Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Rosetrea schreef:
24-05-2018 11:04
Ik begrijp ook niet dat ze dat voer zo lang maken. De panda iets van 3 kwartier. Lijkt me helemaal niet nodig.
Ja dat vind ik ook irritant. Ik zoek het nu in wat minder diersoorten tegelijk opzetten en dan voor de nachten en de werkdagen de molen vol gooien. Maar zonet was toch mijn tijgervoer weer op :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2018 19:35
Ja dat vind ik ook irritant. Ik zoek het nu in wat minder diersoorten tegelijk opzetten en dan voor de nachten en de werkdagen de molen vol gooien. Maar zonet was toch mijn tijgervoer weer op :facepalm:

Ik heb inmiddels fabriek enzo staan. Als je van één van de dieren dan geen voer hebt, draaien ze allemaal niet. Dus dat is opletten ineens.

Ik heb eens gekeken en heb gewoon geen zin in het volle maan event. Heb het eventgewas al wel gezaaid, maar ..sja..weet niet. Morgen maar verder zien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen zin in het volle maansevent. Ik heb het 1 keer gezaaid. Naar de faq gekeken, ik zie ook niks er tussen waarvan ik denk wauw dat wil ik hebben. Ik heb vanmiddag dus eerst gezaaid voor de nieuwe boom en nu voor de zombieschaap. Verder ga ik wel zien.
Dreamer schreef:
24-05-2018 21:22
Ik heb inmiddels fabriek enzo staan. Als je van één van de dieren dan geen voer hebt, draaien ze allemaal niet. Dus dat is opletten ineens.
Ja daar ging het met die tijgers dus al mis. Ik heb ze in een menagerie zitten en ik had blijkbaar nog maar één tijgervoer, dus jammer dan. Ik heb ze maar gesupervoerd en drie tijgervoer in de molen gezet met 20 tijgervoer er achteraan, dan kan ik ze morgen voor ik naar het werk ga in ieder geval weer normaal voeren.

En ik heb wel zin in het VM event, er zitten leuke prijsjes in. Maar ik ga niet voor de volle mep hoor, als ik drie kamers uitspeel vind ik het mooi zat. En dan kies ik dus de kamers die zo min mogelijk gewas kosten want ik moet ook nog een heleboel gewas maken voor het paddenstoelenwoud.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe boom?

~gaat de velden nogmaals inspecteren~

Ja, ik heb het zombieschaap al wel gevonden (dacht eigenlijk dat ik daarvoor het event moest doen) Ik ga eerst verder voor wat quests, die ik nu wel eens af wil hebben. Daarna zombieschaap. Of andersom, weet ik nog niet. Maar dat ik daar een week de tijd voor heb, voelt wel fijn :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. eerst nieuwe boom en schaap is natuurlijk wel handig, om alvast voorraad op te doen. :idee:
Later is nu
Dreamer schreef:
24-05-2018 21:33
Oh.. eerst nieuwe boom en schaap is natuurlijk wel handig, om alvast voorraad op te doen. :idee:
Ja, voor de nieuwe quest!

Zou ik tenminste wel doen, als ik niet nog vier stukjes woud open moest spelen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik aan een sinteblad dan? Is ook een boom. Of moet ik daarvoor weer geluk hebben bij een raadselboom?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-05-2018 21:36
Ja, voor de nieuwe quest!

Zou ik tenminste wel doen, als ik niet nog vier stukjes woud open moest spelen :proud:

Ik ga eerst voor laatste stukje woud. Daarvoor moet ik nog 2 gewassen kweken en dan maar wachten tot ik eindelijk genoeg katten heb. Nog maar 196 te gaan :roll:
Later is nu
Dreamer schreef:
24-05-2018 21:37
Ik ga eerst voor laatste stukje woud. Daarvoor moet ik nog 2 gewassen kweken en dan maar wachten tot ik eindelijk genoeg katten heb. Nog maar 196 te gaan :roll:
Ja, die IV is vreselijk. Ik denk er nog maar even liever niet aan. Voor I moet ik nog 31 kattenfeeën, dat is te overzien. Ik heb nog maar één stal maar deze week moet ik er toch nog wel twee bij elkaar kunnen spelen zou ik denken. Deel III ga ik in ieder geval wel af krijgen, daarvoor moet ik nog een beetje gewas en 33 vuurvliegjes. Met drie stallen en wat zilvervlamwierook is dat zo gepiept.
Alle reacties Link kopieren
Ah goeie, Zilvervlamwierook. Ik heb 'm gelijk in de verkoop gegooid :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
24-05-2018 21:36
Hoe kom ik aan een sinteblad dan? Is ook een boom. Of moet ik daarvoor weer geluk hebben bij een raadselboom?
Sinteblad zit in de raadselbomen maar ik zag hem ook bij de nieuwe quest. De nieuwe boom is de medusabloem of boom. Staat op een na laatste blad bij jacks shop
Dreamer schreef:
24-05-2018 21:44
Ah goeie, Zilvervlamwierook. Ik heb 'm gelijk in de verkoop gegooid :proud:
Oh als je er nog eentje over hebt... (hint hint). Ik heb er net vier gekocht en die dingen zijn loeiduur. En als ik ze nou nog van jou gekocht had hadden we er nog allebei lol van gehad maar dat was ook al niet het geval :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je er morgen wel 1 sturen. En gelijk kijken hoeveel ze kosten op de markt. :hyper:

Weten jullie waar je de bloedrode coktail maakt. Ik kan hem niet vinden tussen de ambachten.
Alle reacties Link kopieren
Ooh. sorry Lady, ik zie het te laat. Ik heb weer tiara's rondgestrooid, want ik heb ze zo nodig. Morgen, oké? Ik wilde Rosetrea wat anders sturen, want die heeft het event af, maar toen had ik haar ook al een tiara gestuurd :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De bloedrode cocktail maak je in de spa, zag ik ergens bij een FAQ op het forum
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb LV er 1 gestuurd. Kun jij morgen als je wilt.

Ik ga nog eens in de spa kijken. Ik zag hem ook niet te koop bij het mandje. Wat een mysterie voor mij. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik had er gewoon 10 staan in de spa. Gewonnen bij verschillende quests, want ik kan 'm niet maken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daarom mijn vraag, ik heb ze ook maar kan ze niet maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik net stressssss
Stroomstoring, kon ik niet oogsten :O

Gelukkig doet alles het weer, internet wat later dan de stroom ~slaakt opgeluchte zucht en veegt zweet van voorhoofd~
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
25-05-2018 10:35
Daarom mijn vraag, ik heb ze ook maar kan ze niet maken.

Je kunt het recept ook niet kopen bij Jack's shop. Dat is op zich wel raar, eigenlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar had ik ook gekeken en toen bij het oranje mandje in de stad maar ook daar niet. Zal eenmalig zijn geweest, wie weet komt die ook nog wel langs deze week, ze gooien toch heel de boel te koop momenteel. O_O
Alle reacties Link kopieren
Oké, waar zouden jullie eerder voor gaan: het schaap of de boom? Ik ben erg aan 't twijfelen, met tot gevolg dat ik voor beide items gewassen inzet en het niet echt opschiet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerts de boom gedaan. Het schaap eet ook nogal veel. En toen voor het schaap. En nu om meer bomen te krijgen. Dara vragen ze vaak veel van tijdens quests, dat was mijn uitgangspunt.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt logisch. Maar voor het schaap ben ik al over de helft. Dilemma.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven