2 staps verificatie

01-05-2015 21:16 4 berichten
Ik zit er aan te denken om het te gebruiken voor een aantal dingen maar ik vind het nog verwarrend van hoe het nu precies werkt.

Ik bedoel bij google hebben ze het over verificaties codes, back up codes die je per 10 krijgt en een herstelcode. Maar wat is nou het verschil tussen een back up en herstel code?! En wat als je je telefoon of herstelcode kwijt bent? Ze hebben het ook over een back up telefoon maar is dat wel zo veilig dan? En wat als je zo'n sleutel koopt en je die verliest?!

Gebruikt iemand het hier voor google? Of voor andere sites zoals outlook, apple etc. Bij apple lijkt me het wel eng want als je gehackt bent en je hebt je herstelcode niet dan kunnen ze niks voor je doen?!

Zou graag wat verhalen uit de praktijk willen horen want het lijkt me aan de ene kant wel een prettig idee maar heb ook zoiets van dat het tegen je kan gaan werken en ik las dat het soms nog niet zo soepel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Leg eest eens uit wat je wilt opslaan en waar...

Verificatiecodes, herstelcodes, waar haal ie dat vandaan? Voor je google drive hoef je dat niet te gebruiken.

Alles wat je online doet kan gehackt worden of verdwijnen in de krochten van het internet.

Alles wat je op een harde schijf zet zou een virus kunnen oplopen.
De 2-staps verificatie zorgt ervoor dat er én een wachtwoord én een steeds wisselende code (via een app op je mobiel) of een éénmalig te gebruiken code (je krijgt een lijst van 10 stuks en kunt er meer krijgen) nodig is om toegang tot je gmail-account te krijgen.

Op die manier zorg je ervoor dat een vreemde niet zomaar toegang tot je account krijgt door uitsluitend jouw voorspelbare (of gejatte) password te gebruiken.

Doen.
2 staps verificatie is een extra beveiliging naast je wachtwoord op sommige sites. Velen zeggen dat het een must is tegenwoordig want als hackers je hacken dan kun je daarmee je account nog in ofzo tenzij je je herstelcode kwijt bent... en ik heb al gelezen dat bijvoorbeeld apple dan helemaal niks meer voor je kan doen.

Iedere site doet het weer net even anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven