveel.Solomio schreef: ↑06-10-2025 23:40Het onlogische aan het idee is dat bij volle maan er als het ware meer maan is.
't Is al met al een heel gedoe
dinsdag 7 oktober 2025 om 07:33
Hier exact hetzelfde. Ik houd de maanstanden niet bij maar elke slapeloze nacht is het “toevallig” met volle maan.Pingu schreef: ↑07-10-2025 07:15Bij volle maan staan zon, aarde en maan op één lijn, wat iets doet met de zwaartekracht, Er is wel degelijk effect op de aarde, zie ook eb en vloed. Ik vind het helemaal niet raar dat dat ook iets met de aardbewoners doet. Ik slaap ook vaak slechter met volle maan. Ik weet dan vaak niet dat het weer vollle maan is, ik merk gewoon dat ik lig te woelen en dan valt pas later het kwartje. Niet iedereen is er even gevoelig voor, daarom zeggen die wetenschappelijke onderzoeken me op dit gebied niet zoveel.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in